Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wFgBK04PBhEjYebi6KVwN9iX.jpg?f=user_large)
Commandos: Origins is vanaf 9 april verkrijgbaar op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.
Dat hebben Kalypso Media en Claymore Game Studios aangekondigd. Het spel komt op een later moment in het jaar ook naar Xbox One en PlayStation 4. Op pc zal het spel verkrijgbaar zijn via Steam en Epic Games Store. Fysieke versies voor PS5 en Xbox Series verschijnen op 22 mei.
De standaard editie van de game gaat 49,99 euro op pc en 59,99 euro op PS5 en Xbox Series kosten. Ook is er een Deluxe Edition die op alle platforms een tientje meer kost. De fysieke versie kost ook 59,99 euro en bevat alle content uit de Deluxe Edition.
Aldus Gamer.nl
[ Voor 46% gewijzigd door CLB op 09-02-2025 00:17 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat werd tijd. Hopelijk weer eens een goede Commandos game (demo voelde goed aan, maar zeker niet perfect). Weinig risico in mijn geval gezien deze gelijk op GP staat.
https://www.cdkeys.com/commandos-origins-pc-steam
Dat zijn 100% gray market keys uit een andere prijszone. Ik wacht wel tot na de release.doobieters schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:47:
Bij cdkeys kun je de standard editie voor maar 33,59€ in de pre-order zetten..
https://www.cdkeys.com/commandos-origins-pc-steam
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6duIi7Pku1RfTl8zzdVidD1z.jpg?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door doobieters op 08-04-2025 10:43 ]
Waar, hoe, wanneer, shoot us!doobieters schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:42:
Ik heb de deluxe edition voor 40 euro in de pre-order kunnen zettenToch wel erg veel zin in gekregen.
[Afbeelding]
Haha, dat was een pricematch van coolshop die ze eigenlijk niet hadden mogen geven
• GamePressure
• GameReactor
• IGN
• NWTV
• PCGamesN
• Pragalicious
Nog niet goed gelezen, ken ook niet al deze sites, maar positief is anders...
[ Voor 94% gewijzigd door CLB op 09-04-2025 14:01 ]
Ben nu de review van IGN aan het kijken. Ze zijn wel positief maar zitten nog wel wat bugs in..Verder zit de game goed in elkaar lijkt het!
8/10 vanuit IGN
De review van Gamingbolt is ook erg positief.
Wat wel tof is is dat er ook sideobjectives in de game zitten en collectibles verstopt zitten. in elk level
[ Voor 55% gewijzigd door doobieters op 09-04-2025 12:37 ]
YouTube: Commandos Origins Review - The Final VerdictCLB schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:30:
Nice, hier hoop ik op een demo. Ben toch benieuwd hoe zo'n game op een console (in mijn geval PS5) speelt...
Deze reviewer speelt de console versie en is positief over de controls..alleen de viewcones schijnen lastig te zijn.
"Commandos: Origins is probably very good; an interesting historical setting, charming visuals, and deep and varied strategic options. You won't notice any of that if playing on console however, you'll be too busy wrestling with the terrible controls to be having much fun. That, and the buggy visuals, make this one to be missed unless you're on PC."doobieters schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:23:
Deze reviewer speelt de console versie en is positief over de controls..alleen de viewcones schijnen lastig te zijn.
TheSixthAxis
Ik kijk de kat nog wel even uit de boom...
All I had to do was follow the damn train.
Je kunt wapens en voorwerpen vinden en daarnaast collectables. Werkt goed. Er is geen menu met vakjes. Een granaat of medkit is terug te vinden in de balk onderin bij alle acties. Er is voor elk voorwerp een maximale hoeveelheid per commando.-CJ schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:11:
Hoe hebben ze het inventory systeem uiteindelijk opgelost? Kun je in de levels en bij vijanden nog spullen vinden?
Hier zit toch geen Commandos fan op te wachten ..
Het is grafisch mooier dan Mimimi games. Speelt soepel hier op de pc. Ik vind het beter en leuker, maar dat geldt alleen voor de pc-versie.True schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:49:
Het ziet er allemaal een heel stuk minder gelikt uit dan de Mimimi games die sinds 2016 (!) op de markt zijn gekomen. En dat terwijl we nu al 2,5 jr na de originele release zitten.
Hier zit toch geen Commandos fan op te wachten ..
De nostalgie, de sfeer, de verschillende skills tussen de commandos.
Ook denken dat je helemaal vastzit en geen volgende move kunnen doen maar toch ineens een geniale ingeving krijgen waardoor je verder kan, maakt dat de tijd voorbij vliegt!
Ik twijfel daar ook erg over, wat werkt er niet fijn?morritz34 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:52:
Ik heb hem gister voor de PS5 gekocht in mijn enthousiasme. Maar helaas was dat enthousiasme snel verdwenen toen ik ging spelen. Het is voor mij echt onspeelbaar met een controller.
Heb je de demo van Commandos 3 bijvoorbeeld gespeeld op PS5, is het net zo erg?
Nee die heb ik niet gespeeld dus weet niet of er verschil in zit. Waar ik tegenaan loop (heb overigens pas +- 1 uur gespeeld) is het (voor mij) lastig is de "cursor" op de juiste plek te krijgen, dat de camera niet automatisch mee beweegt en dat zaken in het menu selecteren te lang duurt. Ook het secteren van meerdere commandos was voor mij niet te doenCLB schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:15:
[...]
Ik twijfel daar ook erg over, wat werkt er niet fijn?
Vandeweek nog een paar uurtjes spelen dan maar en kijken hoe of wat het gaat voelen.
Op de pc speelt het prima met een muis en de sneltoetsen. Het speelt op de pc een stuk beter dan elke eerdere commandos-game (maar die zijn ook erg oud nu) en vergelijkbaar met de Mimimi games.
Ik vind het verder knap dat ze in een 3D-engine het gevoel van de eerste isometrische games weten op te roepen. De stijl, de kleuren en de lay-out. Twee missies op veteran zonder iemand te doden gedaan. Alle collectables gevonden. Top-ervaring.
Ik twijfel nog waar ik 'm op ga spelen, maar denk dat ik sowieso nog even aankijk of en hoe ze de bugs aanpakken.
Goed om te horen.. Op welk platform speel jij?T7D_Sneezy schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:04:
Nu inmiddels 3 missies verder en ik ben met volle teugen aan het genieten.
De nostalgie, de sfeer, de verschillende skills tussen de commandos.
Ook denken dat je helemaal vastzit en geen volgende move kunnen doen maar toch ineens een geniale ingeving krijgen waardoor je verder kan, maakt dat de tijd voorbij vliegt!
Op PC.doobieters schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:35:
[...]
Goed om te horen.. Op welk platform speel jij?
Xbox game pass is een leuke en goedkope manier om het eens te proberen.
Als je bent gespot en een quicksave laadt heb ik vaak dat bij inladen alle units nog in alarm modus zijn, ook de help pop-ups maken de interface in het spel regelmatig onbruikbaar waardoor ik opnieuw moet laden, jammer want had er wel zin in.
Welk platform?ötzi schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:00:
Ben er gisteren aan begonnen op PC, vind het erg buggy tot nu toe en zit in de 2e missie.
Als je bent gespot en een quicksave laad heb ik vaak dat bij inladen alle units nog in alarm modus zijn, ook de help pop-ups maken de interface in het spel regelmatig onbruikbaar waardoor ik opnieuw moet laden, jammer want had er wel zin in.
Vreemd. Hier geen enkel probleem op de PC. Heb de eerste drie missies gedaan.
Vandaag wat meer aan het spelen. De controls krijg ik steeds meer onder de knie. Helaas in missie 2 crasht het spel en zijn alle savegames corrupt terwijl ik al best ver was. Dus het lijkt ook erg buggy.CLB schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:15:
[...]
Ik twijfel daar ook erg over, wat werkt er niet fijn?
Als in, redelijk te doen met controller inmiddels?morritz34 schreef op zondag 13 april 2025 @ 15:52:
Vandaag wat meer aan het spelen. De controls krijg ik steeds meer onder de knie.
Echt holy shit, en als ik dan een enemy wil neerhalen dan is ie wel weer spot on met de muis.
Echt niet speelbaar vind ik. ANderen dat kunnen oplossen?
Er was een hotfix op Steam voor deze ene bug. Sindsdien is mijn muis prima. Je gebruikt het kleine puntje om te richten, niet het icoontje voor de actie. Geen enkel probleem hier met de muis.beebie121 schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:19:
ok ik vind het GRUWELIJK irritant dat mijn muiscursor ergens anders is dan waar mn commando heen gaat!
Echt holy shit, en als ik dan een enemy wil neerhalen dan is ie wel weer spot on met de muis.
Echt niet speelbaar vind ik. ANderen dat kunnen oplossen?
Terwijl als ik solo speel ik nog geen bug gezien heb. Heb het idee dat de Game-pass versie niet helemaal in orde is.
Viel mij ook al op dat mensen die niet via Steam spelen allerlei gekke bugs vermelden. En op de consoles lijkt ook de besturing en lastig te zijn.x3rius schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:52:
Ik (Steam) speel co-op met iemand via Game-pass, en dan hebben we in multiplayer ook verschillende bugs. Vooral desync issues na een load, dat het echt 10-15 seconde duurt voordat alles weer klopt (ik spawn bijv. dood, enemy's leven nog, en dan na een aantal tellen leef ik opeens en vallen de poppetjes dood neer). Ook werkt schieten alleen voor de host (getest met de ander te laten hosten en toen kon ik niet meer schieten).
Terwijl als ik solo speel ik nog geen bug gezien heb. Heb het idee dat de Game-pass versie niet helemaal in orde is.
En dus zou ik het niet aanraden om te kopen voor een PS5. Maar niet iedereen heeft de optie om het op Steam te kopen. Ik zou er op Steam zo 100 euro voor betalen (op mijn pc). Geweldig spel!CLB schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:52:
Zie dat de Deluxe Edition voor de PS5 al te koop is voor 49,99 euro, ik dacht twee tientjes meer... Twijfel toch...
Wel heel veel grafische bugs, missende explosies, andere assets die niet zijn ingeladen.
Zonde want de gameplay is verder ouderwets leuk. Voelt echt weer als de games vroeger, lekker uitdagend ook. Als je twijfelt, wacht nog even op wat patches. Dan is ie echt wel de moeite waard.
Klinkt goed. Over gekke bugs. In mission 5:Daan0s schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:42:
Speel op PS5 maar het is minder erg dan ik had verwacht qua besturing. Het is even wennen maar verder werkt het eigenlijk best prima.
Wel heel veel grafische bugs, missende explosies, andere assets die niet zijn ingeladen.
Zonde want de gameplay is verder ouderwets leuk. Voelt echt weer als de games vroeger, lekker uitdagend ook. Als je twijfelt, wacht nog even op wat patches. Dan is ie echt wel de moeite waard.
Het enige waar ik van denk dat het minder is, zijn de bosjes. De bosjes zijn veilige plekken op de map, maar ik denk dat ik liever de oude stijl heb, waarin je zelf op zoek moet naar een veilig hoekje.
Eén bewusteloze per bosje is voor de gameplay goed, maar verder ook onlogisch. In zo'n bosje worden ze dan niet meer wakker uit zichzelf, maar daarbuiten wel. In de oude spellen kon je iedereen vastbinden en daarna voor de rest van de missie op een veilige plek achterlaten.
De spy heeft chloroform wat dan wel weer permanent werkt. Maar alleen van achteren gebruikt kan worden.
Ik snap het idee qua gameplay en balans, maar denk dat het oude systeem misschien leuker en beter is. In ieder geval logischer/'realistischer'. Ik vond het een opluchting dat de chloroform wel permanent was, omdat de bosjes vrij snel opraken. Geldt alleen voor wanneer je niemand wil doden (voor de achievement) natuurlijk.
Ik maak gewoon iedereen dood. Dan kan je er gewoon 5 in 1 bosje gooienPlaya del C. schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:38:
Nog een handige tactiek gevonden:spoiler:Met CTRL (op de pc) kun je je wapen overal laten schieten. Je ziet ook de cirkel waarin je schot gehoord wordt. De Spy heeft een stil pistool met een kleinere cirkel. Je kunt door een schot tegenstanders naar een positie lokken. Een schot levert wel een alarmmelding op en daardoor komen er ook van iets verder weer tegenstanders op af. Het kan hier en daar heel nuttig zijn. Ik gebruik het vooral om missies te voltooien zonder iemand te doden (voor de achievement)
Het enige waar ik van denk dat het minder is, zijn de bosjes. De bosjes zijn veilige plekken op de map, maar ik denk dat ik liever de oude stijl heb, waarin je zelf op zoek moet naar een veilig hoekje.
Eén bewusteloze per bosje is voor de gameplay goed, maar verder ook onlogisch. In zo'n bosje worden ze dan niet meer wakker uit zichzelf, maar daarbuiten wel. In de oude spellen kon je iedereen vastbinden en daarna voor de rest van de missie op een veilige plek achterlaten.
De spy heeft chloroform wat dan wel weer permanent werkt. Maar alleen van achteren gebruikt kan worden.
Ik snap het idee qua gameplay en balans, maar denk dat het oude systeem misschien leuker en beter is. In ieder geval logischer/'realistischer'. Ik vond het een opluchting dat de chloroform wel permanent was, omdat de bosjes vrij snel opraken. Geldt alleen voor wanneer je niemand wil doden (voor de achievement) natuurlijk.
Het spel is nog steeds super leuk. Vooral fijn dat je op eigen tempo kan spelen en af en toe echt moet puzelen.
Precies dit. Geen tijdsdruk! Eindelijk. Was niet verplicht in Mimimi games, maar wel een element en voor zo'n spel naar mijn mening iets wat je juist niet moet willen.T7D_Sneezy schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:07:
[...]
Ik maak gewoon iedereen dood. Dan kan je er gewoon 5 in 1 bosje gooien.
Het spel is nog steeds super leuk. Vooral fijn dat je op eigen tempo kan spelen en af en toe echt moet puzelen.
Heb de eerste vijf missies gedaan en de maps zijn geweldig opgezet. Grootste deel is voor ervaren mensen redelijk simpel, maar op genoeg momenten is het serieus pittig. Bebieuwd naar de laatste missies ook qua moeilijkheid.
Ik heb het plan om na alle achievements nog een run te doen zonder saves. Geen idee of het mogelijk is
https://store.steampowere...36599641627558024?l=dutch
Commandos: Origins - Update 1.1
Commandos!Thank you for your constructive feedback, suggestions and reviews!
We just released Update 1.1 on Steam which includes various fixes for reported game and performance issues and crashes as well as some implemented feedback like a decreased size of the displayed version number.
The other platforms will follow as soon as possible.
Please note: We suggest finishing already started missions on the old version before using Update 1.1. For anyone that has already updated the game we have prepared a legacy branch (Legacy_1.0.2) for finishing your missions. You can switch back to the new update afterwards.
This is merely the first step and we are already working on major Update 1.2 which will tackle more issues, reports and feedback.
For more details, please check out the full changelog below.
Changes
1 Performance Fixes
Fixed an issue where Pine trees had a significant performance impact. Maps with many pine trees like Operation Blindfold will now have improved performance.Fixed: Big FPS drop in the mission accomplished cutscene of Operation Cleaver.
2 Crash Fixes
Fixed: A crash related to the frequent use of the Marine’s abilities.Fixed: Rare Crash related to using command mode with multiple Commandos.
Fixed: Several other rare crashes.
3 Achievement Fixes
Fixed: Achievement “If The World Were A Village” not unlocking because it is not possible to trigger global alarms in Operation Daybreak. Operation Daybreak does no longer count for this achievement.Fixed: Achievement “Knock them out with kindness” not unlocking because of the mandatory kill of the enemy sniper in Operation Nightfall. This kill does not count for the achievement anymore.
Fixed: Achievement “Shadow Tactics” not unlocking after completing Operation Reckoning without raising an alarm.
4 Mission-Specific Fixes
Fixed: Operation Daybreak (1) - Glitching into an otherwise inaccessible house when carrying an enemy’s body to close to a specific wall and interacting with it.Fixed: Operation Daybreak (1) - Enemies sometimes detecting and shooting Commandos through walls in the last part of the mission.
Fixed: Operation Falchion (2) - Commando and dead body getting teleported outside of a small building when closing door.
Fixed: Operation Falchion (2) – An issue with the hitbox of a door.
Fixed: Operation Nightfall (3) - Stationary gun tutorial not displaying button prompts.
Fixed: Operation Cleaver (4) - Rare crash when triggering the outro cutscene.
Fixed: Operation Cleaver (4) - A door inside of the supply shipment warehouse that should be a ladder.
Fixed: Operation Cleaver (4) - A specific soldier could sometimes get stuck after a conversation.
Fixed: Operation Rapture (5) - A disappearing house floor texture after fully zooming out.
Fixed: Operation Rapture (5) - Fixed lighthouse lights turning on again after loading when turned off before.
Fixed: Operation Blindfold (6) - Fixed some textures not loading correctly during Airstrike cutscene.
Fixed: Operation Magpie (7) – Destroying stationary machine guns with remote explosives not counting as “sabotaged” for the objective.
Fixed: Operation Trident (
Fixed: Operation Aries (9) - Not possible to use Zodiac on some of the wooden piers where you would expect it to be possible.
Fixed: Operation Aries (9) - One of the pipes sometimes not being interactable, preventing an environmental kill.
Fixed: Operation Aries (9) - Opened harbor gate rarely displaying holes instead of the correct asset after opening it.
Fixed: Operation Guardian (13) - “Mission failed” screen getting displayed after mission completed cutscene played if Commandos get spotted and killed in infiltration zone after cutscene started.
Fixed: Operation Guardian (13) - “Use the Spy to schedule a test firing” task not disappearing when destroying the artillery piece manually, allowing the artillery piece to get destroyed twice.
5 UI/Settings Fixes
Fixed: Mission Accomplished Screen - Display of wrong Commmandos.Fixed: Mission Accomplished Screen - “Completion time” not calculated correctly.
Fixed: Mission Accomplished Screen – Map statistics not getting tracked correctly.
Fixed: Settings - Hud Scale option showing more than 100%.
Fixed: Settings - “Display control hints” not hiding all control hints when set to “off”.
Fixed: Settings - Portraits looking blurry when VFX graphics option is set to “low”.
Fixed: Settings - Options for “Display Indicators” being switched around.
6 Additions/Adjustments
Adjusted: Decreased the size of the displayed version number in the bottom right.Added: Added some new enemy grunts.
[PC only] Added: FPS Limit setting with the default value being set to 60 FPS.
7 Multiplayer Fixes
Fixed: Multiplayer – The joining player was not able to use pistol.Fixed: Multiplayer - Saving while the joining player picks up an enemy could lead to the joining player not being able to pick up the body anymore after loading.
Fixed: Multiplayer - Lights not always working for the joining player.
Fixed: Multiplayer – Rare issue where the Zodiac was not always moving for the joining player when the host moves it.
Fixed: Splitscreen - Fixed a specific combination of inputs leading to the mouse input getting blocked completely.
8 Localization Fixes
Fixed: Differences between spoken voice lines and displayed subtitles.Fixed: Displayed names above Commandos not localized.
Fixed: Adjusting language not always switching the language of the new game cutscene at first try.
Fixed: Some subtitles not localized in any other language, always being displayed in English.
Updated some Korean, Simplified Chinese and Traditional Chinese strings with better translations.
Japanese localization - Adjusted some text being out of bounds.
9 Platform/Input Specific Fixes
[Controller] Fixed: Unclear display of available actions when there are multiple actions possible in a small area of the map near a stationary gun.[Controller] Fixed: Sometimes unable to enter Zodiac with group selected Commandos.
[Controller] Fixed: Commando information tooltips getting displayed behind portraits.
10 Other Fixes
Fixed: Highlight mode not automatically getting toggled off anymore after specified time if “Highlight Mode Manual Toggle” was not set.Fixed: Enemies sometimes firing at hiding locations with Commandos in them before searching them first.
Fixed: Commandos sometimes disappear after loading if saved while entering a vehicle.
Fixed: AI returning to normal behavior upon loading a save game when they were still agitated when the save was created.
Fixed: Enemies on different floors sometimes getting displayed as if on the same floor when they are not.
Fixed: Commandos sometimes starting to float in the air while on poles when saving and loading.
Fixed: Movement orders sometimes not selecting the shortest way, resulting in unreasonable path choices.
Fixed: Overhead icons reappearing after cutscene when “Hide Icons” option is set to “on”.
Fixed: Explosions unable to destroy machine guns.
Fixed: Movement line getting displayed during cutscene if movement was triggered via command mode at the same time as the start of the cutscene.
Fixed: A misplaced texture on a stone pedestal in a cutscene in Operation Guardian.
Fixed: Footprints sometimes being visible to enemies in the striped (far) section of their view cones.
Fixed: Stationary machine gun sometimes not doing damage to enemies.
Fixed: Melee attacking from a hiding location sometimes makes the Commando leave the hiding location completely first before engaging the enemy, giving the enemy time to react to the attack when he should have none.
Fixed: Enemy snipers sometimes calling an alarm just because of seeing footprints, which should not happen.
Fixed: Sapper’s bear trap getting stuck on metal staircases.
Fixed: Some shadows cutting off view cones when they should not, leading to view cones with weird gaps.
Fixed: Commandos pathfinding near stationary guns not always choosing the direct path.
Fixed: Improved aiming accuracy with a PAK.
Fixed: Improved aiming accuracy with FLAK 88.
Fixed: Missing details of the damaged state of stationary guns and some vehicles.
Fixed: Allied characters having a red dot on the minimap as if they were the enemy.
Fixed: Mouse cursor misalignment on certain surfaces.
Fixed: Cleaned up some occurrences of view cones getting displayed where they should not, for example because there are assets in the way, blocking the view.
Fixed: Some instances where the objective marker would be displayed after the objective was already completed when loading the game.
Fixed: Enemy clerks sometimes searching a hiding location from too far away instead of walking close to it first.
Fixed: Rare instances of enemies carrying two rifles.
Fixed: Controllers falsely vibrating during certain cutscenes.
Fixed: Commandos sometimes moving on their own after loading when playing with a controller.
Razorbite schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:27:
Patch 1.1 is live op STEAMCommandos: Origins - Update 1.1
Commandos!
Thank you for your constructive feedback, suggestions and reviews!
We just released Update 1.1 on Steam which includes various fixes for reported game and performance issues and crashes as well as some implemented feedback like a decreased size of the displayed version number.
The other platforms will follow as soon as possible.
Please note: We suggest finishing already started missions on the old version before using Update 1.1. For anyone that has already updated the game we have prepared a legacy branch (Legacy_1.0.2) for finishing your missions. You can switch back to the new update afterwards.
This is merely the first step and we are already working on major Update 1.2 which will tackle more issues, reports and feedback.
For more details, please check out the full changelog below.Changes
1 Performance Fixes
Fixed an issue where Pine trees had a significant performance impact. Maps with many pine trees like Operation Blindfold will now have improved performance.
Fixed: Big FPS drop in the mission accomplished cutscene of Operation Cleaver.2 Crash Fixes
Fixed: A crash related to the frequent use of the Marine’s abilities.
Fixed: Rare Crash related to using command mode with multiple Commandos.
Fixed: Several other rare crashes.3 Achievement Fixes
Fixed: Achievement “If The World Were A Village” not unlocking because it is not possible to trigger global alarms in Operation Daybreak. Operation Daybreak does no longer count for this achievement.
Fixed: Achievement “Knock them out with kindness” not unlocking because of the mandatory kill of the enemy sniper in Operation Nightfall. This kill does not count for the achievement anymore.
Fixed: Achievement “Shadow Tactics” not unlocking after completing Operation Reckoning without raising an alarm.4 Mission-Specific Fixes
Fixed: Operation Daybreak (1) - Glitching into an otherwise inaccessible house when carrying an enemy’s body to close to a specific wall and interacting with it.
Fixed: Operation Daybreak (1) - Enemies sometimes detecting and shooting Commandos through walls in the last part of the mission.
Fixed: Operation Falchion (2) - Commando and dead body getting teleported outside of a small building when closing door.
Fixed: Operation Falchion (2) – An issue with the hitbox of a door.
Fixed: Operation Nightfall (3) - Stationary gun tutorial not displaying button prompts.
Fixed: Operation Cleaver (4) - Rare crash when triggering the outro cutscene.
Fixed: Operation Cleaver (4) - A door inside of the supply shipment warehouse that should be a ladder.
Fixed: Operation Cleaver (4) - A specific soldier could sometimes get stuck after a conversation.
Fixed: Operation Rapture (5) - A disappearing house floor texture after fully zooming out.
Fixed: Operation Rapture (5) - Fixed lighthouse lights turning on again after loading when turned off before.
Fixed: Operation Blindfold (6) - Fixed some textures not loading correctly during Airstrike cutscene.
Fixed: Operation Magpie (7) – Destroying stationary machine guns with remote explosives not counting as “sabotaged” for the objective.
Fixed: Operation Trident (- Certain zodiac positioning allowing Commandos to jump on a pier that should be inaccessible because of railings.
Fixed: Operation Aries (9) - Not possible to use Zodiac on some of the wooden piers where you would expect it to be possible.
Fixed: Operation Aries (9) - One of the pipes sometimes not being interactable, preventing an environmental kill.
Fixed: Operation Aries (9) - Opened harbor gate rarely displaying holes instead of the correct asset after opening it.
Fixed: Operation Guardian (13) - “Mission failed” screen getting displayed after mission completed cutscene played if Commandos get spotted and killed in infiltration zone after cutscene started.
Fixed: Operation Guardian (13) - “Use the Spy to schedule a test firing” task not disappearing when destroying the artillery piece manually, allowing the artillery piece to get destroyed twice.5 UI/Settings Fixes
Fixed: Mission Accomplished Screen - Display of wrong Commmandos.
Fixed: Mission Accomplished Screen - “Completion time” not calculated correctly.
Fixed: Mission Accomplished Screen – Map statistics not getting tracked correctly.
Fixed: Settings - Hud Scale option showing more than 100%.
Fixed: Settings - “Display control hints” not hiding all control hints when set to “off”.
Fixed: Settings - Portraits looking blurry when VFX graphics option is set to “low”.
Fixed: Settings - Options for “Display Indicators” being switched around.6 Additions/Adjustments
Adjusted: Decreased the size of the displayed version number in the bottom right.
Added: Added some new enemy grunts.
[PC only] Added: FPS Limit setting with the default value being set to 60 FPS.7 Multiplayer Fixes
Fixed: Multiplayer – The joining player was not able to use pistol.
Fixed: Multiplayer - Saving while the joining player picks up an enemy could lead to the joining player not being able to pick up the body anymore after loading.
Fixed: Multiplayer - Lights not always working for the joining player.
Fixed: Multiplayer – Rare issue where the Zodiac was not always moving for the joining player when the host moves it.
Fixed: Splitscreen - Fixed a specific combination of inputs leading to the mouse input getting blocked completely.8 Localization Fixes
Fixed: Differences between spoken voice lines and displayed subtitles.
Fixed: Displayed names above Commandos not localized.
Fixed: Adjusting language not always switching the language of the new game cutscene at first try.
Fixed: Some subtitles not localized in any other language, always being displayed in English.
Updated some Korean, Simplified Chinese and Traditional Chinese strings with better translations.
Japanese localization - Adjusted some text being out of bounds.9 Platform/Input Specific Fixes
[Controller] Fixed: Unclear display of available actions when there are multiple actions possible in a small area of the map near a stationary gun.
[Controller] Fixed: Sometimes unable to enter Zodiac with group selected Commandos.
[Controller] Fixed: Commando information tooltips getting displayed behind portraits.10 Other Fixes
Fixed: Highlight mode not automatically getting toggled off anymore after specified time if “Highlight Mode Manual Toggle” was not set.
Fixed: Enemies sometimes firing at hiding locations with Commandos in them before searching them first.
Fixed: Commandos sometimes disappear after loading if saved while entering a vehicle.
Fixed: AI returning to normal behavior upon loading a save game when they were still agitated when the save was created.
Fixed: Enemies on different floors sometimes getting displayed as if on the same floor when they are not.
Fixed: Commandos sometimes starting to float in the air while on poles when saving and loading.
Fixed: Movement orders sometimes not selecting the shortest way, resulting in unreasonable path choices.
Fixed: Overhead icons reappearing after cutscene when “Hide Icons” option is set to “on”.
Fixed: Explosions unable to destroy machine guns.
Fixed: Movement line getting displayed during cutscene if movement was triggered via command mode at the same time as the start of the cutscene.
Fixed: A misplaced texture on a stone pedestal in a cutscene in Operation Guardian.
Fixed: Footprints sometimes being visible to enemies in the striped (far) section of their view cones.
Fixed: Stationary machine gun sometimes not doing damage to enemies.
Fixed: Melee attacking from a hiding location sometimes makes the Commando leave the hiding location completely first before engaging the enemy, giving the enemy time to react to the attack when he should have none.
Fixed: Enemy snipers sometimes calling an alarm just because of seeing footprints, which should not happen.
Fixed: Sapper’s bear trap getting stuck on metal staircases.
Fixed: Some shadows cutting off view cones when they should not, leading to view cones with weird gaps.
