Toon posts:

Goed eiken blad van meubelkwaliteit kopen

Pagina: 1
Acties:

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:29
Wij zijn de zolder helemaal aan het verbouwen. We zijn nu zo ver voor de stukador. Die komen maandag :)

Anyway. we hebben een dakkapel laten plaatsen. En een offerte laten opmaken in januari al voor een kast onder de dakkapel. houtprijzen zijn hoog. Maar ook een kast van meubel panelen. zijn we dus uhhh 15k kwijt :+

Nu heb ik vrij veel meubelen gemaakt al, en de zolder kast ga ik ook zelf maken nu. afijn opzoek naar hout. Ik wil dus een eiken bovenblad hebben. Alleen kan ik meubelpanelen makkelijk bestellen van eiken. Deze zijn gevingerlast kaarsrecht... maar dat is niet wat ik wil.. Ik wil mooie meubel planken.

De houthandels die ik nu gebeld heb, hebben voornamelijk alleen nat eiken ofwel alleen geschikt voor in de tuin. Een meubel makerij gebeld. Sorry maar wij verkopen geen los hout.

Iemand een goed adres waar een goede kwaliteit Eiken hout te koop is voor meubels binnen?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:43
To_Tall schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:54:
Wij zijn de zolder helemaal aan het verbouwen. We zijn nu zo ver voor de stukador. Die komen maandag :)

Anyway. we hebben een dakkapel laten plaatsen. En een offerte laten opmaken in januari al voor een kast onder de dakkapel. houtprijzen zijn hoog. Maar ook een kast van meubel panelen. zijn we dus uhhh 15k kwijt :+

Nu heb ik vrij veel meubelen gemaakt al, en de zolder kast ga ik ook zelf maken nu. afijn opzoek naar hout. Ik wil dus een eiken bovenblad hebben. Alleen kan ik meubelpanelen makkelijk bestellen van eiken. Deze zijn gevingerlast kaarsrecht... maar dat is niet wat ik wil.. Ik wil mooie meubel planken.

De houthandels die ik nu gebeld heb, hebben voornamelijk alleen nat eiken ofwel alleen geschikt voor in de tuin. Een meubel makerij gebeld. Sorry maar wij verkopen geen los hout.

Iemand een goed adres waar een goede kwaliteit Eiken hout te koop is voor meubels binnen?
Beschik je over machines om ruw hout te bewerken, of wil je afgewerkte planken?

En welke regio zit je? Misschien is er wel een tweaker in de buurt die je kan helpen met het op maat maken van ruw(er) hout.

Er zijn natuurlijk ook bedrijven die het voor je op maat kunnen maken, maar dan moet je wel iets specifieker zijn met waar je naar op zoek bent.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:15

Arnhemse Fijnhouthandel heeft het sowieso.

• dragonhaertt
Kurma schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:14:
[...]

Arnhemse Fijnhouthandel heeft het sowieso.
Arnhem, Amsterdam, Zwolle, nieuw Amsterdam, genoeg houthandels die mooi hout op voorraad hebben.
Geschaafd is ongeveer 2x zo duur als ruw.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
in Zwolle zit Masave, daar kan je het volgens mij idd compleet voorbewerkt en op maat kopen.

Ik heb genoeg machines, maar mocht ik een massief houten meubel gaan maken, ga ik daar mn hout op maat bestellen. Dat lukt me zelf niet zo mooi (doe het te weinig, imho komt er ook de nodige ervaring bij kijken om het mooi te krijgen, naast de machinerie).

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
dragonhaertt schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:08:
[...]
Beschik je over machines om ruw hout te bewerken, of wil je afgewerkte planken?
Misschien stelt hij de vraag over gereedschap dadelijk wel in het klustopic, nadat hij in het gereedschapstopic vraagt over hout...? ;)

Na de verplaatsing naar een eigen topic klopt mijn bijdehante opmerking natuurlijk helemaal niet meer... ;)

[Voor 14% gewijzigd door dreamscape op 23-06-2022 11:21]

Punctuality is the politeness of kings

• dragonhaertt
Raymond schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:18:
in Zwolle zit Masave, daar kan je het volgens mij idd compleet voorbewerkt en op maat kopen.

Ik heb genoeg machines, maar mocht ik een massief houten meubel gaan maken, ga ik daar mn hout op maat bestellen. Dat lukt me zelf niet zo mooi (doe het te weinig, imho komt er ook de nodige ervaring bij kijken om het mooi te krijgen, naast de machinerie).
Masave heeft goede service, maar is wel prijzig om op maat te maken natuurlijk. Voor klein spul ideaal, en kan ook via de post verzenden!

Arnhem zal ik persoonlijk niet meer heen gaan, die zijn een stuk duurder dan Fijnhout Drenthe.

Fijnhout Drenthe (nieuw amsterdam) heeft goede prijzen en vriendelijk personeel. Lekker zelf uitzoeken en op maat maken is geen probleem.

Amsterdamsche Fijnhout heb ik (nog) geen ervaring mee, maar is voor mij ook ver weg.
dreamscape schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:23:
[...]

