Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marq78
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-05 21:57
Mijn vraag

Ik ben op zoek naar een oplossing om vanuit de meterkast alle beeld signalen te verdelen over ip naar tv.

Ik zoek een kastje met dvb-c tuners, HDMI in voor bv Apple TV, en mogelijkheid om camera beelden te streamen om deze beelden te verdelen in huis naar tv’s

Relevante software en hardware die ik gebruik

Internet/tv aansluiting komt met glasvezel binnen

Panasonic tv’s met DVB-IP / iptv mogelijkheid

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Heel wat gegoogeld, maar door de bomen het bos nog niet zien..

Wie kent hier een oplossing voor?

[ Voor 4% gewijzigd door Marq78 op 01-07-2022 15:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 00:11
Er zijn een aantal producten van AVM die dit ondersteunen, zie:
https://nl.avm.de/service...t-FRITZ-Box-configureren/ en
https://nl.hardware.info/...unner-ondanks-ziggo-dvb-c
Als het goed is heeft Panasonic ondersteuning voor de TV>IP-technologie waarmee je hiervan gebruik kunt maken. Wel even uitzoeken of je DVB-C provider hiermee werkt (alleen ongecodeerde kanalen).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marq78
Bedankt, was er even vergeten bij te vermelden dat het signaal via glasvezel binnen komt (post aangepast). Denk niet dat ik dan het coax tv signaal in de fritzbox kan doen, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:50

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maar hoe heb je dan precies DVB-C, als het om een glasvezelaansluiting gaat?

Je geeft aan al gezocht te hebben. Waarop dan? Wat vind je en waarom is dat geen oplossing / welke twijfels heb je?

Als ik zoek op dvb-c streaming server krijg ik behoorlijk wat resultaten. Van dedicated hardware tot de tvheadend software waarmee je zelf een servertje op kan zetten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:36
Een deftige PC met HDMI-capturecard en een DVB-C kaart en TV-Headend software. Maar dit verder bespreken kan mogelijk de voorwaarden van dit forum schenden omdat het distributeren van het TV-signaal al snel als "card-sharing" aangemerkt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04 20:16
Card sharing mag besproken worden onder voorwaarden, zie [DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5], en dan de zwart-op-roze tekst onderaan de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marq78
Er komt coax uit het glasvezel modem waar de tv’s op aangesloten zijn.

De hardware die ik tot nu toe gevonden heb biedt (voor zover ik weet) niet de mogelijkheid om bv een Apple TV in te pluggen of ip camera’s er bij te zetten en dat ook te verdelen.

Een van de plank oplossing lijkt me het mooist, een aparte pc er naast laten draaien vind ik te veel van het goede. Maar wellicht dat wat ik wil niet kan en ik misschien wat met een pi ga knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:27
Marq78 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 01:43:
Er komt coax uit het glasvezel modem waar de tv’s op aangesloten zijn.

De hardware die ik tot nu toe gevonden heb biedt (voor zover ik weet) niet de mogelijkheid om bv een Apple TV in te pluggen of ip camera’s er bij te zetten en dat ook te verdelen.

Een van de plank oplossing lijkt me het mooist, een aparte pc er naast laten draaien vind ik te veel van het goede. Maar wellicht dat wat ik wil niet kan en ik misschien wat met een pi ga knutselen.
Wat je wil dat kan niet.

Ook met de coax heb je nog apparatuur van je provider nodig per tv.

Je kan veel beter de app van je provider gebruiken op je 2e 3e en 4e tv..

Elke provider biedt toch ook een app voor buitenshuis / tablet etc..

die kan je ook op je tv draaien eventueel icm een android device
dan ben je er toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marq78
Ik draai al tijden met alleen een ci module in de tv, gaat prima. Die zou toch ook in de meterkast kunnen en dan verdeeld worden, evt met meer ci modules?

Het gaat me er nou net om dat ik bv Apple TV en camera beelden er bij kan zetten en dan naar alle tv’s in huis kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Marq78 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:03:
Ik draai al tijden met alleen een ci module in de tv, gaat prima. Die zou toch ook in de meterkast kunnen en dan verdeeld worden, evt met meer ci modules?
Waar wou je die in steken dan? Het idee van encryptie is juist dat de hele keten vanaf provider tot het weergave apparaat van de eindgebruiker beveiligd is, zo'n ci-module werkt in de regel dus alleen in goedgekeurde apparaten. Het ligt een beetje aan het encryptie systeem wat je huidge privder gebruikt (welke is dat?), zo heb ik zelf in oud Ziggo gebied een pc'tje met twee dvb-c kaarten waarmee ik het signaal via een softcam en (interne) cardserver kan decrypten en opnemen of indien gewenst kan omzetten naar ip stream. Zit je bij Ziggo in voormalig upc werkt deze methode al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marq78
Ik zit bij kabelnoord, geen idee wat voor encryptie zij gebruiken. Is het niet mogelijk om bv met een sat ip server het ongecodeerde signaal naar de tv te laten gaan en de ci module in de tv laten zitten? Zie ook wel gateways waar je ci modules in kan steken, maar niks waar je zelf nog beeld bij in kan schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Marq78 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:39:
Ik zit bij kabelnoord, geen idee wat voor encryptie zij gebruiken. Is het niet mogelijk om bv met een sat ip server het ongecodeerde signaal naar de tv te laten gaan en de ci module in de tv laten zitten? Zie ook wel gateways waar je ci modules in kan steken, maar niks waar je zelf nog beeld bij in kan schuiven.
Irdeto zo te lezen, die informatie kan ook snel worden gevonden. Maar dat had je ook via je CI+ module kunnen zien, daar staat het op. Als het gelijk is aan wat Ziggo gebruikt dat is dit relatief simpel aan te pakken.