Fixed: Commandos pathfinding near stationary guns not always choosing the direct path.
Fixed: Improved aiming accuracy with a PAK.
Fixed: Improved aiming accuracy with FLAK 88.
Fixed: Missing details of the damaged state of stationary guns and some vehicles.
Fixed: Allied characters having a red dot on the minimap as if they were the enemy.
Fixed: Mouse cursor misalignment on certain surfaces.
Fixed: Cleaned up some occurrences of view cones getting displayed where they should not, for example because there are assets in the way, blocking the view.
Fixed: Some instances where the objective marker would be displayed after the objective was already completed when loading the game.
Fixed: Enemy clerks sometimes searching a hiding location from too far away instead of walking close to it first.
Fixed: Rare instances of enemies carrying two rifles.
Fixed: Controllers falsely vibrating during certain cutscenes.
Fixed: Commandos sometimes moving on their own after loading when playing with a controller.
Had een link met verwijzing i.p.v. een complete en toch ietwat onleesbare copy-paste niet volstaan?
De verbetering zit hem voor mij in het werkend maken van de achievements.
Ik ben een paar kleine bugs tegengekomen in de eerste 6 missies en die zijn allemaal gefixt zo te lezen.doobieters schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:57:
Hoe zijn de ervaringen na de patch? Duidelijke verbetering of nog steeds veel bugs?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Klopt, ook met plezier gespeeld!de Peer schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:25:
Desperados 3 is ook een aanrader, erg sfeervol en qua gameplay bijna gelijk.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Al die games van mimimi (in dit genre) zijn aanraders, maar ik zou ze wel spelen in chronologische volgorde van release omdat de laatste games wat features hebben die het spelen positief beïnvloeden en die missen terwijl je de eerder wel had is dan vervelend.de Peer schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:25:
Desperados 3 is ook een aanrader, erg sfeervol en qua gameplay bijna gelijk.
Jammer want keek er best naar uit, ik wacht maar een paar patches af.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik speel hem samen met een maat op PC, maar alleen de host hoort sound queues van vijanden. De persoon die de lobby joined hoort ook geen gesprekken bijvoorbeeld. Ook geen schoten van vijanden.
Meer mensen hier last van? Hopelijk wordt het snel gefixed want neemt wel een groot deel van de ervaring weg.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
De eerste militairen praten Engels en kun je niet doden. Je moet als test laten zien dat je kan ontsnappen. Na de Duitse inval moet je in die missie door de Duitsers heen vechten en de Engelsen redden. Ze spreken elk de eigen correcte taal.GeeBee schreef op zondag 27 april 2025 @ 10:20:
Hoor ik het nou verkeerd, of praten de Engelse militairen in de eerste missie Duits?
Dat is of was een bug, correct. Mocht het al opgelost zijn, speel (of kijk) je wellicht naar een oude versie?GeeBee schreef op zondag 27 april 2025 @ 10:20:
Hoor ik het nou verkeerd, of praten de Engelse militairen in de eerste missie Duits?
Niet dat het netjes is op release .. duidelijk te weinig geplay-test (en iets met de resultaten gedaan) ..
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:24:
Gisteren de eerste echte grote bug. Missie 9, een hele lange missie, rond maar niet af. Ik heb alle objectives afgerond maar die missie eindigt maar niet en er blijft een oranje pijl staan op de map.
1: gedaanPlaya del C. schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:32:
[...]
spoiler:Heb je de drie kanonnen opgeblazen? En daarna de havensluisdeur geopend?
2: gedaan maar blijft oranje pijl staan
3: die melding heb ik niet gehad
ik ga gewoon de hele map uitmoorden en kijken wat er gebeurt
Playa del C. schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:58:
Met de spy is het niet heel moeilijk gelukkig. Ik heb het idee dat je alleen nog met iedereen naar het exit punt hoeft te gaan. Ben benieuwd, als het lukt hoor ik graag hoe het zat.
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:50:
[...]
spoiler: titleer blijft staan: clear the area for the crew 3/3 (begon bij 0/3) en zou niet weten naar welke onderzeeër ik moet
Je loopt dus zelf ook vanaf die hoek het grote scheepswerfgebouw in en dan loop je zo via een plank over de onderzeeër naar het uitstekende middelste gedeelte. Je hoeft niks te doen en ook niet in de onderzeeër te gaan.
Hopelijk lukt het zo.
Playa del C. schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:28:
[...]
spoiler:De crew loopt daar zelf ook heen. Die staan op de eerste onderzeeër vlak bij waar ze vast werden gehouden.
Je loopt dus zelf ook vanaf die hoek het grote scheepswerfgebouw in en dan loop je zo via een plank over de onderzeeër naar het uitstekende middelste gedeelte. Je hoeft niks te doen en ook niet in de onderzeeër te gaan.
Hopelijk lukt het zo.
T7D_Sneezy schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:37:
[...]
spoiler:De crew blijft bij mij gewoon aan de grond genageld staan helaas
Als dat het niet is, dan is het mogelijk wel een bug natuurlijk. Je kunt de hele missie opnieuw doen of wachten op een patch.
Zie bijv. dit steam-topic. Schijnt vaker te gebeuren.
https://steamcommunity.co...ons/0/604153636037071183/
Playa del C. schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:53:
[...]
spoiler:Heb je ze met de tandwieltjes 'bevrijd'? Dat hoeft maar bij één van de gevangenen, dan gaan ze daarna alle vijf lopen normaal gesproken.
Als dat het niet is, dan is het mogelijk wel een bug natuurlijk. Je kunt de hele missie opnieuw doen of wachten op een patch.
Inmiddels de savegame gestuurd naar de customer support van Kalypso. Misschien kunnen ze er wat mee.
Playa del C. schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:53:
[...]
spoiler:Heb je ze met de tandwieltjes 'bevrijd'? Dat hoeft maar bij één van de gevangenen, dan gaan ze daarna alle vijf lopen normaal gesproken.
