Kleine speakers met bas, kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.512 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Zie titel. Ik ben namelijk op zoek naar een paar goede speakers, maar ik heb nogal een kleine kamer. Daarom wil ik dus niet van die enorme speakers, maar een paar kleintjes.

Ik luister naar allerlei muziek, waaronder Jazz, Trance, Rock, Blues enz.. nu vind ik het wel belangrijk dat er ook wat bas in het geluid zit. Mijn budget is ongeveer 700 gulden voor 2 speakers. Versterker is een oude bak, een luxman L-410, waarvan ik de specs niet weet.

Kunnen jullie bij een paar bookshelfspeakers aanraden, zodat ik weet waar ik naar moet gaan luisteren in de winkel(s)?

Hartstikke bedankt voor jullie eventuele hulp!

Mijn Firewizzie

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 20:52
ligt eraan wat je budget is

ik heb wharfedale's valdus 200 (zo uit mijn hoofd) en daar komt een mooie bas uit (let wel: relatief mooi, alle waar naar zijn geld natuurlijk) en dat zijn kleine speakers (30 of 40 cm hoog)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Als je echt diepe bas wilt, moet je denk ik een subwoofer aanschaffen. Maar aangezien je budget niet zo groot is, zul je het met wat minder moeten doen, en gewoon even gaan kijken (en luisteren) in de winkel. Ik denk wel, dat als je echt goede bas wilt voor dat geld, dat je verder niet veel goed geluid over zult houden.

Mijn vader heeft laatst een set zelfbouwspeakers gekocht. Die hij heeft, zijn de Vifa Korrekt. Dat is geen bookschelf, maar groot zijn ze zeker niet (ik schat ongeveer een centimeter of 60 hoog, 15 cm diep en 15 cm breed). Het is een 2-wegsysteem, maar het geluid wat er uit die speakers komt word niet vaak ge-evenaard. Ook de bas die erin zit is best aardig. Je zegt echter dat je kamer niet zo groot is. Nou zijn er niet veel speakers die in een kleine kamer toch mooi geluid geven. Ik heb zelf een set B&W DM2a's op mijn kamer staan (kamer van zeg 2 bij 3 meter). Die dingen klinken echt helemaal geweldig, en er zit vreselijk goede bas in. Maar, die speakers zijn nieuw niet te krijgen, de mijne zijn ook al een jaar of 25 oud. Ik weet misschien nog een setje voor je te koop, maar ik weet niet of die kerel het wil hebben dat ik je zomaar zijn e-mail adres geeft. Laat daarom mij even weten op mijn e-mail of je interesse hebt (Klik), en dan zal ik die kerel wel mailen enzo.

Edit: Sorry je was op zoek naar kleine speakers he? Die speakers die ik noemde (DM2a) zijn niet bepaald klein. Om precies te zijn, ze meten 63 cm hoog, 35 cm breed en 35 cm diep. Maar ik offer de ruimte er graag, HEEL graag voor op!

Mother, will they like this song?

• Case
Op zondag 26 augustus 2001 13:11 schreef Dericteur het volgende:
ligt eraan wat je budget is
Budget is 700 piek voor 2 speakers, zoals in de topicstart aangegeven.
Op zondag 26 augustus 2001 13:12 schreef TheLunatic het volgende:
Als je echt diepe bas wilt, moet je denk ik een subwoofer aanschaffen. <knip>
Een erg diepe bas is voor mij niet ontzettend belangrijk, maar het is meer dat ik nog wel enigzins lage tonen wil horen. Ik heb geen ervaring met die bookshelf speakers, en ik ben bang dat er dus totaal geen bas uitkomt.

Momenteel heb ik 2 speakers van Sony die bij een ander hifi-setje waren bijgeleverd, dus ik kan er eigenlijk alleen maar op vooruit gaan.

TheLunatic: het formaat van de B&W DM2a's is mij gewoon te groot, ik heb de ruimte gewoon niet, en ik kan er ook geen ruimte voor vrij maken.

Mijn Firewizzie

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
De Wharfedale Valdus serie (zelfs bij it's verkopen ze die, zit beetje tussen midi en hifi speakers in) vind ik persoonlijk gewoon superwarm klinken. Soms hebben ze weleens moeite met de midrange (maar meestal voldoende midrange zolang je geen black metal en zulke sooren muziek luistert).

Moet je eens naar de Diamond8.2 kijken, zijn precies goed van formaat. En kunnen dan ook nog eens een redelijk laag weergeven (zeker tot onder de 45Hz, dus dat zit wel goed).
Misschien zijn ze NET iets te duur. Maar op de site staan slecht advies prijzen, vaak zit je er wel zo'n 10% onder.

Bij www.richersounds.nl kun je de boxen halen en luisteren. Voor muziek soorten waar de nadruk ligt op treble en bass doen deze speakers het erg goed.

http://www.iagamerica.com/wharfedale/d8main.htm

De Valdus serie lijkt een beetje op de mx serie van JBL (die dreun dingen met ook flinke bass, zo te horen) alleen dan als het ware wat duurdere versies. Je hebt ze in alle gewenste grotes. Dus grijp je kans.

http://www.iagamerica.com/wharfedale/valdusf.htm

Valdus 200 (meest geschikte lijkt me) 100w continues (180w PMPO) 90 dB 8 ohms 170mm Bass/Mid 28mm Dome Tweeter Afm.:380 x 210 x 224mm

Beide soorten worden bij www.richersounds.nl verkocht.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 11:27
Op zondag 26 augustus 2001 12:59 schreef Case het volgende:
Zie titel. Ik ben namelijk op zoek naar een paar goede speakers, maar ik heb nogal een kleine kamer. Daarom wil ik dus niet van die enorme speakers, maar een paar kleintjes.

Ik luister naar allerlei muziek, waaronder Jazz, Trance, Rock, Blues enz.. nu vind ik het wel belangrijk dat er ook wat bas in het geluid zit. Mijn budget is ongeveer 700 gulden voor 2 speakers. Versterker is een oude bak, een luxman L-410, waarvan ik de specs niet weet.

Kunnen jullie bij een paar bookshelfspeakers aanraden, zodat ik weet waar ik naar moet gaan luisteren in de winkel(s)?

Hartstikke bedankt voor jullie eventuele hulp!
Bij Correct hadden ze laatst mooie infinity's in de aanbieding, ik weet niet of dat nog is, maar je zou eens kunnen informeren

Verwijderd

ik vind de kleine chario syntars best aardige bas hebben

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10
B&W DM303, kleine bookshelves, adviesprijs 350/stuk, voor de prijs erg mooie speakers, nautilus tweeter dus hoog is goed te noemen, laag zit ook wel snor, zoals meestal wel bij b&w, alleen mis je wat in de midrange, maar daar kom je met kleine 2way systemen nauwelijks onderuit...

• Case
Goed, de speakers die inmiddels voorbijgekomen zijn:

Wharfedale Valdus
Wharfedale Diamond 8.2
Chario syntar
Infinity (welk type?)
B&W DM303

Iemand anders nog goede suggesties?
Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Mijn Firewizzie

• memphis
  • Laatst online: 12:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Phonar A202 zijn leuke kleine speakertjes met een zeer goede bas, de A203 zijn dezelfde soort maar dan in een zuiltje uitgevoerd. Deze speakers hebben achter de basspeaker in de kast er nog 1 zitten voor het push-pull systeem.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 13:45 schreef Case het volgende:

Budget is 700 piek voor 2 speakers, zoals in de topicstart aangegeven.

Een erg diepe bas is voor mij niet ontzettend belangrijk, maar het is meer dat ik nog wel enigzins lage tonen wil horen.
Mocht je zelf speakers gaan beluisteren kan ik je aanbevelen om de Kef Cresta 2 te beluisteren. Deze bookshelf speakers kosten 350 per stuk (advies prijs). Het is een speaker met een mooi laag voor die prisklasse.

• Case
Over de Phonar a202 kan ik geen informatie vinden, ook niet bij de fabrikant www.phonar.de .
Ik ben nu als een gek reviews aan het lezen op het internet, en ik moet zeggen dat de B&W DM303 erg goed uit de reviews komt. Die ga ik dus zeker beluisteren.
Weet iemand waar die speakers in de omgeving van Groningen te beluisteren zijn?

