Wetgeving die roaming binnen de EU gratis maakt verlengd ...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-05 13:59
nieuws: Wetgeving die roaming binnen de EU gratis maakt verlengd tot 2032

Dit artikel bevat een aantal slechte en/of (te) letterlijke vertalingen vanuit het Engels, waar de leesbaarheid (imho) onder lijdt.

Uit het artikel:
Volgens de Europese Commissie zullen Europeanen over dezelfde internetverbinding beschikken in het buitenland als in hun thuisland.
Het woordje "shall" in juridisch Engels betekent meestal "moet". Beter is dus:
Volgens de Europese Commissie moeten Europeanen over dezelfde internetverbinding kunnen beschikken in het buitenland als in hun thuisland.
Uit het artikel:
... zoals het bellen naar een klantendienst of het versturen van bepaalde sms’en, betalend of duurder kunnen zijn vanuit het buitenland dan vanuit het thuisland.
Beter:
zoals het bellen naar een klantendienst of het versturen van bepaalde sms’en, geld kosten of duurder kunnen zijn vanuit het buitenland dan in het thuisland.
Uit het artikel:
Vanaf juni 2023 worden de operatoren ook verplicht om een automatische sms versturen naar hun reizende klanten ...
Beter:
Vanaf juni 2023 worden providers ook verplicht om een automatische sms te versturen naar hun reizende klanten ...
Uit het artikel:
Klanten moeten een opt-out-optie krijgen en van zodra er een bepaald bedrag in rekening werd gebracht voor het gebruik van de dienst, moet de operator de verbinding kunnen stopzetten.
Beter:
Klanten moeten een opt-out-optie krijgen en op het moment dat een bepaald bedrag wordt overschreden voor het gebruik van de dienst, moet de provider de dienst stopzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door doeternietoe op 01-07-2022 11:52 . Reden: link van het artikel vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ok, blijkbaar was het niet alleen mij opgevallen. Zie Slecht geredigeerd artikel voor mijn opmerkingen. Verder ben ik het met alle suggesties van TS eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als we dan toch bezig zijn:
Via dat bericht moeten ze gewaarschuwd worden voor het feit dat sommige diensten, zoals het bellen naar een klantendienst of het versturen van bepaalde sms’en, betalend of duurder kunnen zijn
Betaald lijkt me een betere omschrijving. Of krijg je geld toe?

edit: blijkbaar is betalend een algemene uitdrukking in België (zie hier). Volgens mij houdt tweakers de Nederlandse taal aan en niet het Vlaams.

[ Voor 26% gewijzigd door spone op 01-07-2022 09:19 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512