JA Solar met APS in offerte, VSUN met Hoymiles geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikBerg
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-01-2024
Via een collectief had ik een offerte voor 10 panelen JA Solar 390 WP met microomvormers van APS. Dit leek een betrouwbare partner, ook omdat collectief via Rabobank liep.

Echter, nu de zaak geinstalleerd is, en de factuur ontvangen (prijs volgens offerte), blijkt dat de panelen opeens van VSUN (390wp) zijn, en de omvormers van Hoymiles.
Nu ben ik geen expert, maar ik had bij JA Solar en APS een gevoel van 'redelijke kwaliteit'. VSUN en Hoymiles kan ik weinig info over vinden. Met die namen in een offerte, was ik waarschijnlijk niet ingestapt.

Heeft iemand ervaring met deze merken? Zijn de namen onbekender, maar de kwaliteit vergelijkbaar?
Iemand tips hoe ik dit verder op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05 22:00
JA Solar is een Chinees bedrijf, VSUN is een Japans bedrijf.

Ik zou eerder een goed gevoel hebben bij VSUN. ( geen ervaring met beide merken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:24
@RikBerg
tja in china maken ze cellen, in vietnam solderen ze die bij elkaar met glasplaat + achterplaat.
en dan in derde land (zelf zo met Duitse panelen) maken ze de rand er nog even omheen, en zetten ze er 2 stekkers aan.

of te wel gedachte dat iets uit een bepaald land komt, die is erg bedrieglijk. ;)

betere maat is aantal Wp.
dat is apart getest en 390Wp = 390Wp welk merk het ook is.
en JA of VSUN, het zou mij geen bal uit maken. ;)

Hoymiles is een nieuw merk voor mij.
zou het beter zijn als APS?
de specs zien er niet heel slecht uit, maar dan hoop ik wel dat je de hm-400 hebt, met een hm-300 zou ik minder tevreden zijn. ;)

maar kan niet zeggen of je nu echt een probleem hebt, zelfs in het slechtste geval is het nog steeds goed genoeg, het is eerder de prijs die je er voor hebt betaald. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door migjes op 28-06-2022 16:04 ]

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:15
Hoymiles is Chinees, en zover ik tot nu toe heb gezien is er weinig mis mee qua efficientie. Van de betrouwbaarheid op lange termijn echter nog geen idee. Hier topic: Het Hoymiles topic

Dat gezegd hebbende, je hoort gewoon geinstalleerd te krijgen wat er op de offerte staat. Als het iets anders wordt, bijvoorbeeld omdat de panelen en omvormers niet leverbaar zijn (wat goed voorstelbaar is momenteel), dan horen ze daar op zijn minst over te communiceren zodat je akkoord kunt gaan of er van afzien.

Of je slechter af bent is idd de vraag, dat zou nogal eens mee kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikBerg
@migjes ik heb ook niets over landen gezegd ;)

Omvormer is HM-1500, dus dat is max 3x390WP per omvormer, toch? Het enige setje van 4 dat dezelfde opstelling heeft, hangt juist aan 1 omvormer :S .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:24
RikBerg schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:04:
@migjes ik heb ook niets over landen gezegd ;)
klopt maar andere wel, dus vandaar dat ik het even aanhaal. ;)
Omvormer is HM-1500, dus dat is max 3x390WP per omvormer, toch? Het enige setje van 4 dat dezelfde opstelling heeft, hangt juist aan 1 omvormer :S .
hier stel je een vraag, die ik niet weet.
kan een HM-1500 dan 4x375VA verwerken, of kan die ook 3x500VA verwerken, of kan die ook 2x750VA verwerken?
(staat niet in de datasheet maar dat is geen goed of slecht nieuws, gewoon ik weet het niet.
en heb nog niet van iemand gehoord die het ook echt geprobeerd heeft waar de grens echt zit.
dus dat kan elke kant op met die dingen, geen idee.
maar er is altijd een grens, al is het maar de 11,5A per mpp. ;) )
en heeft deze omvormer 4x een mpp of is dit stiekem 2x een mpp + 2x parallel schakeling (wat je wel vaker ziet met dit soort omvormers). :?

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:33

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Persoonlijk heb ik niets tegen hoymiles maar zou als APS geoffreerd is het nooit accepteren. Panelen zou ik iets minder erg vinden als ze dezelfde specs hebben en van gelijke tier zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Aps is op dit moment niet leverbaar dat zal het zijn. Zelf ook aps en het werkt wel gruwelijk mooi.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cargo19170
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 31-03 15:48
Ik heb via SolarNRG ook een VSUN (390WP) met Hoymiles microomvormer geplaats gekregen.
Tot nu toe geen klachten. De installatie is begin juli operationeel. Ik heb echter ook mijn twijfels bij de beveiliging van de wifi bridge die erbij geleverd wordt.

• RikBerg
Ik heb die Bridge omgezet naar een ander Wifi netwerk. Ging wel erg makkelijk en ik vroeg me toen ook af of iedereen daar dan in kan, en of men dan ook door kan mijn netwerk in?

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:55
Die panelen zou mij niet uitmaken maar het verschil tussen APS en Holymiles wel.

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
alwind schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:16:
Die panelen zou mij niet uitmaken maar het verschil tussen APS en Holymiles wel.
Wat is er mis met hoymiles?

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:55
Ik weet niet hoe veilig dat is qua software op de omvormer.

APS is veel bekender. Heeft bewezen goede aftersales en reputatie. Holymiles als bedrijf bestaat al vanaf 2013 maar qua omvormers kom ik ze pas dit jaar echt tegen.

Dus is er iets mis. Nee vast niet. Maar ik zou nooit hetzelfde betalen voor een holymiles dan een APS omvormer.

[ Voor 20% gewijzigd door alwind op 14-09-2022 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:46
Ik kreeg vandaag bericht van dezelfde strekking, echter nu wordt APS vervangen door Hoymiles door een technisch mankement in die van APsystems. Installatie is aankomende dinsdag al. Hoe denken jullie hierover?
In het aanbod dat u onlangs heeft geaccepteerd zitten micro-omvormers van het merk APsystems. Vanwege een technisch mankement in deze micro omvormers wat kan lijden tot rendementsverlies, heeft SolarNRG met directe ingang besloten de APsystems micro omvormers niet meer te installeren.

Gelukkig heeft SolarNRG goed nieuws voor u! In samenspraak met Vereniging Eigen Huis zijn wij op zoek gegaan naar een kwalitatief vergelijkbaar systeem voor uw installatie. Om uw installatie dan ook doorgang te laten vinden heeft SolarNRG een mogelijk alternatief.

Het volgende alternatief is mogelijk om uw installatie op de afgesproken tijd en datum uit te voeren, namelijk de micro omvormers van Hoymiles.
Pagina: 1