Mijn Firewizzie

• Ritch
Qua bass moet de chario het wel afleggen tegen de b&w dm303. Van chario heb ik maar 1 bookshelve gehoord, de syntar 300, maar die ligt buiten je budget, die vond ik stukken minder dan de syntar 100t en de syntar 200t. De syntar 100 en 200 (niet de t, dus de bookshelves) heb ik nog nooit gehoort, maar die missen wel een extra basswoofer tov de tower modellen (de towers hebben een basswoofer in de onderkant). Dat neemt niet weg dat de chario syntar serie errug mooi is, klink echt heel muzikaal. Voor trance zou ik voor de b&w dm303 gaan denk ik, maar voor jazz, blues enzo zou ik zeker de chario's gaan luisteren, klinken echt heel mooi.
(de andere speakers die genoemt zijn ken ik helaas niet)

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Het grote voordeel van de Chario Syntar 100's is, dat de perect getuned zijn, ook voor gebruik in een boekenkast. Ze hebben namelijk als zo'n beetje de enige de baspoort aan de onderkant zitten. Daarmee zijn ze veel makkelijker op te stellen, en maakt bijvorbeeld de afstand tot de muur weinig meer uit. Erg handig en slim. Ze zijn zeker ook geschikt voor heavy muziek. Immortal, maar ook Megadeth klinken bijvoorbeeld beestachtig goed, ook zonder sub (hoewel ik wel een REL Storm heb). Voor een kleine ruimte leveren ze zeker genoeg bas, natuurlijk in de diepte beperkt door de kastinhoud

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Case
De Chario Syntars zijn in engeland al 249 pond, omgerekend zo'n 860 piek. Dus inderdaad buiten mijn budget.
De KEF Cresta 2 komt ook erg goed uit de reviews. Zeker een kanshebber.

Edit:
Zijn er trouwens nog zaken waar ik op moet letten m.b.t. mijn versterker? Is al een ding van 20 jaar oud namelijk :)

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Heb zelf thuis Tannoy speakers....Mercury-serie

http://www.tannoy.nl/NewFiles/hifikeuze1.html

Zeer scherp geprijsd bij RicherSounds in Amsterdam

• Ritch
Op zondag 26 augustus 2001 15:19 schreef Case het volgende:
De Chario Syntars zijn in engeland al 249 pond, omgerekend zo'n 860 piek. Dus inderdaad buiten mijn budget.
Bij hifi studio city in enschede kost de syntar 200t 850,- en de 100t 650,- de syntar 300 kost 585 en de gewone 200 en 100 weet ik zo niet, maar dat zal nog iets minder zijn. Daar kun je natuurlijk altijd even voor bellen. Check ff www.hifistudiocity.nl voor het nummer.
Het geluid van Kef staat me niet zo aan, erg schel imho, maar misschien vind jij dat wel mooi :)

• Case
De Tannoy MX1 en de MX2 zien er ook goed uit, de prijs staat me ook wel aan. 249 piek voor de MX1 en 349 voor de MX2.

Tot nu toe dus op mijn verlang-/luisterlijstje:
- B&W DM303
- KEF Cresta 2
- Tannoy MX1

Mijn Firewizzie

• Ritch
Tannoy heeft niet verbazingwekkend veel bass, echt speakers voor klassiek, ik heb de s6 en s8 (vloerstaanders, stukkie duurder) gehoort en vroeg me soms echt af waar de bass was, vond er weinig aan. Ga chario luisteren, echt heel mooi! :)

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Nou ja zeg, en maar zeuren hoe mooi chario is, uitgebreid de 100t en 200t en de 300 beluisterd en wat neemt ritch:

Een speaker van elac! >:)

Ik zag wel een hele kleine speaker staan, ook een elac, uitgebreid beluisterd, WAT een sound echt geweldig.

Het gaat om deze elac cl 92 JET.
Afbeeldingslocatie: http://www.elac.com/clipart/cl92_2.jpg

Specs op www.elac.de

Ik heb nog nooit zo strakke en harde bas gehoord uit zo'n kleine speaker, heerlijk midden, snoeiharde bas, superhoog door de band tweeter, helaas kost hij ongeveer 900 piek per stuk :(

• Ritch
Euh ja, elac is ook errug mooi idd, maar voor die prijs weet ik het niet :) Ik ben vooral erg te spreken over de aluminium woofer, wat een bass, echt mooi, maar voor 350/stuk zul die niet in een speaker terug vinden ben ik bang...

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 15:19 schreef Case het volgende:

Edit:
Zijn er trouwens nog zaken waar ik op moet letten m.b.t. mijn versterker? Is al een ding van 20 jaar oud namelijk :)
Weet je dat zeker? Vriendin van me heeft 300's gekocht voor 550 per stuk, en ik heb ff snel met google wat gezocht en ik ben ze al tegengekomen voor DM324,- hiero

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 16:20

C0nscious

Mysteryman.

Ik zie anders staan: Chario Syntar 300 DM 674. -

:?

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• Ritch
Op zondag 26 augustus 2001 21:18 schreef C0nscious het volgende:
Dan zijn ze niet echt goedkoop, hifi studio city staat zeker niet bekend om hun lage prijzen en daar kost de 300 fl 585,-
De 100 zal zeker wel binnen je budget passen, de 200 weet ik niet. Ik vraag me wel af in hoeverre die genoeg bass kunnen leveren, maar daar is makkelijk achter te komen door te gaan luisteren.

Je hebt nu al enige types in je hoofd, loop een hifi zaak binnen, leg je budget en verwachtigingen uit en ze hebben vast wel wat voor je. De kans is trouwens errug groot dat je met totaal iets anders thuis komt dan dat je in gedachten had. Voordat ik ging luisteren dacht ik aan een combo van een NAD C320 met een setje B&W DM602 S2's, ik weet nu wel dat ik dat zeker _niet_ wil hebben, terwijl me dat na het lezen van reviews enzo een geweldige combo leek...

• FFF
  • Laatst online: 07:45

FFF

de quadral ascent 450 is heel erug mooi, en heel diep in zijn bass, maar die kosten je budget ongeveer per stuk, maar je zou een bij 2dehand of demo kunnen kijken, zijn btw ongeveer net zo groot als een gemiddelde centerspeakers dus niet zo groot.

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
De Chario 100's zijn ongeveer 300 per stuk. Ze zijn echt wel wat beter dan de Tannoy mx-jes hoor. Da's echt een budget-speaker (wel heel goed), maar de Chario's hebben betere componenten, vooral de woofer is een heel knap staaltje ontwerp van die Italianen. Plus de kastafwerking (echt houtfineer) is heel mooi.

Die Elac CL82's heb ik ook een keer gehad, en die gaan echt heel diep. Maar het hoog vond ik wat schel bij langer luisteren, en het vele laag ging ten koste van het midden.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 21:18 schreef C0nscious het volgende:

:?
ik zeg ook dat ik het ff snel heb opgezocht, dit om te bewijzen dat de 100's niet 250 pond kosten

• Case
De prijzen van de Chario zag ik op de eerste de beste website die ik tegenkwam. Kan ook zijn dat het per paar was en dat ik niet heb opgelet.
Morgen ga ik eens de stad hier in, en ga ik wat speakers beluisteren. Ik laat jullie mijn bevindingen nog wel horen :)

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Basweergave wordt ook sterk bepaald door de lengte van je kamer, de lage frequenties hebben een grote golflengte en
in een kleine of korte kamer kan de toon niet uittrillen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Een kleine speaker geeft op zich net zoveel laag als een grote speaker, tot een bepaald punt, meestal zo'n 60Hz. Maar je kan dus heel goed een kleine speaker hebben waar knotsveel laag uitkomt. En zoooo belangrijk is het nou ook weer niet dat je vlakke response tot 30Hz hebt, 60Hz is best acceptabel. Als je er een grote speaker naast zet zul je met sommige muziek wel wat extra's krijgen, maar een kleine speaker klinkt zeker niet lelijk.

Dan over wat specifieke modellen:
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, ik ken jouw smaak natuurlijk niet. Maar daarvan uitgaande, zou ik iig de Kef Cresta snel van het lijstje halen. Ik vind het geen superslechte speaker, hij is best aardig, maar er is veel beter te krijgen voor hetzelfde geld. De Kef Cresta klinkt plastic met een dip in het laag midden denk ik, alleen dan wel met laag erbij. Niet mooi iig.

Wat ik echte aanraders vind, is de kleine van Phonar, die met 400,- per stuk echt een bargain was. Echt een mooie speaker.
Verder maakt B&W mooie speakers, alleen is de 602 te duur. En de 601 zou ik laten staan. Dus dan blijft er alleen de veel genoemde 303 over, maar dat schijnt dan wel wat te zijn. Ik zou hem zeker gaan beluisteren iig.

En als je wat meer een party speaker wilt, wat meer laag enzo, dan is ALR jordan misschien wel wat, of Canton.

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 16:20

C0nscious

Mysteryman.

Op zondag 26 augustus 2001 23:01 schreef Mries! het volgende:

[..]

ik zeg ook dat ik het ff snel heb opgezocht, dit om te bewijzen dat de 100's niet 250 pond kosten
ah ok :)

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• memphis

memphis

Er zijn er weinig die Phonar leveren, v. Stijn in Lisse is importeur.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Boston autospeakers zijn ook wel lekker...

