Over de achievement: If the World were a Village.
Hiervoor moet je in elke missie een global alarm laten afgaan en die missie voltooien. Deze achievement is als enige niet te halen, omdat in de eerste missie de statistieken verkeerd worden bijgehouden.
In deze eerste missie kan geen globaal alarm afgaan. Devs hebben dit gemist en hebben onjuist de achievement gekoppeld aan alle missies. Ze hebben dit geprobeerd te repareren met een patch, maar dat werkt niet voor mensen die voor de patch al speelden.
Oplossing voor Steam-gebruikers:
1) Laat het alarm afgaan in alle missies en voltooi de missies. (Je hebt nu eerlijk recht op de achievement!)
2) Ga naar de saves-locatie: "Disk">Users>"UserName">Appdata>Local>Commandos>Saved>SaveGames
3) Het gaat om het bestand: StatTrackingGlobal.sav
Maak een kopie van dit bestand voor als het misgaat en je alle komende stappen wil herstellen.
4) Open dit bestand in een hex-editor. Dat kan online, bijvoorbeeld op de site: hexed.it
5) Zoek naar "10 16". Daar zijn 14 van, voor elke missie één.
6) Verander de eerste "10 16" in "00 16". In hexed.it klik je op het vakje met de 10 en typ je er overheen.
7) Sla dit bestand op en vervang het originele .sav bestand in de SaveGames map met de aangepaste versie.

Voltooi één missie volledig tot aan het statistieken-overzicht.
9) Als je alle missies gehaald hebt met een global alarm, dan zal de achievement nu wel werken.
Je kunt in het .sav bestand ook zien én aanpassen of je bepaalde zaken hebt gedaan voor een achievement. Hier is online meer over te vinden. Handig, maar ook een vorm van cheaten, waar ik volledig tegen ben. Deze hex-edit geeft voor missie één trouwens niet aan dat je hem met een global alarm hebt afgerond, maar slechts dat hij niet meetelt voor deze achievement. Dat is zoals de devs het hebben bedoeld via patch 1.2. Ik neem aan dat ze deze fout in dit .sav bestand zelf ook verder verhelpen in komende patches.
Ik ben klaar met dit spel, ik heb alle achievements zonder cheats gehaald. Vandaar dat ik niet ga wachten op toekomstige patches die mogelijk deze achievement-bug wel of niet oplossen.