Ik ga dit weekeinde de zonnepanelen op de overkapping(stalen damwanddak) installeren, maar heb daar nog wat vragen over.
Deze vraag al eerder gesteld in ander(ouder) topic(Dak tuinoverkapping van zonnepanelen en regendicht mogelijk?), maar daar geen reaktie mogen ontvangen.
1. het betreft 3 rijen van 4 panele( JA Solar 405) landscape en het liefst wil ik zowel plus als min op dezelfde plek(linksachter) invoeren naar onder de overkapping. Is er een bepaalde voorkeur voor de aansluitvolgorde van de panelen?
2. moeten, of is het aan te raden, alle panelen geaard worden door deze onderling aan elkaar te aarden?
3. moet omvormer(Growatt MIN 4600 TL-XE ook apart geaard worden?
4. hoe aarden? Aardepen in de grond?
Aansluiting van panelen aan omvormer en bekabeling aan meterkast laat ik door electricien doen.
Hopelijk heeft iemand een goed advies
Deze vraag al eerder gesteld in ander(ouder) topic(Dak tuinoverkapping van zonnepanelen en regendicht mogelijk?), maar daar geen reaktie mogen ontvangen.
1. het betreft 3 rijen van 4 panele( JA Solar 405) landscape en het liefst wil ik zowel plus als min op dezelfde plek(linksachter) invoeren naar onder de overkapping. Is er een bepaalde voorkeur voor de aansluitvolgorde van de panelen?
2. moeten, of is het aan te raden, alle panelen geaard worden door deze onderling aan elkaar te aarden?
3. moet omvormer(Growatt MIN 4600 TL-XE ook apart geaard worden?
4. hoe aarden? Aardepen in de grond?
Aansluiting van panelen aan omvormer en bekabeling aan meterkast laat ik door electricien doen.
Hopelijk heeft iemand een goed advies
/f/image/T797hMtUGl1MgRgvlIwUqhGk.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FIcRh6HCwphtk2oiHJJA0qqB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iuPaSdhxafSJboEc5DRkQgzI.jpg?f=fotoalbum_large)