[Online.nl] Edgemax / Eigen modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-10 21:18
Hallo Mede-Tweakers,

Over een klein maandje gaan wij verhuizen, in deze woning ligt glasvezel, via DeltaFiber.
Ik ga het abbonement overnemen(online.nl)

Momenteel is alles aangesloten op een Fritzbox 5490.( https://m7cdn.io/online/p...WAN-FRTZBox-5490_v2.0.pdf
Deze wil ik er graag tussenuit hebben.

Ik zou graag mijn huidige EdgeRouter PoE gebruiken i.c.m. een converter, of een nieuwe EdgeMax X SFP aanschaffen.

online.nl helpdesk verwijst naar dit document: https://www.online.nl/kla...en-wifi/eigen-apparatuur/ echter vraag ik mij sterk af of ik hier mee verder kom.

Ik lees in verschillende topic andere vlans e.d. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s03nImG3SMIPT62YqLgYIo_rjH0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fxx8re7pt06iCXaA4hEawPSh.png?f=user_large

Ik vermoed dat dit de vlans zijn via KPN netwerk.

Resumè:
Hebben er tweakers ervaring met een opstelling zoals ik graag zou willen.

Edgemax SFP(welke sfp heb ik nodig)
of huidige edgerouter POE i.c.m. converter(welke converter/sfp)
Welke config voor online op deltafiber ( internet + TV )

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:24

lier

MikroTik nerd

Als het via het Delta netwerk is, zou ik vooral eens goed dit topic doornemen:
[Delta glasvezel] Eigen router installeren

Verder lijkt me dat Online prima in staat is om de juiste VLAN gegevens op de site te plaatsen. Vanwaar de twijfel?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
lier schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:04:
Als het via het Delta netwerk is, zou ik vooral eens goed dit topic doornemen:
[Delta glasvezel] Eigen router installeren

Verder lijkt me dat Online prima in staat is om de juiste VLAN gegevens op de site te plaatsen. Vanwaar de twijfel?
twijfel, omdat ik geen duidelijke beschrijving zie, over welke vlans e.d.

glasvezel internet van online.nl komt volgens mij via caiway, IPtv komt van canaldigital.

de vlans die ik tegenkom zijn vrijwel zelfde als mijn huidige KPN opstelling, daarom dus ook twijfel of de vlans wel kloppen.

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:24

lier

MikroTik nerd

https://www.online.nl/kla...en-wifi/eigen-apparatuur/ en dan kiezen voor "Glasvezel van Delta Fiber Netwerk?".

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
Die heb ik gezien, echter zie ik daar alleen vlan 248.
als ik de huidige Fritzbox config exporteer zie ik meerdere vlans( 241 & 248 )

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
op vlan 241 krijg je netjes een ip op DHCP.(internet feed)

op vlan 248 (lijkt voor ip tv) - wel ipadres, geen routes/geen internet

verschillende configs / static routes enz. niets lijkt te werken.
internet op 241 is geen probleem, echter krijg ik iptv niet werkend. ( krijg wel de zender info maar daarna s004 error(op vlan 241 en niet op 248), wat lijkt dat de static routes niet kloppen) op verschillende fora ook gevonden dat het vlan 4 moet zijn, echter ook hier zonder succes.

als je gaat kijken naar caiway/delta die hebben zaken veel beter omschreven.

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippelskea!
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:23
@Snyder even een oud topic weer omhoog halen. Is het je uiteindelijk gelukt om iptv werkend te krijgen met een eigen router? Bij de andere providers op het delta netwerk lijkt het allemaal goed te werken maar ik krijg het absoluut niet aan de gang. Ik loop al een poosje te stoeien met igmp en vlans en static routes die ik tegenkom in de geleverde zyxel router maar niks lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
Uiteindelijk wel beeld weten te krijgen,echter bevroor deze na enkele minuten. ook dit wel weer opgelost.(multicast / igmp dingetjes )

ik heb nog wel een gebruiker die het werkend heeft gekregen met pfsense. wellicht kan je hem nog een bericht doen ( Tilburg.013 )

Ik was ook niet te spreken over de geleverde settop-box, en wilde eigenlijk naar een "all in one" systeem.
Gebruik nu mijn Nvidia Shield i.c.m. de canaldigital app, en dit is qua snelheid, opzoeken programma`s, terugkijken e.d. een verademing.
Gebruik de hele settop-box niet meer. ( en totaal geen klachten meer van de vrouw ;) )

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonlamers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-11-2024
Hoi, ik wil een media converter kopen en dan de fritsbox ertussen uit halen. Heb hem nu in DMZ staan. Met daarachter een edgerouter x. Ik krijg op deze manier de tv niet goed ook niet met igmp. Dus heb nu 1 lan kabel vanaf de fritsbox naar de edgerouter en 1 lan kabel naar een tp link switch die daar een vlan tag eraan hangt zodat toch alles over 1 kabel naar de woonkamer kan.
Zou je jou config willen posten.
https://help.ui.com/hc/en...EdgeRouter-Configurations

Gr
Anton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
Ik heb deze config al niet meer. kan ik je dus helaas niet aan helpen :)

Knowledge is my Weapon

Pagina: 1