Toon posts:

Advies aankoop Ebike

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-06 16:42
Beste Tweakers, ik ben op zoek naar advies over ebikes. Ik heb een paar opties, maar ik vroeg me af of jullie nog suggesties hebben (er zijn tegenwoordig behoorlijk veel nieuwe merken).

Ik ben op zoek naar:
- Prijs onder de 2000 (minder is beter)
- Bereik niet heel belangrijk, volgens mij zijn de kleinere accu's voor mij voldoende (50 - 60 km zonder laden is genoeg)
- Sportief model, bovenstang
- Fietst prettig (dus liever krachtsensor dan rotatiesensor)
- Midden of achtermotor
- Accu in frame
- Tandriem zou mooi zijn
- Hoe lichter hoe beter

Ik kwam tot nu toe uit op de Tenways CGO600 of de Cowboy 3. Hebben jullie misschien nog andere suggesties die bij mijn eisen passen? Bedankt!

Alle reacties

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:43

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou voor een gerenomeerd merk gaan, b.v. Gazelle of Cube. Riemaandrijving zou ik mij niet dood op staren. Een ketting gaat ook lang mee als je een beetje normaal om gaat met je fiets

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:24
city17 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:08:
Beste Tweakers, ik ben op zoek naar advies over ebikes.
Had je dit topic al gezien? Het grote elektrische fietsen topic deel 3

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-06 16:42
-tom-562 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:57:
Ik zou voor een gerenomeerd merk gaan, b.v. Gazelle of Cube. Riemaandrijving zou ik mij niet dood op staren. Een ketting gaat ook lang mee als je een beetje normaal om gaat met je fiets
Die merken zijn allebei boven mijn budget, meeste van hun fietsen beginnen rond de 2500... zeker voor de sportievere modellen.
Heb ik inderdaad al in gelezen! Maar kan zijn dat ik er nog andere opties zijn die ik gemist heb.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:59
Ik denk dat je keuzes moet maken: of een minder hoge kwaliteit fiets, of meer budget.
je kan natuurlijk altijd een china-merk fiets kopen en hopen dathij goede prijs-kwaliteit heeft.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:35

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb een Cowboy 3 en ben er erg tevreden over.
Enige minpunt vind ik de sportieve houding, heb al een stuurverhoger, maar ik denk dat ik er nog een licht gebogen stuur op wil om het nog wat te verminderen.

Als ik het nu opnieuw moest doen zou ik toch denk ik voor de Tenways gaan, die spreekt mij qua houding net even wat meer aan:
https://www.tenways.com/products/cgo800s

D3 Profile D3 XP Ladder

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:43

-tom-562

Oliesjeik

city17 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:22:
[...]

Die merken zijn allebei boven mijn budget, meeste van hun fietsen beginnen rond de 2500... zeker voor de sportievere modellen.

[...]

Heb ik inderdaad al in gelezen! Maar kan zijn dat ik er nog andere opties zijn die ik gemist heb.
Stap eens bij een lokale rijwielhandel binnen, er is vaak veel meer mogelijk qua prijs dan je denkt. Wij waren 3 jaar geleden minder dan 2000 euro kwijt voor een nieuwe Gazelle (elektrische) fiets die een adviesprijs had van 2200 euro. Daarbij hadden we ook nog een aantal accessoires (kinderzitje e.d.). Enige bijzondere wat wij hadden was de inruil van een oude fiets (die ik zelf nog geen 200 euro waard vond qua marktplaats.nl waarde).
En staar je niet blind op de 'sportieve zit', ik heb zelf een Cube Touring EXC (geen e-bike), want die vond ik er tof uit zien en had een sportieve zit. Dat is een paar keer leuk (vond ik), maar op een gegeven moment fietste ik er niet meer lekker op, aangezien ik ook niet de hele tijd sportief wil fietsen, maar ook soms relaxed met m'n vriendin o.i.d.. Dus een beetje wat @Mad-Matt zegt :P ik heb ondertussen mijn stuur maximaal rechtop gezet en overweeg nu de aanschaf van een iets gebogen stuur.

[Voor 24% gewijzigd door -tom-562 op 23-06-2022 13:25]

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee