Custom CSS voor vervelende T.net medewerkers?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.803 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:04

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Elke dag verschijnen ze weer op de frontpage. T.net medewerkers, totally random, die mij willen overtuigen om advertenties toe te laten op T.net.

Allereerst, ik snap hun beweegredenen en ik vind het echt niet erg om mij daar van op de hoogte te stellen. Maar ik heb nu eenmaal mijn (technische) redenen om deze niet toe te laten. Dus ik druk netjes op Nee nogwattes.

Maar nondeju, een dag later verschijnt er weer een andere medewerker die mij wilt overtuigen van het nut. Dus nogmaals, ik begrijp de bedoeling erachter, maar ik wil het gewoon niet. Dus ik druk nogmaals op Nee nogwattes en ik ga weer door met leven.

Maar je begrijpt het al, de volgende dag.......zucht ;w

Dus, is er al een custom css code om deze goed bedoelde, maar inmiddels vervelende, berichten te blocken? Het zorgt er alleen maar voor dat ik, als autist, mijn hakken nog meer in het zand wil zetten.

edit: hmm, hij staat niet echt in het juiste forum. Mijn excuses.

[ Voor 3% gewijzigd door Yzord op 27-06-2022 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:04

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik geloof dat de profilering van mijn useraccount al voldoende moet zijn. Daarbij heb ik allang een Elite abo gehad, dus de daaraan gekoppelde bank en adres gegevens hebben mijn profiel al voldoende voltooid voor hun opdrachtgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wanneer je een adblocker gebruikt kun je ook dat stukje er uit filteren. Ik heb dat stukje in ieder geval wel ergens in een lijstje staan, nu geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08

crisp

Devver

Pixelated

@Yzord ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar je (technische) redenen om advertenties niet toe te staan. Onze banners zijn sinds kort vrij van thirdpartytracking, dus dat mag geen reden meer zijn ;)

Custom CSS snippets die deze popup blokkeren zullen we denk ik niet gaan toestaan. Inkomsten uit advertenties zijn essentieel voor onze website, maar het bannerblockgebruik is dusdanig uit de hand gelopen dat dat ons financieel serieus raakt. Om toch te zorgen dat Tweakers zoveel mogelijk gratis te bezoeken blijft hebben we besloten om volledig thirdpartytrackingvrij te worden om zodoende tegemoet te komen aan de grootste klachten rondom advertising, maar als tegenprestatie vragen we je dus wel om voor ons een uitzondering te maken in je adblocker :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:19

Crazy-

Best life ever

crisp schreef op maandag 27 juni 2022 @ 07:41:
@Yzord ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar je (technische) redenen om advertenties niet toe te staan. Onze banners zijn sinds kort vrij van thirdpartytracking, dus dat mag geen reden meer zijn ;)

Custom CSS snippets die deze popup blokkeren zullen we denk ik niet gaan toestaan. Inkomsten uit advertenties zijn essentieel voor onze website, maar het bannerblockgebruik is dusdanig uit de hand gelopen dat dat ons financieel serieus raakt. Om toch te zorgen dat Tweakers zoveel mogelijk gratis te bezoeken blijft hebben we besloten om volledig thirdpartytrackingvrij te worden om zodoende tegemoet te komen aan de grootste klachten rondom advertising, maar als tegenprestatie vragen we je dus wel om voor ons een uitzondering te maken in je adblocker :)
Maar het gaat hem (als ik TS goed begrijp) alleen om de vraag of ie abonnee wilt worden en niet om de advertenties.

En ergens snap ik dat: een cookie (geaccepteerd) zou dat tegen kunnen houden toch? De gebruiker heeft al aangegeven: nee wil ik niet

[ Voor 5% gewijzigd door Crazy- op 27-06-2022 08:08 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@Crazy- Voor de beeldvorming, dit is de melding waar het om gaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZOOdGBBLM3hFnvheQ_VjMgIbxU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SiZs0LMeBLcNcw7FNQo6eSVT.png?f=user_large

Het is een verzoek tot het maken van een uitzondering in je adblocker, geen oproep om een abonnement af te sluiten :)

Het blokkeren van advertenties vinden wij onwenselijk, tenzij je een abonnement hebt. Daar spreken we mensen dus op aan, en zullen ze daarop blijven aanspreken. Je zou hooguit kunnen zeggen dat we dan voor de vorm de "Nee, dank je wel." beter zouden kunnen aanpassen naar "Nee dank je, nu niet." ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:19

Crazy-

Best life ever

@crisp aah betreft die melding :) nee, dat snap ik ergens dan wel weer ja
voor niets gaat de zon op ;-)

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:41
crisp schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:14:
Je zou hooguit kunnen zeggen dat we dan voor de vorm de "Nee, dank je wel." beter zouden kunnen aanpassen naar "Nee dank je, nu niet." ;)
Persoonlijk heb ik juist daar een hekel aan. Meestal bedoel ik bij dergelijke knoppen toch echt 'Nee, permanent niet' ;)

Ik ben persoonlijk ook iemand die Tweakers niet gewhitelist heeft en dat ook niet van plan is. Dat ligt echter niet aan Tweakers ansich. Ik ben reclames inmiddels zat. Overal waar je komt staan mensen en bedrijven te schreeuwen om aandacht.

Daarnaast is Tweakers onderdeel van DPG Media en daar zit wat mij betreft het grootste probleem. De visie van dat bedrijf staat naar mijn mening haaks op hoe Tweakers ooit was. Edit: het hele verhaal over Ouders van nu, het AD en de Volkskrant heb ik even weggeknipt.

Voordat DPG media besloot dat er een premium model moest komen was ik overigens al enige tijd sponsor. Nu voelt het als een van de vele websites waar gewoon een businessmodel achter zit. En ja dat is erg naief, want Tweakers heeft altijd geld nodig gehad om te overleven. Neemt niet weg dat het Tweakers-gevoel voor mij gewoon weg is. Vandaar dat ik ben gestopt met betalen.

Die popup blijf ik dus ook negeren. Maar als ik het recht neem om content gratis te consumeren, dan heeft Tweakers wat mij betreft het recht mij die toegang te ontnemen. Ik zit echter in een fase waarin ik dat niet eens erg zou vinden.

[ Voor 55% gewijzigd door Zenomyscus op 27-06-2022 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-10 13:11
@Zenomyscus Wat een levensverhaal zeg, je kan ondertussen een boek schrijven.

@crisp Omdat advertenties gewoon ontzettend irritant zijn? Ik heb mijn blocker even uitgezet, maar dan zie ik al weer bewegende Bol.com reclames. Daar kan ik persoonlijk gewoon niet tegen, helemaal als ik op mijn gemak een artikel wil lezen. Dat leid gewoon ontzettend af.

Jullie zullen het technisch best op orde hebben, maar een hele hoop reclames zijn gewoon irritant, waardoor de block gewoon aan blijft.

Daarbij gaat het voor zo ver ik weet meestal toch om de click through rate. Ik klik daadwerkelijk nooit op een advertentie, dus daar hebben jullie toch niet zo veel aan.

En het word hierboven ook al even aangetipt, daar ben ik het mee eens, het DPG probleem.
Ik gunde Tweakers best wat, maar nu het deel is van DPG, nee. DPG maakt alles kapot, die krijgen mijn geld echt absoluut niet. (en dus ook mijn advertentie inkomsten niet)

[ Voor 10% gewijzigd door WEBGAMING op 27-06-2022 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
WEBGAMING schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:48:
Ach ik wilde er nog bij zetten dat die popup voor mij een soort bingo is momenteel. Ik heb vandaag Saskia weggeklikt, die had ik nog niet :+

Zonder dollen: soms moet je even kwijt wat je dwars zit. Ik kan het ook niet delen, maar dan zal er sowieso niks veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
@Zenomyscus Ik ben er ook wel eens schuldig aan hoor, helemaal over DPG heb ik ook nog wel wat te zeggen. ;) Hoop dat het opgelucht heeft haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
WEBGAMING schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:54:
@Zenomyscus Ik ben er ook wel eens schuldig aan hoor, helemaal over DPG heb ik ook nog wel wat te zeggen. ;) Hoop dat het opgelucht heeft haha.
Jazeker. Ik heb mijn rant maar even weggehaald. Niemand die daar beter van wordt. Dank dat je me er (al dan niet bewust) op gewezen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

WEBGAMING schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:48:

@crisp Omdat advertenties gewoon ontzettend irritant zijn? Ik heb mijn blocker even uitgezet, maar dan zie ik al weer bewegende Bol.com reclames. Daar kan ik persoonlijk gewoon niet tegen, helemaal als ik op mijn gemak een artikel wil lezen. Dat leid gewoon ontzettend af.

