Stevige laptop voor thuiswerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-04 16:52
Wat ga je met je laptop doen?
Hoofdzakelijk voor mijn werk (leerkracht) vanuit huis. Ik gebruik deze naast mijn desktop, om mobiel te zijn binnen huis. De laptop moet dus soepel wat programma's naast elkaar kunnen draaien, die dan niet heel zwaar zijn. Denk aan office, we werken met Teams. Ik heb doorgaans aardig wat vensters naast elkaar open, maar dat zijn dus geen games of zware bewerkingen met foto dan wel video. Dus laten we zeggen een goede allround.

Wat is je budget?
~€700-800

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, het hoeft geen klein of heel licht formaat te zijn zodat hij makkelijk mee kan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua merk heb ik geen sterke voorkeur, ik heb erg goede ervaringen met Asus en hoor veel goeds over Lenovo. Acer heb ik minder goede ervaringen mee, maar dat is wel even geleden en had vooral te maken met de levensduur.
Wat de overige kenmerken betreft heb ik wel voorkeuren:
Vooral een stevige behuizing, simpelweg omdat het prettig is en volgens mij ook haalbaar is met mijn budget.
Accuduur is niet extreem belangrijk gezien ik de laptop in eerste instantie thuis gebruik. Ik houd wel erg van stilte bij een (laptop) pc daar heb ik mijn desktop ook op gebouwd. Daarnaast:
Beeldscherm: IPS vanwege de kwaliteit, lees ik veel.
Schermdiagonaal: 15,6" (maar zit het niet op vast)
Geheugen: 8 of 16gb, hangt ook van de videokaart af natuurlijk. Bij Ryzen eerder dual channel.
Videokaart: denk dat een losse kaart niet noodzakelijk is, hoor het graag.
Overig: Ik word altijd erg blij van een numpad! Vandaar ook het diagonaal. Ik heb een lichte AMD voorkeur, maar dat is vooral vanwege mijn zeer goede ervaring met de 2400g in mijn desktop.

Ik had eerder al deze op het oog vanwege de scherpe prijs, alleen geen IPS en dual channel RAM.
pricewatch: Asus M570DD-E4082T

Bedankt voor het lezen haha!

Beste antwoord (via Mike85 op 25-03-2020 16:30)

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:38
Mike85 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:43:
[...]

Hangt af van de manier van bouwen lijkt mij. Niet alleen soortelijk gewicht van de materialen. De laptops die in het rijtje staan hebben vaak veel plastic in de behuizing zo te zien.
Argument voor een intel chip vind ik wel goed, kan/wil niet heel lang wachten vanwege noodzaak thuiswerken, en zo niet wachten op de 4000 serie van AMD.
De lijst die ik eerder postte kan iemand daar iets zinnigs over zeggen :)

[...]
Thinkpad gebruikt amd, zal meer geluid geven, langzamere cpu, langzamere gpu

zenbook is een harstikke mooi ding, super licht en lekker vlot. Deze maakt de meeste kans je dochter te overleven ;). Maat van mij heeft hem ook in deze deal besteld. de i5 is wel de langzaamste uitvoering in zijn generatie en i5 klasse, maar scheelt maar weinig met de i5 die je meestal ziet.

yoga snellere i5, dubbele ssd ruimte, yoga is een zeer stevige serie

hp pro book traag en slechte specs vergeleken met bovenstaande, lijkt mij slechte deal voor de meerprijs.

Lenovo thinkbook heeft goede specs, maar afgezien van geheugen niet beter dan de yoga. Dus niet echt een interessante deal voor jouw casus.

laatste twee hebben natuurlijk wel 15" en dat is fijn als je er werkdagen op gaat werken. 13 inch vind ik veel te klein voor zelfs office gebruik, 14" beschouw ik als goed te doen, 15" is gewoon fijn en doet mij niet constant verlangen naar een groter scherm om efficient te werken. Vermoedelijk werk je als leerkracht veel in een online leeromgeving die helaas nooit compact opgezet zijn en office die ook best wat schermruimte pakt, zou daarom goed overwegen of je een 14 inch acceptable vind daarvoor. Zo te horen blijven de scholen nog wel even gesloten.

