Advies grotere laptop, 17" aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-04 16:52
Ik werk sinds 2 jaar met een 14" laptop welke ik eerder met behulp van goed advies via het forum hebt aangeschaft. Nu vind ik het toch steeds vaker te klein, zeker nu we voor het werk met grote overzichten in OneNote werken en ik sowieso erg graag vensters naast elkaar zet. Nu heb ik nog een desktop, maar ik werk steeds vaker in de huiskamer met de laptop. Kortom, ik wil een groter formaat. Maar ik twijfel tussen 15,6" en 17,3" en overige specificaties.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik de laptop hoofdzakelijk voor het werk, maar als ik voor een grotere ga zal het ook een aantal taken van de desktop overnemen. Wellicht allemaal en verkoop ik de desktop. Ik gebruik hoofdzakelijk Office programma's en werk in de Office 365 omgeving. Verder beetje browsen en incidenteel Netflix en dergelijke, maar geen zware games of software. We maken weleens een vakantievideo, maar dat lukt nu ook op mijn desktop met 2400G...

Wat is je budget?
Ik was aan het zoeken rond de 600 á 700 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee dus, anders zou ik niet voor een grote gaan. Vanuit mijn werk krijg ik ook nog een Chromebook, maar deze vind ik echt te klein om bijvoorbeeld de planning te maken et cetera.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb nu een fijne behuizing, maar ik weet dat het zeker met dit budget ook wel plastic kan zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar 17,3". Verder wil ik graag een cardreader voor SD vanwege de camera (al kan het ook met kabel) en toetsenbordverlichting is wel fijn, maar geen noodzaak.
Ik heb geen voorkeur qua merk, om mij heen zie ik veel Lenovo. Acer heb ik geen goed gevoel bij, maar dit is gebaseerd op heel oude modellen.

Ik kwam zelf dit model tegen, volgens mij ruim voldoende voor mijn wensen en ook nog eens een mooie prijs! Nu ben ik benieuwd of ik wellicht slechte eigenschappen over het hoofd zie of dat ik beter voor een mooiere 15,6" kan gaan, al zal dit ook persoonlijk zijn.
Hier vond ik ook nog uitgebreide specificaties. Op het plastic fantastic huisje na vind ik de specificaties wel goed.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik hier zelf een Lenovo Legion vanwege een 17inch scherm. Zou een gamelaptop zijn maar ziet er zeer zakelijk uit en bevalt uitermate goed. Niet plastic fantastic. Degelijk ding.

[ Voor 12% gewijzigd door MotorBeast op 19-06-2022 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Heb nu een 15.6" notebook toen mn 17" het begaf.
Mis wel het grote scherm, vond het heel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
MotorBeast schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:27:
Ik hier zelf een Lenovo Legion vanwege een 17inch scherm. Zou een gamelaptop zijn maar ziet er zeer zakelijk uit en bevalt uitermate goed. Niet plastic fantastic. Degelijk ding.
Maar dit is wel een ander budget denk ik? Welke heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Silent7 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:28:
Heb nu een 15.6" notebook toen mn 17" het begaf.
Mis wel het grote scherm, vond het heel erg fijn.
Ik ben wel benieuwd of 15,6" groot/fijn genoeg is voor bijvoorbeeld het werken in 2 vensters, wat is jouw ervaring? In ieder geval is het verschil voor mij nu erg groot, 14" laptop vs. een 22" los scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Je kan ook even bij V&A kijken, wel beoordeling verkoper op 4 sterren zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Mike85 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:33:
[...]

Ik ben wel benieuwd of 15,6" groot/fijn genoeg is voor bijvoorbeeld het werken in 2 vensters, wat is jouw ervaring? In ieder geval is het verschil voor mij nu erg groot, 14" laptop vs. een 22" los scherm...
Ik gebruik een 22" naast mn scherm als ik echt naast elkaar wil werken (zelfs als ik in de tuin werk zet ik het losse scherm daar neer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijwdlwxvt_3zc6acW6_W8QiS-Fc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QV9o1h5nNsbGdSVQS4uwnkGu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Mike85 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:29:
[...]

Maar dit is wel een ander budget denk ik? Welke heb je precies?
Legion5 17IMH05. Ik heb er destijds meen ik €950,- voor betaald. Inschrijven nieuwsbrief bij Lenovo en er komen vanzelf kortingsacties.

Klopt wel iets duurder maar dan heb je wel een topscherm en kan je jaren vooruit. Vorige laptop heb ik 10 jaar mee gedaan. Wat is duur? €100,- per jaar is €10,- per maand. Tja....

In 17 inch is er helaas weinig fatsoenlijks te vinden. Kleine markt.

Als ik op de 15 inch van mijn zoon werk vind ik dat helemaal niets. En ik heb de 17 ook gewoon lekker op schoot. Wil niet anders.

[ Voor 10% gewijzigd door MotorBeast op 19-06-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
misschien met een nieuwe accu?
V&A aangeboden: Asus N76VZ
verkoper lijkt (semi)prof dus wellicht kan die er een nieuwe accu bijdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
MotorBeast schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:35:
[...]

Legion5 17IMH05. Ik heb er destijds meen ik €950,- voor betaald. Inschrijven nieuwsbrief bij Lenovo en er komen vanzelf kortingsacties.

Klopt wel iets duurder maar dan heb je wel een topscherm en kan je jaren vooruit. Vorige laptop heb ik 10 jaar mee gedaan. Wat is duur? €100,- per jaar is €10,- per maand. Tja....

In 17 inch is er helaas weinig fatsoenlijks te vinden. Kleine markt.

Als ik op de 15 inch van mijn zoon werk vind ik dat helemaal niets. En ik heb de 17 ook gewoon lekker op schoot. Wil niet anders.
Klopt, het is een investering en dan kan je soms maar beter iets meer bijleggen. Vraag is alleen of dat voor mijn situatie ook nodig is :)
En met 15" ben ik inderdaad ook bang dat ik spijt krijg dat ik niet voor 17" ging...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike85
Silent7 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:35:
[...]

Ik gebruik een 22" naast mn scherm als ik echt naast elkaar wil werken (zelfs als ik in de tuin werk zet ik het losse scherm daar neer.
[Afbeelding]
Wel mooie werkplek ;) maar ik zal niet zo snel het scherm rondslepen hier in huis, ik ken mijzelf haha.
Misschien eerder de laptop boven op het scherm koppelen, maar dat zal incidenteel zijn. Doe ik nu nooit, dan slinger ik gewoon de desktop aan (die is nog altijd erg snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Mike85 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:48:
[...]

Klopt, het is een investering en dan kan je soms maar beter iets meer bijleggen. Vraag is alleen of dat voor mijn situatie ook nodig is :)
En met 15" ben ik inderdaad ook bang dat ik spijt krijg dat ik niet voor 17" ging...
Doe je je desktop toch weg en ga je alles op die laptop doen. Ik heb al jaren geen desktop meer. Als ik al een echt groot scherm nodig heb (zelden) heb ik op mijn bureau nog een extern scherm staan. En Netllix kijken op dit scherm is ook zalig. Kijk maar eens naar test wbt kleurechtheid. Foto's bewerken erop is ook zalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Silent7 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:38:
misschien met een nieuwe accu?
V&A aangeboden: Asus N76VZ
verkoper lijkt (semi)prof dus wellicht kan die er een nieuwe accu bijdoen.
Ik heb via V&A wel mooie onderdelen voor mijn desktop geregeld, met heel fijne ervaringen. Toch vind ik een laptop iets meer risico, dan losse onderdelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Mike85 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:51:
[...]

Ik heb via V&A wel mooie onderdelen voor mijn desktop geregeld, met heel fijne ervaringen. Toch vind ik een laptop iets meer risico, dan losse onderdelen...
Lenovo is alles eruit te halen en te vervangen. No problem. Het is geen Acer HP ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
MotorBeast schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:50:
[...]

Doe je je desktop toch weg en ga je alles op die laptop doen. Ik heb al jaren geen desktop meer. Als ik al een echt groot scherm nodig heb (zelden) heb ik op mijn bureau nog een extern scherm staan. En Netllix kijken op dit scherm is ook zalig. Kijk maar eens naar test wbt kleurechtheid. Foto's bewerken erop is ook zalig.
Ja overweeg ik ook hoor. Desnoods in onderdelen verkopen, net als mijn huidige laptop kan het dan weg op het scherm na. En eventueel wat randapparatuur zoals beeldscherm en fatsoenlijk toetsenbord/muis :)

Maar als Hollander kijk ik toch naar een goede deal voor een mooie prijs, zonde dat ik hier in Word werk met een gamelaptop haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Mike85 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:53:
[...]

Ja overweeg ik ook hoor. Desnoods in onderdelen verkopen, net als mijn huidige laptop kan het dan weg op het scherm na. En eventueel wat randapparatuur zoals beeldscherm en fatsoenlijk toetsenbord/muis :)

Maar als Hollander kijk ik toch naar een goede deal voor een mooie prijs, zonde dat ik hier in Word werk met een gamelaptop haha!
Nee hoor. Die Legion wordt juist heel veel zakelijk gebruikt. Stevig, goed scherm, goede accu, fijn keyboard. Ik wilde eerst ook zo'n €700,- uitgeven maar na lezen, test etc merk je dat 17 inch bij alle merken ondergeschoven kind is, behalve bij Dell. En die zijn echt belachelijk duur.

Schrijf in je in voor nieuwsbrief bij Lenovo en wacht op goede deal. Op een gegeven moment dumpen ze oude modellen.

Word en Hollander? Ik gebruik Libreoffice. Gratis! Dat is pas Hollander. :+

[ Voor 4% gewijzigd door MotorBeast op 19-06-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
MotorBeast schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:56:
[...]

Nee hoor. Die Legion wordt juist heel veel zakelijk gebruikt. Stevig, goed scherm, goede accu, fijn keyboard. Ik wilde eerst ook zo'n €700,- uitgeven maar na lezen, test etc merk je dat 17 inch bij alle merken ondergeschoven kind is, behalve bij Dell. En die zijn echt belachelijk duur.

Schrijf in je in voor nieuwsbrief bij Lenovo en wacht op goede deal. Op een gegeven moment dumpen ze oude modellen.
Ja 17" is wel een speld in een hooiberg (flinke speld weliswaar) maar die ik postte heeft als scherm 17.3" FHD (1920x1080) IPS 300nits Anti-glare, 72% NTSC. Ik heb er niet veel verstand van, maar ik begrijp dat 72% wel een goede score is?
Enige punt is de behuizing (plastic) maar ik weet niet of ik dat heel erg vind, de prijs is erg scherp lijkt mij.

Office komt via het werk, ook dat is Holland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Iemand poste onlangs de badkuipcurve, meeste problemen zijn aan het begin (kinderziektes doas) en helemaal aan het einde van de levensduur van een product.
VA is dus ideaal :)
Ik koop alle dingen die ik nodig heb notebooks etc liever op VA dan in welke winkel dan ook.
Vraag de verkoper om hagelslag in de doos want dat verkopen ze hier niet en altijd goed gegaan.
meestal rond Sinterklaas dan kunnen er ook wat chocoletters mee die ze hier ook nooit verkopen en rookworsten war mn zoon gek op is en dan in een surprise gaan :)

Mijn vrouw werkt al een tijd op het kleinere 15"broertje van de notebook die ik linkte, mooi ding, met woofertje goed geluid en hij kan prima tegen de hitte (gisteren hadden we 42C en hij hield het vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Silent7 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:01:
Iemand poste onlangs de badkuipcurve, meeste problemen zijn aan het begin (kinderziektes doas) en helemaal aan het einde van de levensduur van een product.
VA is dus ideaal :)
Ik koop alle dingen die ik nodig heb notebooks etc liever op VA dan in welke winkel dan ook.
Vraag de verkoper om hagelslag in de doos want dat verkopen ze hier niet en altijd goed gegaan.
meestal rond Sinterklaas dan kunnen er ook wat chocoletters mee die ze hier ook nooit verkopen en rookworsten war mn zoon gek op is en dan in een surprise gaan :)

Mijn vrouw werkt al een tijd op het kleinere 15"broertje van de notebook die ik linkte, mooi ding, met woofertje goed geluid en hij kan prima tegen de hitte (gisteren hadden we 42C en hij hield het vol.
Ik schiet V&A niet gelijk af hoor, maar dit is wel een oud beestje (HDD...) maar ik zal nog eens speuren :)
In ieder geval tof dat je zo meedenkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Mike85 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:53:
[...]

Een gaminlaptop heeft goede koeling, voor jouw gebruik overbemeten, ideaal dus want dat is een probleem, electronica houdt niet van hitte en gebruikers houden niet van fangeluiden, perfecte combo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
En waarom geen 'mobiel' 2de scherm ernaast?
Ik kan al jaren niet meer zonder deze: pricewatch: ASUS ZenScreen GO MB16AP Grijs

Met 1 usb-c kabel te verbinden met je laptop en je hebt dubbel zoveel opp aan scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Silent7 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:03:
[...]