Misschien stelt hij de vraag over gereedschap dadelijk wel in het klustopic, nadat hij in het gereedschapstopic vraagt over hout...? ;)
Deze discussie hoort inderdaad eigenlijk in [DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6
Of in een eigen topic :P

[Voor 19% gewijzigd door dragonhaertt op 23-06-2022 12:26]

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:36
Ik heb het bij houtvakman.nl besteld. Maken de werkbladen voor je op maat, met doorlopende eiken balken/planken.

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:45
Eikenvakman.nl
Edit: dat is blijkbaar dezelfde als houtvakman.nl

[Voor 64% gewijzigd door Blackouts op 28-06-2022 07:46]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

bij de rommelmarkt van de kerk, de kringloopwinkel ouderwetse eikenhouten tafels kopen en dat hout hergebruiken?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-06 12:01
Wat voor kwaliteit zoek je? Rustiek klasse a? Hoogenhoff in Mill leveren ook aan particulieren maar dit zijn wel ruwe planken die je zelf moet verwerken.

Als je echt een kant en klaar paneel op maat zoekt mag je mij ook een pm sturen.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Een blad kun je, als het niet heel groot hoeft te zijn, goed zelf maken van planken. Kwestie van netjes naast elkaar leggen, lijm er tussen en goed inklemmen. En die planken zijn prima verkrijgbaar bij elke houthandel.

Voorbeeldje van een blad van +/- 1.75m:

Hier in regio Rotterdam zit bijvoorbeeld van Feij en de Houtlijn. Maar zo heeft elke regio waarschijnlijk wel houthandels waar je zelf nog lekker je planken kunt uitzoeken voor je project.

[Voor 19% gewijzigd door _ferry_ op 25-06-2022 08:46]

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:04
@To_Tall
Als een eiken fineer overwogen? Vaak zie je immers enkel de bovenkant:
https://www.eikenhouthandel.nl/eiken-fineer-platen

Of misschien een andere creatieve optie, koop vloerdelen van eiken:
https://www.parketvloersh...d-europees-eiken-12-4-mm/

Is iets meer puzzelen om het netjes afgewerkt te krijgen, maar het werkt niet en is een stuk goedkoper.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

Ik had het zelde pobleem met eiken (ik was opzoek naar 22m2 planken en wilde tegelijk niet falliet gaan) en iedereen in de buurt had geen droog eiken meer, de verkeerde maat of voor een extreme prijs ik heb uiteindelijk op marktplaats wat gevonden, ondanks dat het voor mij een aardige rit is toch maar vochtmetertje mee en kijken, bleek het een kleine meubelmakerij te zijn. met zeer behulpzame mensen. (je moet zoals bij de meeste hout handels alleen geen haast hebben :P )

voor de contact info: (vandaag gingen ze verhuizen, dus zou ik ze met rust laten)
https://www.marktplaats.nl/u/houd-van-hout/26796932/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online
bombadil schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 18:35:
bij de rommelmarkt van de kerk, de kringloopwinkel ouderwetse eikenhouten tafels kopen en dat hout hergebruiken?
bij de kingloopwinkels hebben ze dat tuukje inmiddels door en maken die tafels duur, althns dat doen ze hier :+ Opzich is het de manier die ik vroeger altijd gebruikte goed hout selecteren is best wel een kunst en dat oude hout blijft altijd goed. d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• To_Tall
Gereedschap heb ik liggen voor het maken van meubelen. Mocht ik iets missen kan ik altijd nog even naar mijn vader, die dan de missende spullen heeft loggen.

Ik zoek dus DK gedroogd hout, dat is iets lastiger te vinden dan nat hout :) maar dat maakt niet uit dan zoeken we gewoon verder :)

Wat @_ferry_ zegt, ik moet een blad maken van 4500 lang 500 breed in twee of 3 delen. Dan is het makkelijker om planken uit een zelfde batch te hebben dan planken te maken uit bestaande tafels met verschilende diktes. Ik kan een vandiktebank halen, om dat dan weer op te lossen natuurlijk..

Fineer heb ik ook overwogen. Maar nee.. Daarnaast is dit ook in de trant omdat het kan.
Het zelfde met timmerpanelen. Die zijn volop te krijgen.

Ik ga binnen kort bij houtlijn langs. Zelf zit ik in Zoetermeer houtlijn is zowat om de hoek.
Zelf ben ik ook gaan doorzoeken :) houtpartij.nl deze verkopen ook DK gedroogd hout.

Groot deel van de handelaren verkopen alleen nat hout dat is toch wel jammer.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:37

BazzH

Kei-goed...

Ik heb ooit hier wat eiken plaatjes op maat laten maken: Op Maat Zagen
In alle vormen en maten verkrijgbaar, met of zonder randafwerking.

Edit: O, ik zie dat je juist NIET panelen op maat wil hebben.