¯\_(ツ)_/¯

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zondag 26 augustus 2001 14:29 schreef Case het volgende:
Goed, de speakers die inmiddels voorbijgekomen zijn:

Wharfedale Valdus
Wharfedale Diamond 8.2
Chario syntar
Infinity (welk type?)
B&W DM303

Iemand anders nog goede suggesties?
Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Je vergeet de Mission 701's top speakers voor het geld, mits je nog ergens een paar op de kop kunt tikken, mogen niet meer dan 250 gulden per stuk kosten dan, maar dan heb je (vind ik ) hele mooi luidsprekers met een erg goede laag weergave.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Volgens een vriend van me is bij Correct (R'dam) de Inifity Reference 71 MKII in de aanbieding voor bijna fl.200 p/s. Ik heb ze al langer en ze geven een super geluid. Wel heb ik de tweeters vervangen door betere exemplaren van Visaton a fl.70 p/s.

Verwijderd

Mijn fps1000 speakers zijn anders ook lekker klein

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Eltax Century en dan de kleinste eruit, ken je oowk lekkur bazz herrie meej make, gebruik ik nu en ik vindt ze ECHT fijn, klein maar fijn (gogo Eltax ;) )

I see dead pixels...

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op zondag 26 augustus 2001 23:36 schreef exter het volgende:
Basweergave wordt ook sterk bepaald door de lengte van je kamer, de lage frequenties hebben een grote golflengte en
in een kleine of korte kamer kan de toon niet uittrillen.
Volgens mij is dat onzin. Dat geld alleen maar voor een heel kleine range van frequenties. Ik heb een klein kamertje, maar geloof maar dat ik wel bass heb... Alleen het effect wat jij bedoelt heb ik bij 210 Hz, die toon klinkt extra hard (niet mooi) door.

Mother, will they like this song?

• memphis

memphis

Op maandag 27 augustus 2001 14:28 schreef TheLunatic het volgende:

[..]

Volgens mij is dat onzin. Dat geld alleen maar voor een heel kleine range van frequenties. Ik heb een klein kamertje, maar geloof maar dat ik wel bass heb... Alleen het effect wat jij bedoelt heb ik bij 210 Hz, die toon klinkt extra hard (niet mooi) door.
Het gaat om de golflengte, die zou te lang zijn voor een kleine kamer. Maar de meningen zijn hier over verdeeld, ik moet zeggen dat mijn 2x 15" in de auto toch wel lager komt dan een normaal gemiddeld subwoofertje :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Mag ik er nog eentje aan de lijst toevoegen?

De JBL LX300.
Een niet zo grote boekenplank luidspreker, maar wel eentje met een goede basweergave (voor een boekenplanktype). Zijn nu volgens mij alleen nog maar bij Correct in R'dam te verkrijgen en nog in de aanbieding ook (slechts 200,- per stuk). In ieder geval het uitproberen waard, maar daarvoor moet je dan wel naar Rotterdam.
4ohm, 125 Watt (voor als je van specs houdt)
en de titanium tweeter geeft een erg natuurlijk hoog!

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 13:50 schreef marcell het volgende:
Mijn fps1000 speakers zijn anders ook lekker klein
klein zijn ze zeker....

• Case
Nou, hier komt het:
ik heb vandaag de hele dag in de stad rondgesjouwd met een goede vriend van me, op zoek naar de goede speakers voor mij.
Het lijstje dat ik heb beluisterd, en opmerkingen:

- Tannoy MX2
Tannoy is niet het merk voor mij ben ik achtergekomen. Het zijn naar mijn idee speakers die op alle vlakken redelijk mee kunnen komen, maar nergens in uitblinken. Vond het geluid een beetje blikkerig. Een erg saaie speaker IMHO.

- B&W DM303
Beviel redelijk goed, warm geluid voor kleine speakers. Veel dynamiek in het geluid.

- KEF Cresta
Errug gedailleerd geluid. Ik had het idee dat je met deze speakers weinig kon ontgaan. Toch een vrij vlak geluid.

- Infinity (type weet ik zo even niet)
Vond ik werkelijk helemaal nix. Weinig hoge tonen, niet echt lekkere lage tonen. Alleen het middenbereik klonk goed.

- JBL MX300
leuke speakertjes, zeer klein voor een goede prijs. Goede hoge- en middentonen vind ik. Lage tonen schort het wel een beetje aan. Deze speakers waren in de aanbieding voor 175 piek /stuk ofzo.

- Nog een aantal andere speakers in het juiste formaat, en de juiste prijs, maar niets aantrekkelijks voor mij.