Mooi dat het gelukt is. Ik heb beide manieren getest enT7D_Sneezy schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:03:
[...]
spoiler:Heb uiteindelijk de missie overnieuw gedaan. Het komt er dus op neer dat iedereen rondom de onderzeeër dood moet zijn omdat de crew er anders niet heen loopt
Ik weet het alweer, fysieke versies zouden vanaf de 22ste in de rekken liggen, we wachten het af.CLB schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 00:06:
Ik vind het vreemd dat er bijna geen aanbod is van Commandos: Origins voor de PS5, echt een handvol shops.
Blijft wel echt een geweldig spel en sinds de laatste update ben ik geen gekke bugs meer tegen gekomen.
Alles bij elkaar vind ik het een topspel, vergelijkbaar met de originele delen. Ik had het idee om een run te doen zonder te saven (Ironman). Dat is vrij ambitieus, geen idee of ik dat echt ga doen.
Ik heb gisteren de laatste missie afgerond. Op de een of andere manier heb ik een heel makkelijk pad gevonden en kon bijna niet geloven hoe kort de missie was (wel zonder te letten op achievements).Playa del C. schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:42:
Gisteren na 90 uur volledig uitgespeeld met alle achievements. De laatste missie is naar mijn mening de beste. Op beide manieren (niemand doden of iedereen doden).
Alles bij elkaar vind ik het een topspel, vergelijkbaar met de originele delen. Ik had het idee om een run te doen zonder te saven (Ironman). Dat is vrij ambitieus, geen idee of ik dat echt ga doen.
Je kunt inderdaad op veel manieren door de maps gaan.T7D_Sneezy schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:20:
[...]
Ik heb gisteren de laatste missie afgerond. Op de een of andere manier heb ik een heel makkelijk pad gevonden en kon bijna niet geloven hoe kort de missie was (wel zonder te letten op achievements).
Achievements... die heb ik dan wel allemaal en ook de collectables. Maar helaas unlocked één achievement niet.
In de laatste missies zitten leuke zijwegen, extra opties, geheime kamers en de beste collectables. Hij is leuk voor de non-lethal manier en ook leuk voor de volledige lethal manier. Dat kost beiden wel zo'n drie uur per stuk (op Veteran).
Playa del C. schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:49:
[...]
Je kunt inderdaad op veel manieren door de maps gaan.spoiler:Heb je een snelle route met de spy en z'n pistool gevonden?
Achievements... die heb ik dan wel allemaal en ook de collectables. Maar helaas unlocked één achievement niet.
In de laatste missies zitten leuke zijwegen, extra opties, geheime kamers en de beste collectables. Hij is leuk voor de non-lethal manier en ook leuk voor de volledige lethal manier. Dat kost beiden wel zo'n drie uur per stuk (op Veteran).
T7D_Sneezy schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:13:
[...]
spoiler: titleNee de spy heeft niemand geschoten. Ik ging na de gondel via de bunker naar het dichtsbijzijnde dak. Daarna kon ik zo de zaal in met de kroonluchter.
Het pistool van de spy is denk ik de sterkste taktiek in het spel. Jouw route met spy kan denk ik in een half uur, haha.
Playa del C. schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:54:
[...]
spoiler:Maar alsnog een leuke missie met nog een paar leuke extra's die je in je eerste run hebt gemist.Dat is inderdaad de snelste route, maar de missie is via elke route relatief kort. Die bunker klonk lang, dus ik ben de lange weg via rechts gegaan bij de eerste poging. Zag later die bunker en die was inderdaad simpel, maar ook leuk.
Het pistool van de spy is denk ik de sterkste taktiek in het spel. Jouw route met spy kan denk ik in een half uur, haha.
Ik snap wat je bedoelt. Het is niet de grootste map, maar het heeft wel de pittigste uitdagingen. Het is mij wel gelukt, dus ik zou zeggen, doorzetten en blijven puzzelen.T7D_Sneezy schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 15:26:
[...]
spoiler:De route onderlangs vind ik echt lastig. Heb net met de Spy het pakje in de toren gepakt maar daarna loop ik vast. Non Lethal lukt me al helemaal niet.
Ik vond de non-lethal sessie verreweg het leukste. Bij 'iedereen afmaken' wordt het snel saai.
Playa del C. schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:32:
[...]
Ik snap wat je bedoelt. Het is niet de grootste map, maar het heeft wel de pittigste uitdagingen. Het is mij wel gelukt, dus ik zou zeggen, doorzetten en blijven puzzelen.
Ik vond de non-lethal sessie verreweg het leukste. Bij 'iedereen afmaken' wordt het snel saai.spoiler:Je hoeft in het laatste level niet te ontsnappen na het hoofddoel, dat is een groot voordeel.
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:17:
[...]
spoiler:ik heb de laatste missie nu eens onderlangs gespeeld. Leukere route dan bovenlangs. Non-lethal is me niet gelukt. Ik heb echt de berenklauw en het harpoen nodig.
Ik heb hem lethal wel zonder alarmen kunnen uitspelen. Maar je hebt helemaal gelijk. Het hangt echt van de motivatie af. Spy uniform kom je toch langs als je onderlangs speelt. Wel lastig dat het de basic uniform betreft. Blijft een gaaf spel en leuk om te zien dat er zoveel verschillende speelstijlen zijn. Ik ga hem denk ik een keer helemaal opnieuw spelen.Playa del C. schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:25:
[...]
spoiler:Vond ik ook, maar onderlangs heeft wel een paar hele pittige stukjes. Het is dus non-lethal wel mogelijk, maar het hangt ook wel wat van je motivatie af, want het is dicht bij de grens van 'onmogelijk'. Wat op zich goed past bij een laatste level. Ik weet nog dat ik onderlangs zo snel mogelijk het uniform voor de spy heb gepakt. Om daar non-lethal te komen, heb ik veel gebruik gemaakt van het lokfluitje en de spy. Misschien wist je het nog niet, maar ook een pistool kun je op de grond schieten om mensen te lokken (maar dan mislukt de achievement om het zonder alarm te halen) en je kunt het fluitje ook twee keer achter elkaar toepassen om iemand twee keer verder op te lokken. Ook kan de spy onbeperkt mensen bedwelmen en in bosjes verstoppen. Ze worden dan niet meer wakker met meerdere in één bosje. Met de spy kun je ook grote groepen die patrouilleren één voor één bedwelmen. Heel effectief en stil. En zo zijn er wel meer hele kleine trucjes die net het verschil maken misschien. Alle achievements halen maakt het spel wel veel dieper, want het is op zich heel simpel om een level 'te halen', met dus 30 alarmen en een korte route. De achievements maakten voor mij het spel 10x beter.
