Beste Tweakers,
Onlangs hebben we 4 minuten lang bezoek gekregen van een ongewenste gast in de tuin om 3 uur s'nachts. Geen fijn gevoel! Dankzij de Google Nest doorbell (2021 battery) heb ik - weliswaar de volgende ochtend - de beelden kunnen opslaan en doorspelen aan de politie.
Dit is nu net de frustratie: er lijkt - met de devices waarover ik beschik - geen enkele manier om mij s'nachts wakker te krijgen aan de hand van een alarm, geluid, call of wat dan ook indien er aanwezigheid wordt gedetecteerd.
Ideaal zou zijn (en technisch zijn volgens mij alle parameters reeds aanwezig):
Kortom, ik zoek een device (op zich liefst de bestaande apparatuur), die mij tussen een bepaald tijdstip kan wakker maken indien er een ongewenste gast is .. hoe moeilijk kan het zijn?
Jullie advies wordt geapprecieerd.
Greetz!
Onlangs hebben we 4 minuten lang bezoek gekregen van een ongewenste gast in de tuin om 3 uur s'nachts. Geen fijn gevoel! Dankzij de Google Nest doorbell (2021 battery) heb ik - weliswaar de volgende ochtend - de beelden kunnen opslaan en doorspelen aan de politie.
Dit is nu net de frustratie: er lijkt - met de devices waarover ik beschik - geen enkele manier om mij s'nachts wakker te krijgen aan de hand van een alarm, geluid, call of wat dan ook indien er aanwezigheid wordt gedetecteerd.
Ideaal zou zijn (en technisch zijn volgens mij alle parameters reeds aanwezig):
- Google Nest doorbell detecteert
- een 'persoon'
- tussen 0 - 6 uur s'nachts
- en stuurt de nodige toeters en bellen
- naar m'n iPhone/iPad om mij te waarschuwen.
- Google Nest doorbell
- Philips Hue outdoor sensor (via bridge)
- Google Home: laat geen routines toe met motion detection - enkel een notificatie via de doorbell is haalbaar, maar daarvan ga je niet wakker worden
- Apple Homekit laat toe om via de Philips sensor muziek af te spelen, maar daarvoor dien je dan blijkbaar een subscription bij Apple Music af te sluiten (echt?)
- Amazon Alexa: dit leek het allemaal te kunnen na de installatie van de Skills (zowel Hue als Google) - probleem is hier dat de routines helemaal niet worden uitgevoerd (maar wel in de activity worden getoond). Lijkt me ook dat de Alexa app in foreground moet draaien, en het dus helemaal niet betrouwbaar is.
Kortom, ik zoek een device (op zich liefst de bestaande apparatuur), die mij tussen een bepaald tijdstip kan wakker maken indien er een ongewenste gast is .. hoe moeilijk kan het zijn?
Jullie advies wordt geapprecieerd.
Greetz!