Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
[Ik vond het erg lastig om een (sub)forum te vinden waar mijn vraag echt thuis hoort. Kan/wil een mod het verplaatsen als dat nodig is?]

Ik gebruik al tijden Google Pay om met m'n smartwatch te kunnen betalen. Ik doe dit middels OpenBank, omdat ING nog niet in die mogelijkheid voorziet. Nu is het zo dat bij alle betalingen boven de €50 de betaling mislukt. Meestal geeft de betaalautomaat aan "kijk op je telefoon voor extra stappen" (o.i.d.). Dat doe ik dan, maar niets. Ook niet als ik de OpenBank- of Google Pay-app open. Is er een instelling die ik gemist heb?

Helaas biedt googelen geen soelaas ...

Het is nou eenmaal zo.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-04 15:03
Google Pay: Snake_Eye in "Google Pay in Nederland"

Bank in kwestie: Openbank.NL

Wel erg vervelend! Geen idee wat hier fout zou kunnen gaan..

[ Voor 18% gewijzigd door Elandenmelk op 21-06-2022 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-05 09:05
efd schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:15:
[Ik vond het erg lastig om een (sub)forum te vinden waar mijn vraag echt thuis hoort. Kan/wil een mod het verplaatsen als dat nodig is?]

Ik gebruik al tijden Google Pay om met m'n smartwatch te kunnen betalen. Ik doe dit middels OpenBank, omdat ING nog niet in die mogelijkheid voorziet. Nu is het zo dat bij alle betalingen boven de €50 de betaling mislukt. Meestal geeft de betaalautomaat aan "kijk op je telefoon voor extra stappen" (o.i.d.). Dat doe ik dan, maar niets. Ook niet als ik de OpenBank- of Google Pay-app open. Is er een instelling die ik gemist heb?

Helaas biedt googelen geen soelaas ...
Zou het niet kunnen dat je na een betaling van meer dan 50 euro op je horloge je pincode of patroon moet ingeven om dan nogmaals tegen de terminal te houden?
Bij contactloze bankaarten boven een bepaald bedrag is dat zo, en ik meen me te herinneren dat ooit op wear os meegemaakt te hebben.
In ieder geval is het bij mij momenteel geen probleem, heb ook een watch 4 en betaal heel vaak met mijn watch, ook grotere bedragen. Die melding krijg ik nooit. Belgische bank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Dat is juist de uitdaging @glenner , ik krijg geen melding of mogelijkheid om een patroon/pincode/vingerafdruk te doen om zo de legitimiteit van de betaling te bevestigen. Ook eerst Google Pay of de OpenBank-app openen levert niets op ...

[excuus voor de late reactie, had even een paar dagen wat anders te doen]

Het is nou eenmaal zo.