Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwetterpletter
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-04 12:40
Noob hier.

Ik heb na veel zoeken een offerte ontvangen voor installatie van een 8 kW Daikin warmtepomp. Het bedrag lijkt me echter aan de hoge kant: E 17500 voor binnendeel ETVH12S18E6V en buitendeel: EPRA08EW1. Dit is inclusief alle installatie.

Ik kan niet exact hetzelfde systeem vinden, maar dit lijkt er een beetje op: https://www.samangroep.nl...del-met-230-liter-boiler/ Dit kost on

Dit huis is een redelijk standaard 2-onder-1-kap model. De buitenunit kan op de uitbouw van de woonkamer geinstalleerd worden waardoor ongeveer 10 m leiding nodig is tussen binnen en buiten unit. Er moet een nieuwe groep in de meterkast gelegd worden en krachtstroom aangesloten.

Ik begrijp best dat het op het moment niet gemakkelijk is om een warmtepomp te laten installeren waardoor installateurs flinke prijzen kunnen rekenen. Maar dit lijkt me excessief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Binnendeel = +/- 4600 euro netto inkoop.
Buitendeel = +/- 2650 euro netto inkoop.
Daarbij komen nog toebehoren +/- 1000 euro netto inkoop.
Aansluitmateriaal +/- 500 euro netto inkoop.
Elektra aanpassen +/- 500 euro netto inkoop.
Installatie + inbedrijfstelling. 1000-1500 euro.?
En dan nog btw.
Dus je zit minimaal aan: 11.000-12.000 euro Incl. BTW.

Daikin is na Nibe een van de duurdere merken.

Vraag gewoon zoveel mogelijk offertes aan!

[ Voor 5% gewijzigd door DutchWing op 19-06-2022 19:36 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-07 22:29
Voor meer informatie:

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic

Welke regio?

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwetterpletter
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-04 12:40
DutchWing schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:28:
Vraag gewoon zoveel mogelijk offertes aan!
Dat doe ik! Maar krijg maar eens een antwoord...

Misschien had ik er bij moeten zeggen dat het om de vervanging van de CV ketel gaat. Technisch vertrouw ik het wel, ik heb alleen het gevoel dat 5 a 6 K een beetje veel geld is voor het installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Heeft te maken met:
- Weinig echte vakmensen, goede monteurs kunnen vragen wat ze willen tegenwoordig.
- Warmtepompen zijn toch iets complexer dan cv toestellen.
- Door lange levertijden blijven orders langer openstaan.
- Ze hebben het zo druk, dat ze eigenlijk geen tijd hebben. Maar voor een goede prijs maken we wel ruimte.
- De markt is deels verziekt doordat iedereen een kantoor baan wilde, maar menig goede vakman verdiend nu meer dan een kantoorbaantje.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu