Firewire hulp gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyWe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-05 12:26
Tijdens mijn zoektocht om mijn vader te helpen met het digitaal opslaan van oude video's heeft hij mij verteld dat een firewire aansluiting nodig is. Echter lees ik online dat er twee mogelijkheden zijn om dit aan nieuwe pc's(windows10) te koppelen:

1. Firewire naar Thunderbolt 3 converter
2. Firewire PCI/PCIE kaart

Ik heb online ook een aantal 'normale' USB oplossingen gevonden, echter zijn hier de interne verbindingen niet eens goed (sommigen zelfs Voeding-> GND)

Nou heeft mijn zusje een thunderbolt 3 connector op haar pc zitten, maar deze is benodigd voor school. Ik heb zelf een game pc waar een kaart in past maar dit is ook niet een goede oplossing omdat ik mijn pc dan weken kwijt ben tijdens het opslaan van alle data door mijn vader.

Ik vroeg me af: Zijn er nog andere mogelijkheden om Firewire aan te sluiten? zo niet ben ik misschien van plan om een budget pc met bijvoorbeeld een i3 in elkaar te zetten om een firewire kaart/thunderbolt op aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een eenvoudig PCIe naar FireWire kaartje is de goedkoopste en betrouwbaarste optie. Mits Windows 10 überhaupt nog FW ondersteunt.

Iets als https://www.amazon.nl/Fir...800-adapter/dp/B08CVPQ99P zou moeten voldoen.

[ Voor 34% gewijzigd door spone op 21-06-2022 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:36
Hier staat ook nog wat daarover:
Firewire capture hulp gevraagd op "moderne" PC

Ik weet natuurlijk niet wat je vader voor systeem gebruikt, maar als het alleen om het DV capturen gaat kan je ook een ouder refurb laptopje (bijv HP/DELL) met firewire overwegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 19:27
Vergeet een nieuw systeem en koop gewoon een goede oude PC met firewire zoals een oude Dell Precision. Alles hoger dan Windows 7 gaat problemen opleveren. Converters helemaal.

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

soedesh schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 01:57:
Vergeet een nieuw systeem en koop gewoon een goede oude PC met firewire zoals een oude Dell Precision. Alles hoger dan Windows 7 gaat problemen opleveren. Converters helemaal.
Dit. Pak gewoon de eerste de beste gratis of bijna gratis oude computer die je kunt vinden. Dat zijn momenteel late Windows XP of vroege Windows 7 bakken. Hang daar indien nodig een PCI Firewire kaart in (ook gratis of voor zeer weinig te vinden). Sluit daar de oude Firewire devices op aan en ook een USB HDD. Zet de foto's/filmpjes over op de USB HDD en als je klaar bent die HDD aan iets moderns hangen.

Belangrijk: hang die oude bak *niet* aan het internet. Win7 en XP zijn oud genoeg om unsupported en anno 2022 totaal onveilig te zijn, maar nieuw genoeg dat de meeste narigheid er nog prima op draait. Als je bijv drivers voor Firewire of software nodig hebt van internet, download het op een veilige moderne PC en zet het dmv USB-stick over.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:34

sapphire

Die-hard pruts0r

(jarig!)
Mocht je een oude bak kunnen scoren heb ik nog wel een PCI firewire kaartje hebben die je mag hebben ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
The_Doman schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:46:
als het alleen om het DV capturen gaat kan je ook een ouder refurb laptopje (bijv HP/DELL) met firewire overwegen?
@JoeyWe Zo doe ik het ook. Een oude Dell E6410, firewire on-board, met een recente Ubuntu er op. Werkt prima. Met een ssd-schijf niet eens traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-05 20:01
Ga ik t ook zo proberen :). Heeft iemand nog 1 liggen?

Edit. Al mac 2010 gevonden.

[ Voor 22% gewijzigd door KeesFluitman op 01-01-2023 17:51 ]

Pagina: 1