Sindskort heb ik een Firewire kaartje gekocht met de intentie om mijn oude MiniDV tapes te capturen.
Ik had dit niet meer gedaan sinds mijn Windows XP en Vista PC.
Het betreft een Chinees Firewire PCIe kaartje met een VIA chipset.
Ik gebruik een Windows 10 PC met Ryzen, 32GB RAM.
Eerst kreeg ik elke keer een error Blue Screen als ik de Legacy driver probeerde te installeren.
Na een paar blue screens eed die het eindelijk.
Vervolgens de camera aangesloten en geprobeerd te capturen via Vegas.
Nu heb ik meerdere problemen. Soms wordt de camera helemaal niet herkend. Als ik probeer te capturen dan disconnect de camera binnen enkele seconden. De preview is verder ook laggy (5-10 fps misschien).
Hij kan soms langer capturen, echter krijg ik dan vele dropped frames. Het resultaat is dat ik een 5 seconden video heb die extreem laggy is (ruim de helft van de video weggevallen).
Ik heb gezocht op vele forums, maar geen oplossing gevonden.
De programma's die ik heb geprobeerd zijn Vegas, WinDV, Scenalyzer. Allen gaven een disconnect of vele dropped frames tijdens capturen.
Tenslotte heb ik nog een Windows 7 Intel PC geprobeerd, met helaas vergelijkbare problemen.
Heeft iemand een oplossing voor mij??
Ik sta op het punt het op te geven en de oude Windows XP PC met Windows Movie Maker af te stoffen en aan te sluiten, dat werkte prima.
Ik had dit niet meer gedaan sinds mijn Windows XP en Vista PC.
Het betreft een Chinees Firewire PCIe kaartje met een VIA chipset.
Ik gebruik een Windows 10 PC met Ryzen, 32GB RAM.
Eerst kreeg ik elke keer een error Blue Screen als ik de Legacy driver probeerde te installeren.
Na een paar blue screens eed die het eindelijk.
Vervolgens de camera aangesloten en geprobeerd te capturen via Vegas.
Nu heb ik meerdere problemen. Soms wordt de camera helemaal niet herkend. Als ik probeer te capturen dan disconnect de camera binnen enkele seconden. De preview is verder ook laggy (5-10 fps misschien).
Hij kan soms langer capturen, echter krijg ik dan vele dropped frames. Het resultaat is dat ik een 5 seconden video heb die extreem laggy is (ruim de helft van de video weggevallen).
Ik heb gezocht op vele forums, maar geen oplossing gevonden.
De programma's die ik heb geprobeerd zijn Vegas, WinDV, Scenalyzer. Allen gaven een disconnect of vele dropped frames tijdens capturen.
Tenslotte heb ik nog een Windows 7 Intel PC geprobeerd, met helaas vergelijkbare problemen.
Heeft iemand een oplossing voor mij??
Ik sta op het punt het op te geven en de oude Windows XP PC met Windows Movie Maker af te stoffen en aan te sluiten, dat werkte prima.