Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:29
T7D_Sneezy schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:37:
[...]
spoiler:
De crew blijft bij mij gewoon aan de grond genageld staan helaas
spoiler:
Heb je ze met de tandwieltjes 'bevrijd'? Dat hoeft maar bij één van de gevangenen, dan gaan ze daarna alle vijf lopen normaal gesproken.

Als dat het niet is, dan is het mogelijk wel een bug natuurlijk. Je kunt de hele missie opnieuw doen of wachten op een patch.

Zie bijv. dit steam-topic. Schijnt vaker te gebeuren.
https://steamcommunity.co...ons/0/604153636037071183/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
Playa del C. schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:53:
[...]

spoiler:
Heb je ze met de tandwieltjes 'bevrijd'? Dat hoeft maar bij één van de gevangenen, dan gaan ze daarna alle vijf lopen normaal gesproken.

Als dat het niet is, dan is het mogelijk wel een bug natuurlijk. Je kunt de hele missie opnieuw doen of wachten op een patch.

spoiler:
Ik had ze met de tandwieltjes bevrijd maar ik had de enemy op de duikboot in leven gelaten. Ik denk dat ze daarom niet die kant opgelopen zijn

Inmiddels de savegame gestuurd naar de customer support van Kalypso. Misschien kunnen ze er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik vind het vreemd dat er bijna geen aanbod is van Commandos: Origins voor de PS5, echt een handvol shops.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Playa del C. schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:53:
[...]

spoiler:

spoiler:
Heb uiteindelijk de missie overnieuw gedaan. Het komt er dus op neer dat iedereen rondom de onderzeeër dood moet zijn omdat de crew er anders niet heen loopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:03:
[...]

spoiler:
Heb uiteindelijk de missie overnieuw gedaan. Het komt er dus op neer dat iedereen rondom de onderzeeër dood moet zijn omdat de crew er anders niet heen loopt
Mooi dat het gelukt is. Ik heb beide manieren getest en
spoiler:
ze liepen bij mij ook zelf schietend naar de boot toe...
Maakt niet uit verder, je bent er door. Veel plezier nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 00:06:
Ik vind het vreemd dat er bijna geen aanbod is van Commandos: Origins voor de PS5, echt een handvol shops.
Ik weet het alweer, fysieke versies zouden vanaf de 22ste in de rekken liggen, we wachten het af.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Inmiddels bij missie 12. Ik merk wel dat mijn speelstijl verandert. In het begin was alles stealth en ruimde ik alle lijken netjes op. Nu is het vaker rennen, snipen, harpoen etc.
Blijft wel echt een geweldig spel en sinds de laatste update ben ik geen gekke bugs meer tegen gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Gisteren na 90 uur volledig uitgespeeld met alle achievements. De laatste missie is naar mijn mening de beste. Op beide manieren (niemand doden of iedereen doden).

Alles bij elkaar vind ik het een topspel, vergelijkbaar met de originele delen. Ik had het idee om een run te doen zonder te saven (Ironman). Dat is vrij ambitieus, geen idee of ik dat echt ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Playa del C. schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:42:
Gisteren na 90 uur volledig uitgespeeld met alle achievements. De laatste missie is naar mijn mening de beste. Op beide manieren (niemand doden of iedereen doden).

Alles bij elkaar vind ik het een topspel, vergelijkbaar met de originele delen. Ik had het idee om een run te doen zonder te saven (Ironman). Dat is vrij ambitieus, geen idee of ik dat echt ga doen.
Ik heb gisteren de laatste missie afgerond. Op de een of andere manier heb ik een heel makkelijk pad gevonden en kon bijna niet geloven hoe kort de missie was (wel zonder te letten op achievements).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:20:
[...]
Ik heb gisteren de laatste missie afgerond. Op de een of andere manier heb ik een heel makkelijk pad gevonden en kon bijna niet geloven hoe kort de missie was (wel zonder te letten op achievements).
Je kunt inderdaad op veel manieren door de maps gaan.
spoiler:
Heb je een snelle route met de spy en z'n pistool gevonden 8) ?

Achievements... die heb ik dan wel allemaal en ook de collectables. Maar helaas unlocked één achievement niet.

