Slecht geredigeerd artikel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
nieuws: Wetgeving die roaming binnen de EU gratis maakt verlengd tot 2032

@JayStout - is dit stuk met grote haast geplaatst? Er staan zoveel veel taal- en schrijffouten in dat het me stoorde tijdens het lezen. Een paar voorbeelden:
De Commissie wil ook dat Europeanen voortaan een automatisch sms’je ontvangen van zodra ze de grens met een ander EU-land hebben overgestoken.
Deze "van" is overbodig. Later in het stuk wordt deze formulering nog een paar keer gebruikt.
Via dat bericht moeten ze gewaarschuwd worden voor het feit dat sommige diensten ...
Dit leest ook vervelend en kan ook bondiger worden geformuleerd: "Via dat bericht moeten ze er ook voor gewaarschuwd worden dat sommige diensten ..."
betalend of duurder kunnen zijn
Dit moet "betaald" zijn.
alternatieve manieren waarop men hulpdiensten in het aankomende land kan bereiken
"in het land van aankomst"
Mobiele providers worden met de nieuwe wetgeving ook verplicht om consumenten in te lichten van zodra ze verbinding maken met een netwerk dat gebruikmaakt van satellieten, zoals bijvoorbeeld op een vliegtuig. Klanten moeten een opt-out-optie krijgen en van zodra er een bepaald bedrag in rekening werd gebracht voor het gebruik van de dienst, moet de operator de verbinding kunnen stopzetten.
Twee keer overbodige "van"; dit moet ook "in een vliegtuig" zijn.

De laatste jaren zijn nieuwsartikelen op Tweakers stilistisch steeds beter geworden; in de begindagen werden ze duidelijk geschreven door mensen die veel verstand van zaken hadden, maar niet altijd even goed konden schrijven, maar die tijd ligt ver achter ons. Dit stuk valt wat mij betreft echt in negatieve zin op. Mijn tip is dan ook om een en ander in de toekomst nog eens goed na te lezen vóór plaatsing.

Edit: ik zie net dat @doeternietoe ook een topic hierover heeft geopend terwijl ik dit aan het schrijven was: Wetgeving die roaming binnen de EU gratis maakt verlengd ...

[ Voor 4% gewijzigd door fondacio op 30-06-2022 22:24 . Reden: Parallel topic ]