Toon posts:

Maak me wakker bij bewegingsdetectie!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lateralus287
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-08 12:44
Beste Tweakers,

Onlangs hebben we 4 minuten lang bezoek gekregen van een ongewenste gast in de tuin om 3 uur s'nachts. Geen fijn gevoel! Dankzij de Google Nest doorbell (2021 battery) heb ik - weliswaar de volgende ochtend - de beelden kunnen opslaan en doorspelen aan de politie.

Dit is nu net de frustratie: er lijkt - met de devices waarover ik beschik - geen enkele manier om mij s'nachts wakker te krijgen aan de hand van een alarm, geluid, call of wat dan ook indien er aanwezigheid wordt gedetecteerd.

Ideaal zou zijn (en technisch zijn volgens mij alle parameters reeds aanwezig):
  1. Google Nest doorbell detecteert
  2. een 'persoon'
  3. tussen 0 - 6 uur s'nachts
  4. en stuurt de nodige toeters en bellen
  5. naar m'n iPhone/iPad om mij te waarschuwen.
Ik beschik momenteel reeds over
  • Google Nest doorbell
  • Philips Hue outdoor sensor (via bridge)
Op zich heb ik alle zaken uitgeprobeerd met Google Home, Apple Homekit en Alexa.
  • Google Home: laat geen routines toe met motion detection - enkel een notificatie via de doorbell is haalbaar, maar daarvan ga je niet wakker worden
  • Apple Homekit laat toe om via de Philips sensor muziek af te spelen, maar daarvoor dien je dan blijkbaar een subscription bij Apple Music af te sluiten (echt?)
  • Amazon Alexa: dit leek het allemaal te kunnen na de installatie van de Skills (zowel Hue als Google) - probleem is hier dat de routines helemaal niet worden uitgevoerd (maar wel in de activity worden getoond). Lijkt me ook dat de Alexa app in foreground moet draaien, en het dus helemaal niet betrouwbaar is.
Kom er gek van: alle mogelijkheden zijn er, maar worden helemaal niet benut. Was al aan 't kijken naar zo'n Raspberry, maar die dingen zijn ook al nergens beschikbaar.

Kortom, ik zoek een device (op zich liefst de bestaande apparatuur), die mij tussen een bepaald tijdstip kan wakker maken indien er een ongewenste gast is .. hoe moeilijk kan het zijn?

Jullie advies wordt geapprecieerd.

Greetz!

Alle reacties

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee