Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral op dit moment Escape from Tarkov, zou dit ook graag erbij willen kunnen streamen.
Monitor speelt 1080p144hz dus dat aanhouden zou erg fijn zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Door zenuwschade in mijn vingers vertrouw ik mijzelf niet meer om het zelf in elkaar te zetten, mis gewoon de fijne motoriek dus wil ik het liever wel allemaal laten assembleren door een partij. Wat er natuurlijk wel toe leidt dat je niet overal de goedkoopste van kan halen. Hiervoor had ik zelf Alternate in gedachten. Veel goede verhalen van gehoord.
Richtprijs is wel echt geassembleerd 1400 inclusief OS
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee behalve mijn schermen, toetsenbord en muis zal alles nieuw worden. Eventueel nog een SSD van 100-200GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gaat om deze build bij Alternate dus
https://www.alternate.nl/...a3b926d72a8c42f8ce5d0f88e
RAM is € 69,90
Geassembleerd met OS € 1.390,40
Geassembleerd zonder OS € 1.281,40
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb echt zo veel gezeur gehad met mijn AMD kaart en de drivers die telkens maar crashen, de reden ook voor deze upgrade, dus echt heel graag geen AMD. Tenzij het echt beter voor de prijs is maar dan zou er wel zeker een groot voordeel moeten zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een koel systeem, ik begrijp dat het geen koelkast wordt maar zit hier in een warme kamer, zeker in de zomers en dan ben ik geen extra oven nodig.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Klopt dit, ben ik niet iets vergeten. Niets over het hoofd gezien. Vormt dit samen een redelijk geheel, hebben de onderdelen een goede reputatie. Vooral het moederbord en de RAM, ik lees over verschillende rates (ofzo) maar kan alleen maar 3200 vinden? Is dat goed in combinatie met cpu/mobo.
En is het aan te raden om een aparte koeler op de cpu te zetten?
Hartstikke bedankt voor het lezen en alvast bedankt voor alle hulp.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral op dit moment Escape from Tarkov, zou dit ook graag erbij willen kunnen streamen.
Monitor speelt 1080p144hz dus dat aanhouden zou erg fijn zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Door zenuwschade in mijn vingers vertrouw ik mijzelf niet meer om het zelf in elkaar te zetten, mis gewoon de fijne motoriek dus wil ik het liever wel allemaal laten assembleren door een partij. Wat er natuurlijk wel toe leidt dat je niet overal de goedkoopste van kan halen. Hiervoor had ik zelf Alternate in gedachten. Veel goede verhalen van gehoord.
Richtprijs is wel echt geassembleerd 1400 inclusief OS
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee behalve mijn schermen, toetsenbord en muis zal alles nieuw worden. Eventueel nog een SSD van 100-200GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gaat om deze build bij Alternate dus
https://www.alternate.nl/...a3b926d72a8c42f8ce5d0f88e
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12400F Tray | € 192,43 | € 192,43 |
1 | Moederborden | ASRock B660M-HDV | € 99,- | € 99,- |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 (119032AH) | € 437,39 | € 437,39 |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox MB320L ARGB (met controller) | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3200 CL14 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair CX750M | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 870 QVO 1TB | € 79,21 | € 79,21 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 85,41 | € 85,41 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.028,24 |
RAM is € 69,90
Geassembleerd met OS € 1.390,40
Geassembleerd zonder OS € 1.281,40
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb echt zo veel gezeur gehad met mijn AMD kaart en de drivers die telkens maar crashen, de reden ook voor deze upgrade, dus echt heel graag geen AMD. Tenzij het echt beter voor de prijs is maar dan zou er wel zeker een groot voordeel moeten zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een koel systeem, ik begrijp dat het geen koelkast wordt maar zit hier in een warme kamer, zeker in de zomers en dan ben ik geen extra oven nodig.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Klopt dit, ben ik niet iets vergeten. Niets over het hoofd gezien. Vormt dit samen een redelijk geheel, hebben de onderdelen een goede reputatie. Vooral het moederbord en de RAM, ik lees over verschillende rates (ofzo) maar kan alleen maar 3200 vinden? Is dat goed in combinatie met cpu/mobo.
En is het aan te raden om een aparte koeler op de cpu te zetten?
Hartstikke bedankt voor het lezen en alvast bedankt voor alle hulp.
[ Voor 37% gewijzigd door speuler op 30-06-2022 23:38 ]