Ik had graag mijn electrische boiler laten schakelen op het moment dat er een bepaalde hoeveel zonneschijn is. Ik dacht hiervoor aan een simpele omgekeerde schemerschakelaar. Dus activatie vanaf bepaalde Lux zonneschijn ipv schemering. Ik heb namelijk een boiler die zowel op mijn cv werkt (aparte thermostaat) en op electriciteit (ook aparte thermostaat). Op zonnige dagen zal mijn boiler dan eerst via opgewekte zonneenergie werken zonder zelf te moeten kijken of de zon schijnt.
Ik vind hier veel ingewikkelder en dure uitleg met zo'n sensoren gekoppeld aan internet of Somfy etc.. maar als je een schemeringsstopcontact kan kopen aan 15 euro dan zou dit toch ook een goedkope en efficiënte oplossing zijn. Uiteraard niet super slim maar handig in bepaalde situaties.
Ik vind hier veel ingewikkelder en dure uitleg met zo'n sensoren gekoppeld aan internet of Somfy etc.. maar als je een schemeringsstopcontact kan kopen aan 15 euro dan zou dit toch ook een goedkope en efficiënte oplossing zijn. Uiteraard niet super slim maar handig in bepaalde situaties.