Heb verder geen kennis van de laatste twee qua serie, mogelijk dat daar die hogere prijs vandaag komt. Kan de kwaliteit en meerwaarde daarom niet goed inschatten. Al vermoed ik dat het voor alleen thuisgebruik overkill is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:49
Recent deze aangeschaft
pricewatch: Asus A512DA-EJ983T

Beeldscherm: IPS vanwege de kwaliteit, lees ik veel. :)
Schermdiagonaal: 15,6" (maar zit het niet op vast) :)
Geheugen: 8 of 16gb, hangt ook van de videokaart af natuurlijk. Bij Ryzen eerder dual channel. :)
Videokaart: denk dat een losse kaart niet noodzakelijk is, hoor het graag.
Overig: Ik word altijd erg blij van een numpad! Vandaar ook het diagonaal. Ik heb een lichte AMD voorkeur, maar dat is vooral vanwege mijn zeer goede ervaring met de 2400g in mijn desktop. :) en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
[quote]Layumi schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:44:
Recent deze aangeschaft
pricewatch: Asus A512DA-EJ983T

Thanks, was ook al aan het kijken naar de Vivobooks toevallig. Is de behuizing degelijk? Heb het idee dat deze van plastic is, je hebt ze ook van staal als ik het goed heb. Lijkt mij wat degelijker. Wel mooie prijs. Is dus ook dual channel? Niet overal staat hetzelfde haha.

Correctie, dat was een ZenBook.

[ Voor 3% gewijzigd door Mike85 op 24-03-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Heb nu dit lijstje. De Zenbook is een 14" alternatief, scherpe prijs, maar betaal misschien liever die €850...
https://tweakers.net/pric.../1517376;1411000;1517078/

Iemand die iets zinnigs kan zeggen? Bvd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wij hebben vorig jaar een aantal Dell Latitude 3000's gekocht en ik vind ze verrassend netjes voor hun prijs. De 3000 serie is wat goedkoper, de 5000 wat duurder.

https://www.dell.com/nl-n.../laptops/latitude-laptops

(Privé heb ik een Latitude 5491 maar die valt met de specs waarmee ik 'm heb, ruim niet meer onder je budget.)

[ Voor 18% gewijzigd door unezra op 24-03-2020 18:06 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Zitten mooie bij inderdaad, alleen die vergelijken is niet te doen op mijn tablet haha. Morgen eens kijken vanachter de desktop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2green
Kun je er ook bij zetten wat je exact bedoelt met een degelijk behuizing?

Toelichting hierop:

Laptop uitvoering/behuizing bepaald een groot deel van de prijs samen met de componenten. Prijs ranges overlappen elkaar uiteindelijk in onderstaande globale opsomming, want een goedkope behuizing voor een hogere prijs kan betere componenenten hebben dan duurdere behuizing met lagere prijs.

Persoonlijk zou ik voor thuis gebruik mij richten op basismodellen, de modellen die de grote merken het meest verkopen en waarin de maximale prijs/prestatie verhouding zit verwerkt.

Onderstaande is indicatief, maar geeft aan waarom ik dit vraag.

Budget
meestal zwaar, veel volume, niet stevig, prijs = rond de 350 tot 500
prijs ~400

midrange
acceptabel gewicht, ziet er goed uit qua design en stevig genoeg voor vervoer in volle tas mits je dit doet met beleid.
prijs ~650

high end
meestal iets lager gewicht, erg strak design, zeer stevig waardoor het tegen een stootje kan en kan behoorlijk wat druk aan (door spullen in je dat of een klap).
prijs ~850

Ultra
Zelfde als high end, maar dan veel compacter en lichter.
prijs ~1000

Dus voordat je een dure behuizing aanschaft zou ik goed afweging wat ik over heb voor design, gewicht en vervoerbaarheid. Als een laptop gewoon op een tafel blijft staan is design nog een dingetje, maar gewicht en stevigheid is gelijk minder belangrijk voor mij bijvoorbeeld. Zo zou ik voor thuis gebruik net als jij ook voor 15,6 inch gaan en niet voor 13 inch bijvoorbeeld.

