Ik heb sinds kort 10 zonnepanelen.. tegelijkertijd lees ik in het nieuws soms berichten dat het electriciteitsnet hier in sommige wijken niet goed mee om kan gaan en dat omvormers zich dan uitschakelen.
Gelukkig heb ik dit niet meegemaakt maar ik ben wel benieuwd. Na wat gegoogle kwam ik erachter dat omvormers zich bij 253v uitschakelen (is dit correct?).
Als ik kijk naar het voltage in mijn huis zie ik dit patroon;
:strip_exif()/f/image/bzIq79O2WeCHiXlqqh2Thcqd.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit het voltage bij mij thuis of is dit het voltage van alle huizen aan hetzelfde transformatorkastje? Ik zie hem eigenlijk zelden boven de 249v uitkomen.. geeft dit dan een indicatie over de vrije ruimte? (even los van het feit dat in juli iedereen op vakantie kan zijn en dus op een zonnige dag alle laadpalen ongebruikt zijn en wasmachines uitstaan waardoor je nog steeds een piek kunt krijgen).
Of zegt deze data juist helemaal niets?
Gelukkig heb ik dit niet meegemaakt maar ik ben wel benieuwd. Na wat gegoogle kwam ik erachter dat omvormers zich bij 253v uitschakelen (is dit correct?).
Als ik kijk naar het voltage in mijn huis zie ik dit patroon;
:strip_exif()/f/image/bzIq79O2WeCHiXlqqh2Thcqd.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit het voltage bij mij thuis of is dit het voltage van alle huizen aan hetzelfde transformatorkastje? Ik zie hem eigenlijk zelden boven de 249v uitkomen.. geeft dit dan een indicatie over de vrije ruimte? (even los van het feit dat in juli iedereen op vakantie kan zijn en dus op een zonnige dag alle laadpalen ongebruikt zijn en wasmachines uitstaan waardoor je nog steeds een piek kunt krijgen).
Of zegt deze data juist helemaal niets?
/f/image/OeZpSnkJA3owFDn2jdo1M09J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uWEp1GSgBKEAfX7iRJIy6PMR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tTb5MHa2W43ceA7dZgh9CWoO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rDUYmVeZ9HD16tLDvk8oPemc.png?f=fotoalbum_large)