Is nonlethal een achievement die je kunt winnen?Playa del C. schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:49:
[...]
Je kunt inderdaad op veel manieren door de maps gaan.spoiler:Heb je een snelle route met de spy en z'n pistool gevonden?
Als je elke level zonder iemand te doden haalt. Behalve de verplichte moorden en naar het schijnt mag je ook omgevingsmoorden uitvoeren.GeeBee schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:02:
[...]
Is nonlethal een achievement die je kunt winnen?
Dan weet ik of ik 'm binnenkort ook maar eens moet gaan aanschaffen en spelen.
Na 1.2 is het spel prima in orde (op Steam). Ik kan alleen één achievement niet halen, dus mogelijk is daar 1.3 voor nodig.True schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:25:
Is er na die update 1.2: https://blog.kalypsomedia...andos-origins-update-1-2/ nog een update nodig? Of draait het nu al met al goed genoeg?
Dan weet ik of ik 'm binnenkort ook maar eens moet gaan aanschaffen en spelen.
Staan die achievements ergens in het spel vermeld?Playa del C. schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:39:
[...]
Als je elke level zonder iemand te doden haalt. Behalve de verplichte moorden en naar het schijnt mag je ook omgevingsmoorden uitvoeren.
Tot nu toe ga ik voor 100% kills en 100% gevonden voorwerpen.
Die staan in de Steam Achievements. Voor de stealth runs heb je wel ingame een icoontje rechts onder bij elke missie in het missie-overzicht.GeeBee schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 08:47:
[...]
Staan die achievements ergens in het spel vermeld?
Tot nu toe ga ik voor 100% kills en 100% gevonden voorwerpen.
[ Voor 63% gewijzigd door GeeBee op 08-06-2025 07:05 ]
Hiervoor moet je in elke missie een global alarm laten afgaan en die missie voltooien. Deze achievement is als enige niet te halen, omdat in de eerste missie de statistieken verkeerd worden bijgehouden.
In deze eerste missie kan geen globaal alarm afgaan. Devs hebben dit gemist en hebben onjuist de achievement gekoppeld aan alle missies. Ze hebben dit geprobeerd te repareren met een patch, maar dat werkt niet voor mensen die voor de patch al speelden.
Oplossing voor Steam-gebruikers:
1) Laat het alarm afgaan in alle missies en voltooi de missies. (Je hebt nu eerlijk recht op de achievement!)
2) Ga naar de saves-locatie: "Disk">Users>"UserName">Appdata>Local>Commandos>Saved>SaveGames
3) Het gaat om het bestand: StatTrackingGlobal.sav
Maak een kopie van dit bestand voor als het misgaat en je alle komende stappen wil herstellen.
4) Open dit bestand in een hex-editor. Dat kan online, bijvoorbeeld op de site: hexed.it
5) Zoek naar "10 16". Daar zijn 14 van, voor elke missie één.
6) Verander de eerste "10 16" in "00 16". In hexed.it klik je op het vakje met de 10 en typ je er overheen.
7) Sla dit bestand op en vervang het originele .sav bestand in de SaveGames map met de aangepaste versie.
9) Als je alle missies gehaald hebt met een global alarm, dan zal de achievement nu wel werken.
Je kunt in het .sav bestand ook zien én aanpassen of je bepaalde zaken hebt gedaan voor een achievement. Hier is online meer over te vinden. Handig, maar ook een vorm van cheaten, waar ik volledig tegen ben. Deze hex-edit geeft voor missie één trouwens niet aan dat je hem met een global alarm hebt afgerond, maar slechts dat hij niet meetelt voor deze achievement. Dat is zoals de devs het hebben bedoeld via patch 1.2. Ik neem aan dat ze deze fout in dit .sav bestand zelf ook verder verhelpen in komende patches.
Ik ben klaar met dit spel, ik heb alle achievements zonder cheats gehaald. Vandaar dat ik niet ga wachten op toekomstige patches die mogelijk deze achievement-bug wel of niet oplossen.
Het bevalt me enorm, maar wat een system load voor dit type game??
Ik beschik nu niet meteen over de latest and greatest ( 2080ti, i7 8700, 32GB) maar ik heb het gevoel dat m'n pc overuren maakt met deze game.
Terwijl menig FPS games gewoon prima draaien haalt deze alles uit de kast.
Is dit normaal voor dit type game?
Op een 3080Ti systeem had ik nergens last van. Alles max, snelle laadtijden. Wel moest de pc hard werken en werd daardoor goed heet.tim085 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 23:32:
hi guys, net nieuw gestart met deze game uit nostalgie.
Het bevalt me enorm, maar wat een system load voor dit type game??
Ik beschik nu niet meteen over de latest and greatest ( 2080ti, i7 8700, 32GB) maar ik heb het gevoel dat m'n pc overuren maakt met deze game.
Terwijl menig FPS games gewoon prima draaien haalt deze alles uit de kast.
Is dit normaal voor dit type game?
Ze gebruiken Unreal Engine 5. https://blog.kalypsomedia.com/en/commandos-origins-faq/
En dat is een zware, moderne engine voor alle soorten 3D games, waaronder ook FPS games en bijvoorbeeld Oblivion Remastered (wat ook zwaar loopt).
Maar de warmteontwikkeling is niet min, zelfs CPU gebruik zie ik flink in de hoogte gaan.
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat dit zo zou lopen, ik had zelfs gehoopt dit op een trager laptopje te kunnen spelen.