Wij hebben 2 handgemaakte eiken meubeltjes in de toiletten. Onze aannemer heeft daarvoor gewoon gedroogd eiken kunnen krijgen bij de houthandel hier lokaal. HouthandelDirect. Maarja, Breezand. :)

Wordt wel een prijzig blad. Die prijzen zijn echt niet normaal meer. 80 euro voor een plank28x190 mm, 4 meter.

[Voor 55% gewijzigd door BazzH op 27-06-2022 14:17]

Think smart........ Act stupid........

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Heb vorig jaar hele mooie eiken planken gehaald bij Hout Totaal in Katwijk.

300 x 35 x 4cm. 4 planken gebruikt om tafelblad van te maken en nog 2 planken voor de poten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online
_ferry_ schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 08:35:
Kwestie van netjes naast elkaar leggen, lijm er tussen en goed inklemmen. En die planken zijn prima verkrijgbaar bij elke houthandel.
tussendoor nog wel even letten op de jaarringen ;)

iets wat betaalbaar droog eiken is momenteel echt zeldzamer dan je denkt, met name de grotere afmetingen. Ze hebben het momenteel echt niet allemaal, nat eiken is er genoeg. maar als je dat zo naast elkaar lijmt zal je waarschijnlijk scheuren krijgen. Voordeel van een goede houthandel is dat ze vragen wat je gaat doen, dan brengen ze je daarna naar de juiste stapel(s) voor je project. :+ veel mensen weten dan ook helemaal niet dat er zoiets als droog en nat eiken in de handel is.

[Voor 3% gewijzigd door twain4me op 27-06-2022 15:27]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

To_Tall schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:58:
Gereedschap heb ik liggen voor het maken van meubelen. Mocht ik iets missen kan ik altijd nog even naar mijn vader, die dan de missende spullen heeft loggen.

Ik zoek dus DK gedroogd hout, dat is iets lastiger te vinden dan nat hout :) maar dat maakt niet uit dan zoeken we gewoon verder :)

Wat @_ferry_ zegt, ik moet een blad maken van 4500 lang 500 breed in twee of 3 delen. Dan is het makkelijker om planken uit een zelfde batch te hebben dan planken te maken uit bestaande tafels met verschilende diktes. Ik kan een vandiktebank halen, om dat dan weer op te lossen natuurlijk..

Fineer heb ik ook overwogen. Maar nee.. Daarnaast is dit ook in de trant omdat het kan.
Het zelfde met timmerpanelen. Die zijn volop te krijgen.

Ik ga binnen kort bij houtlijn langs. Zelf zit ik in Zoetermeer houtlijn is zowat om de hoek.
Zelf ben ik ook gaan doorzoeken :) houtpartij.nl deze verkopen ook DK gedroogd hout.

Groot deel van de handelaren verkopen alleen nat hout dat is toch wel jammer.
Check wel even de prijs van Houtlijn en van Feij, bij mijn traptreden was de eerst bijna 2x zo duur. terwijl ze met steigerhout en ander spul wel nette prijzen hadden.

• To_Tall
twain4me schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:10:
[...]

tussendoor nog wel even letten op de jaarringen ;)

[Afbeelding]

iets wat betaalbaar droog eiken is momenteel echt zeldzamer dan je denkt, met name de grotere afmetingen. Ze hebben het momenteel echt niet allemaal, nat eiken is er genoeg. maar als je dat zo naast elkaar lijmt zal je waarschijnlijk scheuren krijgen. Voordeel van een goede houthandel is dat ze vragen wat je gaat doen, dan brengen ze je daarna naar de juiste stapel(s) voor je project. :+ veel mensen weten dan ook helemaal niet dat er zoiets als droog en nat eiken in de handel is.
Niet alleen in eiken maar ook veel andere houtsoorten. Lucht gedroogd is alleen buiten te gebruiken of voor constructie. Wil je meubels maken dan heb je kunstmatig gedroogd hout nodig.

Ik heb nog nooit dit hout bij bouwlagen zien liggen. De meeste mensen kopen ook meubels ipv zelf maken.

• twain4me
  • Nu online
To_Tall schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 07:25:
[...]

Niet alleen in eiken maar ook veel andere houtsoorten. Lucht gedroogd is alleen buiten te gebruiken of voor constructie. Wil je meubels maken dan heb je kunstmatig gedroogd hout nodig.

Ik heb nog nooit dit hout bij bouwlagen zien liggen. De meeste mensen kopen ook meubels ipv zelf maken.
Het hoeft natuurlijk niet kunstmatig gedroogd te zijn. vroeger maakte ze ook gewoon meubels en hadden ze die techniek helemaal niet. ;) het hout moet droog genoeg zijn. natuurlijk drogen duurt alleen veel langer, maar kan nog steeds. daarom zegt een vochtmeter meer dan de manier waarop iets is gedroogd. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Meld je eens op www.woodworking.nl. Heel fijn forum met veel kennis en vaak verkopen de gebruikers (of bedrijf die daar actief zijn) ook mooie stapels hout. En al genoemd: de fijnhouthandels. Die hebben altijd wel voorraad (voor een prijs).

Je kan ook veilingen afgaan.

Vette motorfiets: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2132452

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee