Draadloos USB 3.0 signaal versturen voor Webcam in kantoor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik heb proberen te googlen op een draadloze usb transmitter.
We hebben op kantoor een webcam aangeschaft (Logitech Webcam Meetup) en willen deze graag draadloos aansluiten.

Laptop - usb kabel - draadloze verzender /// draadloze ontvanger - usb kabel - webcam.

Camera verstuurt 4K, dus ik verwacht dat we een usb 3.0 verzender/ontvanger nodig hebben.

Iemand met ervaring?

Basement Bios ---- Exo-S

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het bestaat volgens mij wel, alleen ben ik bang dat je evenveel of meer geld kwijt bent dan je voor je webcam betaald hebt.
Bedrade extenders zitten al regelmatig in de 200+ range, laat staan wireless.

Wat is exact je doel? Heb je meer context?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

De Meetup kan ook op USB 2.0 werken (HD resolutie), misschien maakt dat de zoektocht makkelijker, al denk ik niet dat er een eenvoudige draadloze USB oplossing bestaat.
Er zijn wel actieve USB verlengkabels of USB naar CAT.

Maar waarom zou je dit draadloos willen? Ik neem aan dat je Teams o.i.d. gebruikt? Er zijn ook Teams Room oplossingen, of eenvoudig: gebruik twee laptops en neem deel aan je eigen meeting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:37
Denk dat er beter gekeken had moeten worden met wat hebben we nodig en hoe willen we het aansluiten.

Wat is het doel, waarvoor gaat het gebruikt worden.
Extenders zijn vaak net zo duur als de camera.

Edit: Wat hierboven ook gezegd wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door corporalnl op 06-07-2022 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:22
waarom niet overwegen om voor < het budget van een draadloze oplossing toch een draad te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Vrijwel alle oplossingen zijn duurder dan wat zo'n camera kost, ik zou heul snel dat ding terug sturen en andere apparatuur aanschaffen die wel geschikt is.

Of gewoon zo'n USB 3.0 verlengkabel van 3 meter neer leggen, dat kan ook. Je geeft alleen niet echt aan wat de use case is; moet iedereen er mee kunnen verbinden zodat 'gewoon iemand' de camera in een meeting kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:03
Wij gebruiken Barco Clickshare i.c.m. de MeetUp, geen goedkope oplossing echter...

https://www.barco.com/nl/...nferencing/logitech-small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties. Geld is wat minder van belang, maar wil niet de hele parket vloer eruit slopen om een kabel te trekken.

HD zou inderdaad ook voldoende zijn, 4K is dan wellicht niet echt nodig. Het mag best een paar honderd euro kosten. We willen dus dat medewerkers met de laptop de webcam kunnen aanzetten in deze meetingroom.

Er staat een grote (14 personen) losse tafel in deze room waar we aan zitten. De camera hand aan de wand (met een koof erachter). Al met al is er dus geen mogelijkheid om bij de tafel te komen, zonder te breken.
Stroom en UTP is er wel, maar deze leidingen zitten vol en gaan ook niet naar de lokatie van de webcam.
FouT schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:05:
Wij gebruiken Barco Clickshare i.c.m. de MeetUp, geen goedkope oplossing echter...

https://www.barco.com/nl/...nferencing/logitech-small
Deze Barco hebben we ook in deze meetingroom. Ik snap alleen even niet hoe dit werkt icm met de webcam?

Zou dit ook werken?
Intronics OEM CX1000 USB 2.0 HUB 4-Poorts met Repeater

[ Voor 8% gewijzigd door Mystikal op 06-07-2022 10:10 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:42
Het is dan wel geen wireless maar dit werkt wel over je ethernet
Dus als je aan beide kanten een netwerk verbinding hebt, dan zou het moeten werken denk ik?

https://www.icron.com/pro...ders/lan/usb-2-0-rg2301n/
https://www.icron.com/pro...sb-2-0-ranger-2301ge-lan/

[ Voor 16% gewijzigd door laurens0619 op 06-07-2022 11:29 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:03
Mystikal schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:06:

[...]

Deze Barco hebben we ook in deze meetingroom. Ik snap alleen even niet hoe dit werkt icm met de webcam?

Zou dit ook werken?
Intronics OEM CX1000 USB 2.0 HUB 4-Poorts met Repeater
Je kunt de camera via USB aansluiten op de Barco base unit, deze word dan d.m.v. de Clickshare dongle aangeboden op de laptop waar die ingeprikt is. Geluid en beeld werkt prima. De USB poort is wel slechts USB2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
FouT schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:00:
[...]

Je kunt de camera via USB aansluiten op de Barco base unit, deze word dan d.m.v. de Clickshare dongle aangeboden op de laptop waar die ingeprikt is. Geluid en beeld werkt prima. De USB poort is wel slechts USB2.0
Helaas, dit geldt alleen voor de laatste Barco unit, wij hebben er eentje van een jaar of 4 oud en daar zit dit nog niet op... :(
laurens0619 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:27:
Het is dan wel geen wireless maar dit werkt wel over je ethernet
Dus als je aan beide kanten een netwerk verbinding hebt, dan zou het moeten werken denk ik?

https://www.icron.com/pro...ders/lan/usb-2-0-rg2301n/
https://www.icron.com/pro...sb-2-0-ranger-2301ge-lan/
We gaan morgen even kijken of we met een UTP kabel kunnen werken inderdaad. Op dit moment onduidelijk of er tussen de tafel en de muur een utp kabel loopt. Anders zou het via de patchkast moeten.

Inmiddels hebben we bij toeval een loze leiding gevonden in de muur. We gaan toch bedraad middels een micro usb aansluiting die door de loze leiding te trekken is.

[ Voor 47% gewijzigd door Mystikal op 07-07-2022 12:15 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1