KVM of usb switch voor gaming/thuiswerk station

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boody
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-11-2023
Mijn vraag
Ik zoek de beste oplossing om mijn huidige randapparatuur te gebruiken met een laptop en een pc zonder alle kabels over te prikken. Het liefst wil ik geen beeldkwaliteit verliezen en geen extra latency toevoegen voor gamen. Nu prik ik mijn usb hub telkens om en switch ik video inputs op mn monitors.

Moet ik nu een kvm van 700 euro kopen of is er een goeie usb switch en moet ik maar handmatig input kiezen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
monitor 1, 1440p 240hz
monitor 2, 4k 120hz
steelseries arctic 9
3080ti

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoekend naar KVMs vind ik voornamelijk 4k 60hz in de betaalbare range.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:25
De KVM die ik heb geprobeerd kon prima 1440p@120hz. Volgens mij geven ze die waarden aan om de bandbreedte aan te geven. Maar mijn kvm deed geen DSC compressie en had maar één displayport aansluiting. Of dat genoeg is voor jou kan ik niet beoordelen.
Ikzelf gebruik nu een thunderbolt dock voor de laptops, en die alleen als usb dock fungeert voor de pc (en dan wissel ik de input van de monitor).
Lees anders ook het docking station topic eens. Hier worden uitgebreid verschillende mogelijkheden beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik gebruik zelf een ugreen usb switch, dan kan je op een knopje drukken om te wisselen tussen je PC of laptop.

Ik heb mijn PC en laptop (uiteraard) via twee verschillende kabels aangesloten op mijn monitor, zodat het scherm automatisch kan wisselen naar de actieve bron of ik dat handmatig doe.

Wellicht is een kabel tussen scherm 1 en scherm 2 (daisychain) ook handig, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Aan de USB 3.0 switch hangen mijn toetsenbord, muis, webcam en headset.

In dit topic zijn er meer tips: Werklaptop en Game PC op één docking station aansluiten

[ Voor 23% gewijzigd door tdn135 op 05-07-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutangtony
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:42
tdn135 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:54:
Ik heb mijn PC en laptop (uiteraard) via twee verschillende kabels aangesloten op mijn monitor, zodat het scherm automatisch kan wisselen naar de actieve bron of ik dat handmatig doe.
[/TOPIC]
Kun je dat verduidelijken?
Ik heb nu ook een Ugreen USB 3.0 waardoor ik mijn muis en toetsenbord van de laptop naar de pc kan overschakelen.

Ik zou dat ook graag willen doen mijn twee beeldschermen (die nu alleen aan de pc zijn verbonden);
Dus als ik op 1 knop druk (van de UGreen) dat zowel mijn muis en toetsenbord alsmede mijn twee schermen allemaal overgaan naar mijn werkpc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn scherm bevat een automatische herkenning van een actief beeldsignaal. Bijvoorbeeld als de PC aan staat dan wisselt het scherm naar bijvoorbeeld displayport en als de laptop aanstaat naar HDMI. Als de laptop of PC met Windows + L vergrendeld wordt dan wordt het beeldsignaal gestopt en zoekt het scherm weer naar actief beeldsignaal en wisselt weer naar de andere. De meeste schermen zoeken actief naar een actieve bron.

Probleem is natuurlijk als zowel de PC als laptop aan staan. Dan moet ik met het handje op het scherm van input wisselen.