Jullie zullen het technisch best op orde hebben, maar een hele hoop reclames zijn gewoon irritant, waardoor de block gewoon aan blijft.
In vergelijking met de meeste andere sites voeren wij toch echt een behoorlijk gematigd advertentiebeleid. Ik zou iedereen die de banners op Tweakers irritant vind toch graag eens willen uitnodigen hun adblocker eens een dag helemaal uit te zetten om te ervaren hoe dat op andere sites is ;)

Ook de animaties zijn volgens mij nog behoorlijk 'rustig', maar ik kan natuurlijk niet oordelen over persoonlijke gevallen en weet uit ervaring dat dergelijke klachten wel degelijk valide kunnen zijn.
Daarbij gaat het voor zo ver ik weet meestal toch om de click through rate. Ik klik daadwerkelijk nooit op een advertentie, dus daar hebben jullie toch niet zo veel aan.
Banners worden bij ons al sinds tijden afgerekend per view, niet per click.
En het word hierboven ook al even aangetipt, daar ben ik het wel mee eens, het DPG probleem.
Ik gunde Tweakers best wat, maar nu het deel is van DPG, nee. DPG maakt alles kapot, die krijgen mijn geld echt absoluut niet. (en dus ook mijn advertentie inkomsten niet)
Ondanks dat wij onderdeel zijn van DPG bepalen wij toch grotendeels onze eigen koers :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:15

PB-powell

Mr. Laziness

Ik snap de frustratie over de melding met de vraag over het uitzonderen van tweakers voor reclames. Ik krijg deze ook minimaal 1 keer per week. Maar dan klik ik em weg en is het goed.
Maar om pertinent geen reclames te willen zien maar wel willen consumeren gaat niet samen. Voor niets gaat de zon op.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
crisp schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:00:
[...]

In vergelijking met de meeste andere sites voeren wij toch echt een behoorlijk gematigd advertentiebeleid. Ik zou iedereen die de banners op Tweakers irritant vind toch graag eens willen uitnodigen hun adblocker eens een dag helemaal uit te zetten om te ervaren hoe dat op andere sites is ;)

Ook de animaties zijn volgens mij nog behoorlijk 'rustig', maar ik kan natuurlijk niet oordelen over persoonlijke gevallen en weet uit ervaring dat dergelijke klachten wel degelijk valide kunnen zijn.

[...]

Banners worden bij ons al sinds tijden afgerekend per view, niet per click.

[...]

Ondanks dat wij onderdeel zijn van DPG bepalen wij toch grotendeels onze eigen koers :)
Oh, dat het op andere sites erger is, zou ik ook zeker niet ontkennen hoor. En het is inderdaad nog redelijk rustig, het is niet echt heel flashy. Maar ik kan gewoon niet tegen bewegende dingen in mijn ooghoek.

Fair enough.

Ik weet dat dat gezegd word, dat word overal gezegd. Maar als ik dan zie hoe veel die sites veranderen, bewijst dat eigenlijk het tegendeel.
Het hele "premium" bijvoorbeeld, daar zullen jullie misschien niet op tegen zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat jullie graag zien hoe dat er doorgedrukt word.

Het AD vind ik een mooi voorbeeld. Daar kan je als gratis gebruiker gewoon praktisch niets meer lezen. En ik vrees dat dat bij alle DPG sites vroeg of laat gaat gebeuren.

Ze hebben niet echt de visie, of de wil om een site gewoon te laten werken zoals het is. Het is gewoon zo hard uitpersen als ze kunnen. En krijgen ze echt veel kritiek van de "Community", doen ze een stapje terug. (En het hele "community" wat DPG ook een heel mooi woord lijkt te vinden, terwijl ze geen idee hebben wat het betekent)
Overal worden "community managers" aangesteld, die geen idee hebben van de community. Op Autoweek laatst weer een mooi voorbeeld.
Een nieuwe Community manager, die je niet eens kan bereiken. Je kan hem een berichtje sturen onder deze naam, alleen kan je op AW (voor zo ver ik weet) helemaal niet goed op gebruikers zoeken. Ik zou echt niet weten hoe je hem moet bereiken.
Dat heb ik ook in het topic gezegd, word gewoon niet op gereageerd. |:( Ja, heel nuttig op die manier. Je zou tenminste verwachten dat hij het topic leest wat over hem gaat. (het topic wat overigens niet eens door de manager gemaakt is. 8)7 )

Ja, echt heel erg gericht op de community. :F

@Zenomyscus Nu begin ik ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-10 11:16

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

niet wenselijk

[ Voor 95% gewijzigd door crisp op 27-06-2022 10:22 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik ga dit topic sluiten aangezien het probleem van de topicstarter volgens mij wel afdoende geadresseerd is ondertussen, en het verder offtopic gaat. Zaken als invloed van DPG, Plus/premium en de communitymanager hoeven lijkt me hier niet besproken te worden, daar zijn andere fora/topics voor.

Specifiek met betrekking tot de thirdpartytrackingvrije banners kan je daarvoor hier terecht: Tweakers stopt met thirdpartytracking en cookiemuur :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.