In de laatste missies zitten leuke zijwegen, extra opties, geheime kamers en de beste collectables. Hij is leuk voor de non-lethal manier en ook leuk voor de volledige lethal manier. Dat kost beiden wel zo'n drie uur per stuk (op Veteran).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Playa del C. schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:49:
[...]

spoiler:

Achievements... die heb ik dan wel allemaal en ook de collectables. Maar helaas unlocked één achievement niet.

In de laatste missies zitten leuke zijwegen, extra opties, geheime kamers en de beste collectables. Hij is leuk voor de non-lethal manier en ook leuk voor de volledige lethal manier. Dat kost beiden wel zo'n drie uur per stuk (op Veteran).
spoiler: title
Nee de spy heeft niemand geschoten. Ik ging na de gondel via de bunker naar het dichtsbijzijnde dak. Daarna kon ik zo de zaal in met de kroonluchter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
T7D_Sneezy schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:13:
[...]

spoiler: title
Nee de spy heeft niemand geschoten. Ik ging na de gondel via de bunker naar het dichtsbijzijnde dak. Daarna kon ik zo de zaal in met de kroonluchter.
spoiler:
Dat is inderdaad de snelste route, maar de missie is via elke route relatief kort. Die bunker klonk lang, dus ik ben de lange weg via rechts gegaan bij de eerste poging. Zag later die bunker en die was inderdaad simpel, maar ook leuk.

Het pistool van de spy is denk ik de sterkste taktiek in het spel. Jouw route met spy kan denk ik in een half uur, haha.
Maar alsnog een leuke missie met nog een paar leuke extra's die je in je eerste run hebt gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Playa del C. schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:54:
[...]

spoiler:
Dat is inderdaad de snelste route, maar de missie is via elke route relatief kort. Die bunker klonk lang, dus ik ben de lange weg via rechts gegaan bij de eerste poging. Zag later die bunker en die was inderdaad simpel, maar ook leuk.

Het pistool van de spy is denk ik de sterkste taktiek in het spel. Jouw route met spy kan denk ik in een half uur, haha.
Maar alsnog een leuke missie met nog een paar leuke extra's die je in je eerste run hebt gemist.
spoiler:
De route onderlangs vind ik echt lastig. Heb net met de Spy het pakje in de toren gepakt maar daarna loop ik vast. Non Lethal lukt me al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
T7D_Sneezy schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 15:26:
[...]
spoiler:
De route onderlangs vind ik echt lastig. Heb net met de Spy het pakje in de toren gepakt maar daarna loop ik vast. Non Lethal lukt me al helemaal niet.
Ik snap wat je bedoelt. Het is niet de grootste map, maar het heeft wel de pittigste uitdagingen. Het is mij wel gelukt, dus ik zou zeggen, doorzetten en blijven puzzelen.

Ik vond de non-lethal sessie verreweg het leukste. Bij 'iedereen afmaken' wordt het snel saai.
spoiler:
Je hoeft in het laatste level niet te ontsnappen na het hoofddoel, dat is een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Playa del C. schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:32:
[...]

Ik snap wat je bedoelt. Het is niet de grootste map, maar het heeft wel de pittigste uitdagingen. Het is mij wel gelukt, dus ik zou zeggen, doorzetten en blijven puzzelen.

Ik vond de non-lethal sessie verreweg het leukste. Bij 'iedereen afmaken' wordt het snel saai.
spoiler:
Je hoeft in het laatste level niet te ontsnappen na het hoofddoel, dat is een groot voordeel.
spoiler:
ik heb de laatste missie nu eens onderlangs gespeeld. Leukere route dan bovenlangs. Non-lethal is me niet gelukt. Ik heb echt de berenklauw en het harpoen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:17:
[...]
spoiler:
ik heb de laatste missie nu eens onderlangs gespeeld. Leukere route dan bovenlangs. Non-lethal is me niet gelukt. Ik heb echt de berenklauw en het harpoen nodig.
spoiler:
Vond ik ook, maar onderlangs heeft wel een paar hele pittige stukjes. Het is dus non-lethal wel mogelijk, maar het hangt ook wel wat van je motivatie af, want het is dicht bij de grens van 'onmogelijk'. Wat op zich goed past bij een laatste level. Ik weet nog dat ik onderlangs zo snel mogelijk het uniform voor de spy heb gepakt. Om daar non-lethal te komen, heb ik veel gebruik gemaakt van het lokfluitje en de spy. Misschien wist je het nog niet, maar ook een pistool kun je op de grond schieten om mensen te lokken (maar dan mislukt de achievement om het zonder alarm te halen) en je kunt het fluitje ook twee keer achter elkaar toepassen om iemand twee keer verder op te lokken. Ook kan de spy onbeperkt mensen bedwelmen en in bosjes verstoppen. Ze worden dan niet meer wakker met meerdere in één bosje. Met de spy kun je ook grote groepen die patrouilleren één voor één bedwelmen. Heel effectief en stil. En zo zijn er wel meer hele kleine trucjes die net het verschil maken misschien. Alle achievements halen maakt het spel wel veel dieper, want het is op zich heel simpel om een level 'te halen', met dus 30 alarmen en een korte route. De achievements maakten voor mij het spel 10x beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Playa del C. schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:25:
[...]

spoiler:
Vond ik ook, maar onderlangs heeft wel een paar hele pittige stukjes. Het is dus non-lethal wel mogelijk, maar het hangt ook wel wat van je motivatie af, want het is dicht bij de grens van 'onmogelijk'. Wat op zich goed past bij een laatste level. Ik weet nog dat ik onderlangs zo snel mogelijk het uniform voor de spy heb gepakt. Om daar non-lethal te komen, heb ik veel gebruik gemaakt van het lokfluitje en de spy. Misschien wist je het nog niet, maar ook een pistool kun je op de grond schieten om mensen te lokken (maar dan mislukt de achievement om het zonder alarm te halen) en je kunt het fluitje ook twee keer achter elkaar toepassen om iemand twee keer verder op te lokken. Ook kan de spy onbeperkt mensen bedwelmen en in bosjes verstoppen. Ze worden dan niet meer wakker met meerdere in één bosje. Met de spy kun je ook grote groepen die patrouilleren één voor één bedwelmen. Heel effectief en stil. En zo zijn er wel meer hele kleine trucjes die net het verschil maken misschien. Alle achievements halen maakt het spel wel veel dieper, want het is op zich heel simpel om een level 'te halen', met dus 30 alarmen en een korte route. De achievements maakten voor mij het spel 10x beter.
Ik heb hem lethal wel zonder alarmen kunnen uitspelen. Maar je hebt helemaal gelijk. Het hangt echt van de motivatie af. Spy uniform kom je toch langs als je onderlangs speelt. Wel lastig dat het de basic uniform betreft. Blijft een gaaf spel en leuk om te zien dat er zoveel verschillende speelstijlen zijn. Ik ga hem denk ik een keer helemaal opnieuw spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Playa del C. schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:49:
[...]

spoiler:

Is nonlethal een achievement die je kunt winnen?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
GeeBee schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:02:
[...]
Is nonlethal een achievement die je kunt winnen?
Als je elke level zonder iemand te doden haalt. Behalve de verplichte moorden en naar het schijnt mag je ook omgevingsmoorden uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Is er na die update 1.2: https://blog.kalypsomedia...andos-origins-update-1-2/ nog een update nodig? Of draait het nu al met al goed genoeg?

Dan weet ik of ik 'm binnenkort ook maar eens moet gaan aanschaffen en spelen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
True schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:25:
Is er na die update 1.2: https://blog.kalypsomedia...andos-origins-update-1-2/ nog een update nodig? Of draait het nu al met al goed genoeg?

Dan weet ik of ik 'm binnenkort ook maar eens moet gaan aanschaffen en spelen.
Na 1.2 is het spel prima in orde (op Steam). Ik kan alleen één achievement niet halen, dus mogelijk is daar 1.3 voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Playa del C. schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:39:
[...]

Als je elke level zonder iemand te doden haalt. Behalve de verplichte moorden en naar het schijnt mag je ook omgevingsmoorden uitvoeren.
Staan die achievements ergens in het spel vermeld?
Tot nu toe ga ik voor 100% kills en 100% gevonden voorwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
GeeBee schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 08:47:
[...]

Staan die achievements ergens in het spel vermeld?
Tot nu toe ga ik voor 100% kills en 100% gevonden voorwerpen.
Die staan in de Steam Achievements. Voor de stealth runs heb je wel ingame een icoontje rechts onder bij elke missie in het missie-overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Zit het ook in de “losse” versie? Ik speel niet via Steam.