Uiteindelijk is het geen van bovenstaande speakers geworden, maar de JBL LX-30. Iets hoger dan eerst de bedoeling was, maar ik heb meteen een paar steunen gekocht om de speakers op te hangen. Woensdag worden ze bezorgd.
Allemaal bedankt voor jullie tips en suggesties!

Mijn Firewizzie

Verwijderd

chario niet geprobeerd ? :( ik vond het echt brilliante dingetjes.
Anyway, veel plezier met je aankoop!

• hervaz
Meerdere mensen ZWEREN bij chario en je luistert het niet |:(

• FFF
  • Laatst online: 07:45

FFF

Op maandag 27 augustus 2001 19:52 schreef Case het volgende:
Nou, hier komt het:
ik heb vandaag de hele dag in de stad rondgesjouwd met een goede vriend van me, op zoek naar de goede speakers voor mij.
Het lijstje dat ik heb beluisterd, en opmerkingen:

- Tannoy MX2
Tannoy is niet het merk voor mij ben ik achtergekomen. Het zijn naar mijn idee speakers die op alle vlakken redelijk mee kunnen komen, maar nergens in uitblinken. Vond het geluid een beetje blikkerig. Een erg saaie speaker IMHO.

- B&W DM303
Beviel redelijk goed, warm geluid voor kleine speakers. Veel dynamiek in het geluid.

- KEF Cresta
Errug gedailleerd geluid. Ik had het idee dat je met deze speakers weinig kon ontgaan. Toch een vrij vlak geluid.

- Infinity (type weet ik zo even niet)
Vond ik werkelijk helemaal nix. Weinig hoge tonen, niet echt lekkere lage tonen. Alleen het middenbereik klonk goed.

- JBL MX300
leuke speakertjes, zeer klein voor een goede prijs. Goede hoge- en middentonen vind ik. Lage tonen schort het wel een beetje aan. Deze speakers waren in de aanbieding voor 175 piek /stuk ofzo.

- Nog een aantal andere speakers in het juiste formaat, en de juiste prijs, maar niets aantrekkelijks voor mij.

Uiteindelijk is het geen van bovenstaande speakers geworden, maar de JBL LX-30. Iets hoger dan eerst de bedoeling was, maar ik heb meteen een paar steunen gekocht om de speakers op te hangen. Woensdag worden ze bezorgd.
Allemaal bedankt voor jullie tips en suggesties!
zoals ik al zijn, kijk ff bij quadral, weet alleen niet of je die in die prijsklasse kan vinden, anders demo/aanbieding/2dehands.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Op maandag 27 augustus 2001 20:58 schreef hervaz het volgende:
Ik vind dat hij al redelijk z'n best heeft gedaan om de speakers te beluisteren die hier genoemd zijn.

Gefelicteerd met je nieuwe speakers.

• Case
Op maandag 27 augustus 2001 20:58 schreef hervaz het volgende:
Om Chario speakers te kunnen beluisteren moet je ze wel ergens tegenkomen, en die dingen hebben ze dus bij geen enkele audiozaak in Groningen. Bovendien vond ik de JBL's die ik nu gekocht heb ook een koopje voor fl 275,-/s

Mijn Firewizzie

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 21:08 schreef Case het volgende:

[..]

Om Chario speakers te kunnen beluisteren moet je ze wel ergens tegenkomen, en die dingen hebben ze dus bij geen enkele audiozaak in Groningen. Bovendien vond ik de JBL's die ik nu gekocht heb ook een koopje voor fl 275,-/s
Veel plezier ermee :)

• Case
Op maandag 27 augustus 2001 21:08 schreef Jag het volgende:
[..]
<knip>
Gefelicteerd met je nieuwe speakers.
Op maandag 27 augustus 2001 21:09 schreef thefirstikke het volgende:
[..]
Veel plezier ermee :)
Bedankt :) dan tot slot nog een beetje spam:
ik ben uiteindelijk geslaagd bij de "hifi-corner" in Groningen. Erg goede winkel, ze hebben zo'n 25 speakersets opgesteld in een luisterruimte. Daar heb ik een half uurtje gezeten. Vrijwel alle speakersets die we in de loop van de dag hebben gezien hadden ze daar ook gewoon staan.

Mijn Firewizzie

• hervaz
Vast op een mooie schakelbox enzo...naja ik draaf misschien door, het is tenslotte ook geen genesis systeem wat je hebt aangeschaft. :)
Pagina: 1