Het omzetten van DVB-C naar IP kan relatief eenvoudig, ook het opsplitsen van het aangeboden TV signaal naar meerdere clients via één smartcard (8 stuks is geen probleem). Dat is de gemakkelijke oplossing van waar je naar vraagt.

V.w.b. de rest van je vragen;

- het "delen" van je Apple TV speler via hetzelfde apparaat. Wat bedoel je hier precies mee, hoe zou jij dit in de praktijk willen zien?

- het delen/streamen van camerabeelden (bewaking?) zal ook niet het meest simpel zijn via hetzelfde apparaat. Maar heb je nu al niet de mogelijkheid om de aangeboden beelden te streamen van je camera's en zo ja, waarom is dat niet afdoende?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 16:12
Ik denk dat je teveel vrij specifieke toepassingen in 1 kastje zoekt. Maar om je vraag te beantwoorden, dus DVB-C naar IPTV zou je kunnen kijken naar een kastje van https://www.silicondust.com/hdhomerun/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@Marq78
Wat ook nog zou kunnen is een op Linux (Enigma 2) gebaseerde DVB-S/C/T ontvanger aanschaffen die ook beschikt over een HDMI-ingang zoals bijvoorbeeld de Dreambox DM920, Gigablue UHD Quad 4K of een geschikte Vu+ Ultimo, UNO of DUO. Hier kun je extra tuners aan toevoegen (DVB-C FBC, goed voor 8 kanalen tegelijk bekijken of opnemen). Dit kun je dan binnen je eigen huis streamen en bekijken (bijvoorbeeld met een extra IP-ontvanger of via een Nvidia Shield TV (met dream Player for Android TV).

Let wel, dit heeft een heel erg hoog hobby gehalte, je moet hier van tevoren zeer goed in verdiepen of het bijvoorbeeld ook gaat werken met je provider, CI+ module, welke firmware etc. Het is dus zeker geen plug-and-play oplossing :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marq78
@hardware-lover

Ik zou het liefste mijn Apple TV ergens centraal in huis in een kastje pluggen wat vervolgens het beeld verdeeld over de tv’s in huis. Heb ondertussen een HDMI to RF Modulator gevonden, hier kan je het HDMI signaal als kanaal toevoegen naast de kanalen die ik al binnenkrijg via de provider.

Het zou mooi zijn als ik iets dergelijks ook met een ip stream zou kunnen doen, maar wat ik tot nu toe zie is dit vrijwel niet mogelijk, of heel duur.

@markisoke thanks! Ga ik naar kijken

@Puch-Maxi moet wel een beetje in de buurt blijven van plug en play 😉 Ik ga even kijken naar de merken die je noemt, als die zonder extra kastje bij de tv beeld produceren is dat zeker een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@Marq78 Hoe wil je de Apple TV gaan bedienen op afstand met de AB?

Met het voorstel dat ik aandraag ben je helaas wel een extra kastje nodig om de streams te kunnen bekijken. Als je de Panasonic TV's wil gebruiken dan ben je een DVB>IP-server nodig, bijvoorbeeld SatPI, Minisatip of zelfs Tvheadend zie: [TV Headend] Het grote TV Headend topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:50

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Puch-Maxi schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:04:
Remote app op iPhone/Watch?

Al kan ik me zo voorstellen dat een beetje vertraging veroorzaakt door de streaming setup dat niet de meest geniale ervaring gaat maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 08-07-2022 17:17 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:34
Marq78 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:57:
Heb ondertussen een HDMI to RF Modulator gevonden, hier kan je het HDMI signaal als kanaal toevoegen naast de kanalen die ik al binnenkrijg via de provider.
Dat werkt niet zo makkelijk, de HDMI to RF modulators gooien je HDMI signaal letterlijk om naar een analoge PAL signaal.
De meeste TV's laten je geen DVB-C en analoge kanalen combineren, als ze al nog een analoge tuner hebben ipv alleen DVB-C/S

Nog niet te spreken over de teleurstellende kwaliteit die je gaat krijgen. HDMI is ook een beetje lastig te splitten, ik denk dat depending on use case je het beste een soort van docking oplossing kan maken voor je Apple tv? Meenemen naar de TV waar je hem nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marq78
Puch-Maxi schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:04:
Die bedien je met je iPhone, heb m nu ook in een andere kamer staan, werkt prima. Vertraging is (voor mij) geen issue. Heb gelinkt met een HDMI over IP kastje van AV Access, maar dat gaat maar naar 1 tv. Daarnaast heb ik het liefst een oplossing waar ik niet nog weer kastjes achter mijn tv’s hoef te hangen.
Pagina: 1