Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• marcink
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-10 07:29
Hoi
Ik ben bezig met panelen platsen , nog niet klaar , moet nog bijkomen .zijn op dit moment 12x enphase micro's.
Ik heb wel home wizard ,dus zie opwek en verbruik precies , en gisteren Enexis heb bij me 3 fase aangesloten .Sinds dan omdat de nieuwe meter veel meer nauwkeurig is , zie ik ook heel veel schommelingen in opwek , springt die elke seconde 200 tot 300w op en weer .
De panelen zijn nu aangesloten op een fase waar helemaal geen gebruikers zijn en in home wizard zie ik elke fase apart , dus dat is niet door vebruik.
Iemand enige idee of dat normaal is 🤔[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GDNITqXmB86YRk00gzH_qtl_lo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BxQcYJ9YkWwQGivF5qgsjPS.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:15
Wolken zijn heel vervelend... Ze houden zonlicht tegen.
Bij mij was het in elk geval niet strak blauw.

PS: 3e aardlekschakelaar plaatsen zodat je licht groepen netjes kan verdelen?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• marcink
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-10 07:29
Denk dat kan geen wolken zijn , de pieken en dalen zijn echt 1 seconde , op oude meter was real data elke 10 seconde , die nieuwe is echt real data , in enlighten van enphase is naturlijk niet te zien , omdat die helemaal geen live data is . Dus weet echt niet of dat normaal is , Heb ik net de panelen op fase aangesloten waar gebruikers zitten maar is steeds de zelfde .
Qua verdeling wordt alles netjes aangepakt en verdeelt , als heb ik alles op het dak en 3 fase q relay binnen .

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-11 17:35

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Enphase gebruikt bij weinig licht (wolken ;) ) 'burst mode' waarbij er inderdaad pieken het net op gaan.
Met blauwe hemels moet dit dus weg zijn.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.