Verder vooral een goede filter voor jezelf aanmaken in de prijswatch, sorteren op prijs van laag naar hoog, dan de modellen bekijken en filter optimaliseren zodat uitsluit wat je niet wilt zien. De hyperlink voor jezelf bewaren zodat je later verder kunt kijken. Dan regelmatig kijken in je lijst naar leuke aanbiedingen. Leverde mij even terug met een week wachten 200 euro verschil op, maar kwam wel uit op een merk+model dat ik nog nooit gebruikt had en weinig mee had. Thuis ontvangen, testen en als het niets is kan hij terug. Alhoewel je bijna nooit reviews op het exacte model kunt vinden, kun je wel op merk en case type reviews vinden met ongeveer even zware componenten zodat je lawaai en throttle issues met die case kunt inschatten.

Bijvoorbeeld zo'n filter.

En dan in deze filter ook de juiste generatie cpu selecteren als je bijvoorbeeld alleen intel cpu's wilt van de 10e generatie, wat ik zou adviseren omdat Amd meer energie verbruik, dus meer warme, meer lawaai en minder accuduur (in dezelfde cases met dezelfde accu).

Dit even als eerste tip zoals je per pm vroeg. Kijken later nog eens.

P.s. excuus voor het lange verhaal, tik dit terwijl ik inbel op een vergadering en geen tijd om een kort verhaal te maken (kort en bondig schrijven kost mij aanzienlijk meer tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Nog wat afwegingen:

pricewatch: Asus ZenBook 14 UX431FA-AM022T
De aanbieding:
https://nl.pepper.com/aan...210u-8gb-256gb-ssd-138553
Voordelen: Stevige ZenBook behuizing, aardige specs, voldoende voor mij denk ik.
Nadeel: geen 15,6" (maar 14" kan ik wel mee leven) en gesoldeerde cpu en ram

Aanbieding:
https://nl.pepper.com/aan...op-at-lenovo-store-137532
Kon dit model niet vinden op tweakers
Voordelen: Stevige behuizing (?), net wat beter dan de Asus qua specs.
Nadeel: geen 15,6" (maar 14" kan ik wel mee leven) gesoldeerde cpu en ram kon ik niet vinden

pricewatch: Lenovo ThinkPad E595 (20NF001HMH)
Ik vind de looks van een thinkpad niks, maar het zijn wel goede laptops weet ik uit ervaring.
Voordelen: 15,6" degelijke behuizing, mooie specs met 16gb RAM
Nadelen: Uiterlijk heeft niet mijn voorkeur, geen dual channel bij een Ryzen.

Nog 2 andere opties, beetje zelfde verhalen...
https://www.redable.nl/co...-probook-450-g7-8vu81ea-2
https://www.redable.nl/co...novo-thinkbook-20sm001wmh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
[quote]2green schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:19:
Kun je er ook bij zetten wat je exact bedoelt met een degelijk behuizing?

Toelichting hierop:
Laptop uitvoering/behuizing bepaald een groot deel van de prijs samen met de componenten. Prijs ranges overlappen elkaar uiteindelijk in onderstaande globale opsomming, want een goedkope behuizing voor een hogere prijs kan betere componenten hebben dan duurdere behuizing met lagere prijs.
Omdat ik niet ga gamen of met grafische zaken bezig ga op de laptop (foto/videobewerken, CAD) heb ik ook geen heftige specs nodig. Maar naar mijn idee doe je ook langer met de laptop wanneer de behuizing degelijk is. Dus staal/aluminium in plaats van plastic. Zo loopt hier ook een kleine dame rond, je weet nooit wat die doet haha. Al ben ik wel voorzichtig en mijn vrouw ook. In mijn vorige post nog wat ideeën misschien is dan ook meer helder wat ik mooi vind. Design en stevigheid vind ik wel belangrijk, maar gewicht inderdaad niet. Ga er in eerste instantie niet mee op reis, ook niet voor het werk.
Overigens is de prijs niet heel vast hoor, dus als het rond de 800 wordt omdat je dan een veel betere laptop hebt vind ik het prima.
De filters heb ik al geprobeerd maar dan blijft de keuze reuze, geen filter voor behuizing en bij de specs vanuit de fabriek en dergelijke vind ik dat ook niet goed.

En ik ben ook slecht in korte verhalen haha maar waardeer de hulp enorm hier :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 12:24
unezra schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:06:
Wij hebben vorig jaar een aantal Dell Latitude 3000's gekocht en ik vind ze verrassend netjes voor hun prijs. De 3000 serie is wat goedkoper, de 5000 wat duurder.

https://www.dell.com/nl-n.../laptops/latitude-laptops

(Privé heb ik een Latitude 5491 maar die valt met de specs waarmee ik 'm heb, ruim niet meer onder je budget.)
De 3000-serie is inderdaad erg netjes voor zijn prijs. Ook wat lichter gebouwd zonder meteen heel gammel te worden. We zijn op kantoor recent met een paar man overgestapt van een 5000-serie naar een 3000 en het verschil in gewicht in mijn tas (sjouw hem dagelijks mee) is wel te merken.

Er is wel een groot nadeel: die 3000-serie heeft beduidend goedkopere displays. Er zit een TN-panel in met niet bepaald briljante kijkhoek. Dat was bij de 5000 echt veel beter. Ik gebruik hem thuis, op kantoor en bij de klant op kantoor altijd aan een port replicator met twee monitoren, dus mijn laptopscherm is een soort extra schermpje met mijn muziekplayer en zakelijke chat-client.

Ik heb er dus niet zo'n last van, maar als ik hem continu als enige scherm zou gebruiken, had ik hem bij onze IT-afdeling weer omgeruild voor mijn oude 5000...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2green
dreamscape schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:59:
[...]

De 3000-serie is inderdaad erg netjes voor zijn prijs. Ook wat lichter gebouwd zonder meteen heel gammel te worden. We zijn op kantoor recent met een paar man overgestapt van een 5000-serie naar een 3000 en het verschil in gewicht in mijn tas (sjouw hem dagelijks mee) is wel te merken.

Er is wel een groot nadeel: die 3000-serie heeft beduidend goedkopere displays. Er zit een TN-panel in met niet bepaald briljante kijkhoek. Dat was bij de 5000 echt veel beter. Ik gebruik hem thuis, op kantoor en bij de klant op kantoor altijd aan een port replicator met twee monitoren, dus mijn laptopscherm is een soort extra schermpje met mijn muziekplayer en zakelijke chat-client.

Ik heb er dus niet zo'n last van, maar als ik hem continu als enige scherm zou gebruiken, had ik hem bij onze IT-afdeling weer omgeruild voor mijn oude 5000...
Heb dezelfde ervaring. Vind de 3000 serie voor consumenten ook helemaal niet interessant, als bedrijf zijn ze interessanter, vooral met een beetje omvang en de betere overeenkomsten voor inkoop hardware en service.

Alles behalve de behuizing is aan de onderkant van zijn prijsrange, processor is twee generaties oud, ssd is klein en verouderd, geen ips scherm, i3 waar andere laptops in zijn prijsrange met i5 komen, relatief hoog volume en gewicht, oudere bluetooth versie, tragere wifi, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike85
Kijkt dat helpt! 5000 serie is aan de prijs, denk dat er een betere deal voor mij is te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2green
@Mike85

Het aantal laptops valt zelfs tegen als je je filters scherp zet, kom maar op 29 als ik i3 erbij laat staan, nog minder als je die weghaalt.

Kwaliteit van de behuizing heb ik gefilterd middels max gewicht, de betere behuizingen zijn eigenlijk altijd lichter. Maar speel hier eventueel wat mee om te zien wat je mist.

Alleen 10e generatie processors gepakt, heb zelf wat moeite met 8 en 9 ivm security issues (ben linux core developer in mijn vrije tijd en kan je vertellen dat 8 en 9 niet volledig gepatched zullen worden).