Een gaminlaptop heeft goede koeling, voor jouw gebruik overbemeten, ideaal dus want dat is een probleem, electronica houdt niet van hitte en gebruikers houden niet van fangeluiden, perfecte combo :)
Klopt. Hoor de mijne werkelijk nooit blazen.

Zoon en dochter hebben een 15 inch Legion. Echt zalige machines.

[ Voor 8% gewijzigd door MotorBeast op 19-06-2022 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike85
Silent7 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:03:
[...]

Ik word inderdaad niet blij van blazers, behalve op het podium. Ik weet bijvoorbeeld dat de laptop van mijn ouders graag stof doet opwaaien (redelijke goede Lenovo, ook 17" dacht ik) maar zij zijn nog van de generatie die nooit iets goed afsluit, het hele bureaublad volgooit en op de achtergrond meer programma's hebben draaien dan hun woonplaats inwoners telt...
Mijn laptop nu blaast weinig wanneer ik gewoon met het werk bezig ben. Ligt hij aan de lader en ben ik fanatiek aan het knooien dan hoor ik hem wel... maar nog geen #schiphol gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Toch vraag ik mij af... Dit is een van de goedkopere laptops uit de Legion die ik kan vinden. Is dat echt nodig? Is nog steeds een plastic body (PC + ABS (Top), PC + ABS (Bottom)) en die grafische kaart heb ik echt niet nodig... Nogmaals, grootste deel gebruik is Office en browser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Of wellicht is dit een optie?laat maar, volgens mij geen goed scherm.

[ Voor 16% gewijzigd door Mike85 op 19-06-2022 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Mike85 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:31:
Toch vraag ik mij af... Dit is een van de goedkopere laptops uit de Legion die ik kan vinden. Is dat echt nodig? Is nog steeds een plastic body (PC + ABS (Top), PC + ABS (Bottom)) en die grafische kaart heb ik echt niet nodig... Nogmaals, grootste deel gebruik is Office en browser...
Ik ook maar ik wil gewoon een degelijke machine (ondanks kunststof body, die verschillen ook), goede accu, goed keyboard en een goed scherm. Jouw geld, jouw keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Je gaat wat over budget, of dat inmiddels opgerekt :)

Ik had deze al zien staan op VA, maar niet genoemd want boven je genoemde bedrag
V&A aangeboden: Dell Precision M7720 / Nvidia P3000 6GB / Xeon E3 1505 v6 / 32GB
Dit ziet er echt heel erg goed uit (IPS scherm, SSD en HD dus makkelijk upgraden, enorme hoeveelheid geheugen)
Ik werk op een kleiner broertje en moet zeggen dat behalve het 17.3"scherm deze Dell de fijnste laptop is die ooit heb gehad, stevig, fijne besturing
En de VA war ik naar link heeft nog verlicht toetsenbord wat tegen een scheutje thee oid kan, als ik dat geld over had en een laptop nodig had dan zou ik die direct kopen.
Workstation die kan je videobewerking vast stukken sneller dan je huidige setup.
En voor de rest, overkill is gewoon fijn, dan werkt het allemaal rustiger en koelen en stiller.

[ Voor 15% gewijzigd door Silent7 op 19-06-2022 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
bottomline, ik zie niet hoe je meer laptop kan krijgen voor jouw doelen dan deze VA ad. (lol die gast mag me wel een doosje hagelslag sturen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Mike85 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:25:

Ik kwam zelf dit model tegen, volgens mij ruim voldoende voor mijn wensen en ook nog eens een mooie prijs! Nu ben ik benieuwd of ik wellicht slechte eigenschappen over het hoofd zie of dat ik beter voor een mooiere 15,6" kan gaan, al zal dit ook persoonlijk zijn.
Hier vond ik ook nog uitgebreide specificaties. Op het plastic fantastic huisje na vind ik de specificaties wel goed.
Het is bovenstaand model geworden. Net binnen, voelt best solide aan! Komende tijd eens zien of de 8 GB RAM heel vervelend is. Denk dat het meevalt!

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoe bevalt de laptop?
En heb je al gekeken naar uitbreiding van het geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
KifArU schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:38:
Hoe bevalt de laptop?
En heb je al gekeken naar uitbreiding van het geheugen?
Laptop bevalt goed, voor de alledaagse taken is hij vlot en stil. Aan de lader kan hij wat gaan blazen, had de vorige ook, stoor ik mij niet aan. Nog niet gekeken naar uitbreiding, voor nu ook niet nodig.
Pagina: 1