[ Voor 63% gewijzigd door GeeBee op 08-06-2025 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Over de achievement: If the World were a Village.

Hiervoor moet je in elke missie een global alarm laten afgaan en die missie voltooien. Deze achievement is als enige niet te halen, omdat in de eerste missie de statistieken verkeerd worden bijgehouden.
In deze eerste missie kan geen globaal alarm afgaan. Devs hebben dit gemist en hebben onjuist de achievement gekoppeld aan alle missies. Ze hebben dit geprobeerd te repareren met een patch, maar dat werkt niet voor mensen die voor de patch al speelden.

Oplossing voor Steam-gebruikers:

1) Laat het alarm afgaan in alle missies en voltooi de missies. (Je hebt nu eerlijk recht op de achievement!)

2) Ga naar de saves-locatie: "Disk">Users>"UserName">Appdata>Local>Commandos>Saved>SaveGames

3) Het gaat om het bestand: StatTrackingGlobal.sav
Maak een kopie van dit bestand voor als het misgaat en je alle komende stappen wil herstellen.

4) Open dit bestand in een hex-editor. Dat kan online, bijvoorbeeld op de site: hexed.it

5) Zoek naar "10 16". Daar zijn 14 van, voor elke missie één.

6) Verander de eerste "10 16" in "00 16". In hexed.it klik je op het vakje met de 10 en typ je er overheen.

7) Sla dit bestand op en vervang het originele .sav bestand in de SaveGames map met de aangepaste versie.

8) Voltooi één missie volledig tot aan het statistieken-overzicht.

9) Als je alle missies gehaald hebt met een global alarm, dan zal de achievement nu wel werken.

Je kunt in het .sav bestand ook zien én aanpassen of je bepaalde zaken hebt gedaan voor een achievement. Hier is online meer over te vinden. Handig, maar ook een vorm van cheaten, waar ik volledig tegen ben. Deze hex-edit geeft voor missie één trouwens niet aan dat je hem met een global alarm hebt afgerond, maar slechts dat hij niet meetelt voor deze achievement. Dat is zoals de devs het hebben bedoeld via patch 1.2. Ik neem aan dat ze deze fout in dit .sav bestand zelf ook verder verhelpen in komende patches.

Ik ben klaar met dit spel, ik heb alle achievements zonder cheats gehaald. Vandaar dat ik niet ga wachten op toekomstige patches die mogelijk deze achievement-bug wel of niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim085
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-08 16:34
hi guys, net nieuw gestart met deze game uit nostalgie.
Het bevalt me enorm, maar wat een system load voor dit type game??
Ik beschik nu niet meteen over de latest and greatest ( 2080ti, i7 8700, 32GB) maar ik heb het gevoel dat m'n pc overuren maakt met deze game.
Terwijl menig FPS games gewoon prima draaien haalt deze alles uit de kast.
Is dit normaal voor dit type game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
tim085 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 23:32:
hi guys, net nieuw gestart met deze game uit nostalgie.
Het bevalt me enorm, maar wat een system load voor dit type game??
Ik beschik nu niet meteen over de latest and greatest ( 2080ti, i7 8700, 32GB) maar ik heb het gevoel dat m'n pc overuren maakt met deze game.
Terwijl menig FPS games gewoon prima draaien haalt deze alles uit de kast.
Is dit normaal voor dit type game?
Op een 3080Ti systeem had ik nergens last van. Alles max, snelle laadtijden. Wel moest de pc hard werken en werd daardoor goed heet.

Ze gebruiken Unreal Engine 5. https://blog.kalypsomedia.com/en/commandos-origins-faq/
En dat is een zware, moderne engine voor alle soorten 3D games, waaronder ook FPS games en bijvoorbeeld Oblivion Remastered (wat ook zwaar loopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim085
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-08 16:34
Ja, dat is ook mijn ervaring, het loopt prima hoor.
Maar de warmteontwikkeling is niet min, zelfs CPU gebruik zie ik flink in de hoogte gaan.
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat dit zo zou lopen, ik had zelfs gehoopt dit op een trager laptopje te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Wat me tegenvalt is de verkrijgbaarheid van de fysieke PS5-variant, evenals prijsverlaging daarvan.

Pagina: 1 2 Laatste