Bijverwarmen met Smeg gashaard sfeerhaard zonder rookkanaal?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobenjet
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-10-2023
Mijn vraag
...
Ik verwarm mijn huis middels een warmte warmte pomp,maar zoek een bijverwarming voor de erge koude dagen

Nu is mijn oog gevallen op een Smeg gashaard sfeerhaard met volledige verbranding zonder afvoer. Alleen is mij daarover niets bekend,dus kan iemand mij helpen?
...

Ik heb enorm gegooled en kom niet verder dan gebruikershandleiding die mij niet verder brengt dan technische gegevens,maar mij geen antwoorden geeft op gebruik,verbruik kortom duuzaam?. Kan ik de kachel op 50 cm van de grond plaatsen
...
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-05 07:37
Klinkt niet als gezond voor je binnenklimaat.... Zou er niet gek van zijn, komt toch vocht en verbrandingsresten vrij bij verbranding van gas, in dit geval in je woonkamer.

De handleiding zegt het volgende:
Voor dit apparaat is minimaal 100 cm 2
aan ventilatie-openingen ABSOLUUT vereist. Dit kan worden bereikt met één ventilatie-
opening van 100 cm 2
op een hoge of lage positie in de ruimte of een gedeelde ventilatie, d.w.z. 50 cm 2
op hoog niveau en 50 cm 2
op laag
niveau in de ruimte. Tevens is een te openen venster of iets dergelijks vereist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:45
Als bijverwarming voor -10 a -20 gebruik je normaal gesproken een electrisch element in de warmtepomp.
Heb je die bij hogere temperaturen nodig dan heb je een te lichte warmtepomp.

Maar voor de goedkopere opties zou je een electrische bouwkachel kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:25

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Aangenomen dat je balansventilatie hebt, en dus op standje max zonder veel warmteverlies de roet, stikstofoxiden, koolmonoxide en andere ellende af kan voeren, zou je ook een bio-ethanolhaard kunnen overwegen. Die kost minder vastrecht.
Een waxinelichtje doet ook 70 watt trouwens.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:46
Op gas, hoe dan, ga je met flessen slepen?
Een open verbrandingstoestel binnen is zeer af te raden, ik zou het nooit doen. Als je het toch overweegt hang dan minstens een koolmonoxidemelder op, en hou liefst ook nog de CO2 in de gaten.

Er zijn tig andere oplossingen te bedenken, misschien een airco aanschaffen om bij te verwarmen, daar heb je in de zomer soms ook nog lol van.

Maar waarom moet je bijverwarmen dan, is je warmtepomp niet goed gedimensioneerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:29

martijn v o

Certified by Enphase.

branderwarmte 1,85kW
Vereiste opening 100cm2

dan kun je beter iets anders zoeken, moet je een halve deur openzetten bij -10, er komt meer kou binnen dan ie opwarmt.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Pagina: 1