Huidige filter

Dit rijtje kun je met de hand zo doorkijken en reviews opzoeken, kost je max 30 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-06 23:31
2green schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:35:
@Mike85

Het aantal laptops valt zelfs tegen als je je filters scherp zet, kom maar op 29 als ik i3 erbij laat staan, nog minder als je die weghaalt.

Kwaliteit van de behuizing heb ik gefilterd middels max gewicht, de betere behuizingen zijn eigenlijk altijd lichter. Maar speel hier eventueel wat mee om te zien wat je mist.

Alleen 10e generatie processors gepakt, heb zelf wat moeite met 8 en 9 ivm security issues (ben linux core developer in mijn vrije tijd en kan je vertellen dat 8 en 9 niet volledig gepatched zullen worden).

Huidige filter

Dit rijtje kun je met de hand zo doorkijken en reviews opzoeken, kost je max 30 minuten.
Ik zou juist zeggen dat de beter gebouwde laptops zwaarder zijn.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Jampot007 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:38:
[...]

Hangt af van de manier van bouwen lijkt mij. Niet alleen soortelijk gewicht van de materialen. De laptops die in het rijtje staan hebben vaak veel plastic in de behuizing zo te zien.
Argument voor een intel chip vind ik wel goed, kan/wil niet heel lang wachten vanwege noodzaak thuiswerken, en zo niet wachten op de 4000 serie van AMD.
Mike85 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:21:
Nog wat afwegingen:

De aanbieding:
https://nl.pepper.com/aan...210u-8gb-256gb-ssd-138553
Voordelen: Stevige ZenBook behuizing, aardige specs, voldoende voor mij denk ik.
Nadeel: geen 15,6" (maar 14" kan ik wel mee leven) en gesoldeerde cpu en ram

Aanbieding:
https://nl.pepper.com/aan...op-at-lenovo-store-137532
Kon dit model niet vinden op tweakers
Voordelen: Stevige behuizing (?), net wat beter dan de Asus qua specs.
Nadeel: geen 15,6" (maar 14" kan ik wel mee leven) gesoldeerde cpu en ram kon ik niet vinden

pricewatch: Lenovo ThinkPad E595 (20NF001HMH)
Ik vind de looks van een thinkpad niks, maar het zijn wel goede laptops weet ik uit ervaring.
Voordelen: 15,6" degelijke behuizing, mooie specs met 16gb RAM
Nadelen: Uiterlijk heeft niet mijn voorkeur, geen dual channel bij een Ryzen.

Nog 2 andere opties, beetje zelfde verhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Jampot007 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:38:
[...]

Gevoelsmatig begrijp ik dat, maar dit is niet zo.

Volume = Ruimte in de behuizing = momentum = grotere schade bij druk verschillen

Meer gewicht = grotere druk als hij valt

etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 19:16

AvV

HP Elitebooks staan bekend om hun degelijke behuizing, tweedehands ook (bijna) binnen budget:
V&A aangeboden: HP EliteBook 850 G5 i7 8550U / 256 Gb SSD / 16 Gb / Nieuwstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
AvV schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:54:
HP Elitebooks staan bekend om hun degelijke behuizing, tweedehands ook (bijna) binnen budget:
V&A aangeboden: HP EliteBook 850 G5 i7 8550U / 256 Gb SSD / 16 Gb / Nieuwstaat
Ik heb mijn budget aangepast voor de duidelijkheid, denk dat ik dan iets meer mogelijkheden heb. Koop liever nieuw, bij desktops vind ik tweede hands niet zo erg maar ik ben nu afhankelijk voor mijn werk en kan het ook indienen voor een regeling (bruto/netto).
ProBook lijkt mij ook degelijk. Twijfel nu vooral tussen deze twee:

Webshop lees ik ook veel goeds over én heb ze vlot in huis. Wel dure jongens maar dan heb je volgens mij wel een degelijk apparaat. En wat 2green zei, onder de 2 kilo!
Denk dat de build van de ProBook beter is dan die van de ThinkBook, maar de Thinkbook heeft betere specs en is goedkoper.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 2green
Mike85 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:43:
[...]

[...]

zenbook is een harstikke mooi ding, super licht en lekker vlot. Deze maakt de meeste kans je dochter te overleven ;). Maat van mij heeft hem ook in deze deal besteld. de i5 is wel de langzaamste uitvoering in zijn generatie en i5 klasse, maar scheelt maar weinig met de i5 die je meestal ziet.

hp pro book traag en slechte specs vergeleken met bovenstaande, lijkt mij slechte deal voor de meerprijs.

Lenovo thinkbook heeft goede specs, maar afgezien van geheugen niet beter dan de yoga. Dus niet echt een interessante deal voor jouw casus.

laatste twee hebben natuurlijk wel 15" en dat is fijn als je er werkdagen op gaat werken. 13 inch vind ik veel te klein voor zelfs office gebruik, 14" beschouw ik als goed te doen, 15" is gewoon fijn en doet mij niet constant verlangen naar een groter scherm om efficient te werken. Vermoedelijk werk je als leerkracht veel in een online leeromgeving die helaas nooit compact opgezet zijn en office die ook best wat schermruimte pakt, zou daarom goed overwegen of je een 14 inch acceptable vind daarvoor. Zo te horen blijven de scholen nog wel even gesloten.

Heb verder geen kennis van de laatste twee qua serie, mogelijk dat daar die hogere prijs vandaag komt. Kan de kwaliteit en meerwaarde daarom niet goed inschatten. Al vermoed ik dat het voor alleen thuisgebruik overkill is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
2green schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:07:
[...]

Dan valt die af, was al niet gecharmeerd van het uiterlijk hèhè.
Denk dat deze i5 snel genoeg is voor mijn vraag, denk dat de 14" mijn hoofdzorg is.
Ook hier weer 14" en mist er nou een microfoon? Dat is wel een vereiste voor online instructies hahaha.
Helder :)
Snap ik, maar wel 15,6", vandaar deze keuze.

Ik vind het lastig om in te schatten of ik blij word van 14". 13" vind ik sowieso te klein en van 14" naar 15.6" scheelt zo'n 4 cm in diagonaal dat is aanzienlijk.
Build kan je ook pas beoordelen wanneer je het echt vast hebt, stomme Corona :-(

Maar een ZenBook of een Yoga vind ik niet voor dit soort prijzen in 15,6"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Mike85 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:33:
Kijkt dat helpt! 5000 serie is aan de prijs, denk dat er een betere deal voor mij is te vinden.
Ik weet niet of je een betere deal gaat vinden. Zelf vind ik juist die Latitude lijn erg veel waar voor zijn geld.
Mijn 5491 (14", privé wilde ik niet groter) kostte me ik meen meer dan €1700 maar daar zit dan wel een i7 in met 16G RAM en een 512G grote NVMe.

(Inmiddels heb ik 'm dat geüpgraded. Er zit nu de maximale 32G RAM in én een 2T NVMe. Alleen die upgrade heb ik later zelf doorgevoerd. Op het moment dat ik 'm kocht wist ik nog niet dat ik 2T nodig zou gaan hebben en tja, ach, 16G RAM extra was ook wel erg welkom. Had wel rekening gehouden met die upgrade door 'm te bestellen met 1x16G ipv 2x8G.)

Voor jou voornaamste verschil gaat dat TFT scherm zijn. Het is net of dat relevant is. In het IPS geweld van tegenwoordig lijkt het bijna of IPS een must is en persoonlijk vind ik dat ook wel prettig, maar voor wat jij beschrijft en voornamelijk gebruik binnenshuis, met een beperkt budget, vraag ik me af of het zinvol is dat als harde eis te hebben.

De 3000 series is denk ik, met jouw budget, een betere keuze en ja, dat betekend concessies. Hoe hoger je budget, hoe minder compromissen. Juist als je een laptop wilt die behoorlijk stevig gebouwd is en de nodige jaren mee kan, is een zakelijke Latitude misschien wel een betere keuze dan een consumenten laptop.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
unezra schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:41:
[...]

Ik weet niet of je een betere deal gaat vinden. Zelf vind ik juist die Latitude lijn erg veel waar voor zijn geld.
Mijn 5491 (14", privé wilde ik niet groter) kostte me ik meen meer dan €1700 maar daar zit dan wel een i7 in met 16G RAM en een 512G grote NVMe.

(Inmiddels heb ik 'm dat geüpgraded. Er zit nu de maximale 32G RAM in én een 2T NVMe. Alleen die upgrade heb ik later zelf doorgevoerd. Op het moment dat ik 'm kocht wist ik nog niet dat ik 2T nodig zou gaan hebben en tja, ach, 16G RAM extra was ook wel erg welkom. Had wel rekening gehouden met die upgrade door 'm te bestellen met 1x16G ipv 2x8G.)

Voor jou voornaamste verschil gaat dat TFT scherm zijn. Het is net of dat relevant is. In het IPS geweld van tegenwoordig lijkt het bijna of IPS een must is en persoonlijk vind ik dat ook wel prettig, maar voor wat jij beschrijft en voornamelijk gebruik binnenshuis, met een beperkt budget, vraag ik me af of het zinvol is dat als harde eis te hebben.

De 3000 series is denk ik, met jouw budget, een betere keuze en ja, dat betekend concessies. Hoe hoger je budget, hoe minder compromissen. Juist als je een laptop wilt die behoorlijk stevig gebouwd is en de nodige jaren mee kan, is een zakelijke Latitude misschien wel een betere keuze dan een consumenten laptop.
In mijn ogen zijn de eerder genoemde alternatieven een betere deal? IPS is ook een gevalletje veel over gelezen en ik weet dat mijn oude laptop altijd een waardeloos beeld gaf. Vind het wel fijn dat kleuren en kijken goed zijn bij een laptop. Bij mijn desktopbeeldscherm zijn de kijkhoek en dergelijke redelijk standaard, maar bij laptop hangt het ook af waar je zit hoe de hoek precies is. En als je een keer samen kijkt, dat soort zaken. Verder kan het maar zo zijn dat ik over 3 maanden nog steeds vanuit huis werk en dan zit ik wellicht een keer buiten. Ook dan is een goed scherm belangrijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Nog een Dell optie wellicht;
https://www.redable.nl/co...ps/dell-vostro-5590-04pfk
Iemand ervaring met de Vostro (5000) serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Knoop doorgehakt, het wordt de
Qua specs voldoende omdat ik het toch naast een desktop gebruik en die als main aanhoudt. Is een mooie prijs en lijkt ook een degelijke build.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Mike85 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:30:
Knoop doorgehakt, het wordt de
Qua specs voldoende omdat ik het toch naast een desktop gebruik en die als main aanhoudt. Is een mooie prijs en lijkt ook een degelijke build.

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Mooi apparaat, toevallig deze week nog in handen gehad. Die gaat vast goed bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Morgen in huis, dan weet ik het. Zie alleen dat de link niet helemaal klopt. Moet deze zijn:
pricewatch: Asus ZenBook 14 UX431FA-AM149T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1359964

Edit* :)

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1359964 op 27-03-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Anoniem: 1359964 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:38:
Ik heb hier een HP Probook 650 G5
Deze is ongebruikt.
Ik heb dus al één gekocht ;)
Wel scherp aanbod, maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Mike85 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:08:
Morgen in huis, dan weet ik het. Zie alleen dat de link niet helemaal klopt. Moet deze zijn:
pricewatch: Asus ZenBook 14 UX431FA-AM149T
Ging uit van de pepperdeal dat je eerder gaf, had je link niet eens bekeken besef ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
2green schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:42:
[...]

Ging uit van de pepperdeal dat je eerder gaf, had je link niet eens bekeken besef ik net.
Vermoedde ik al, omdat je eerder al zei dat een maat van je die ook had :)

Iemand nog verstand van een webcammicrofoon die ruis opneemt in plaats van geluiden :F (Niet laptop hoor)
Pagina: 1