Versio - 20 extra domeinen geregistreerd onder mijn account

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:53
Zojuist ontving ik een tiental e-mails van Versio dat ik 20 domeinnamen geregistreerd zou hebben.

Gelijk gecheckt op het klantenpaneel en daar staan inderdaad 20 extra domeinnamen (jpc1c.com/jpc1c.online t/m jpc10c.com/jpc10c.online).

Gelijk mijn wachtwoord veranderd en een service call bij versio aangemaakt.

Meer mensen last van dit probleem?

Mijn platencollectie

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

pporrio schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:14:
Zojuist ontving ik een tiental e-mails van Versio dat ik 20 domeinnamen geregistreerd zou hebben.

Gelijk gecheckt op het klantenpaneel en daar staan inderdaad 20 extra domeinnamen (jpc1c.com/jpc1c.online t/m jpc10c.com/jpc10c.online).

Gelijk mijn wachtwoord veranderd en een service call bij versio aangemaakt.

Meer mensen last van dit probleem?
Account zonder MFA?
Oud wachtwoord uit 't jaar kruik?

Meestal zijn dat de redenen. Als ze een lek hebben (gehad) dan hadden ze dat al moeten melden.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pporrio
@nelizmastr Bedankt voor je reactie.

Mijn wachtwoord had ik al een tijdje, maar was behoorlijk ingewikkeld.

Ik heb direct:
1. Mijn wachtwoord veranderd;
2. 2-factor authenticatie ingesteld;
3. Via het klantenpaneel de 20 niet door mij aangevraagde domeinnamen per direct opgezegd;
4. Punten 1 t/m 3 gelijk als aanvulling op de lopende service call naar Versio gestuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door pporrio op 12-06-2022 22:22 ]

Mijn platencollectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@pporrio ik heb je vraag afgesplitst vanaf: Versio - Webhosting extereme prijs verhoging., aangezien je vraag over heel iets anders ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Heel vreemd. Stel je wachtwoord zou bij iemand anders bekend zijn. Wat zou die ander er baat bij hebben om deze namen te registreren? Ik kan me daar niets bij voorstellen. Of is het ‘pesten’? Waarom dan niet 100 domeinnamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
kraanwagen schreef op maandag 13 juni 2022 @ 07:52:
Heel vreemd. Stel je wachtwoord zou bij iemand anders bekend zijn. Wat zou die ander er baat bij hebben om deze namen te registreren? Ik kan me daar niets bij voorstellen. Of is het ‘pesten’? Waarom dan niet 100 domeinnamen?
Domeinnamen die je gebruikt om een botnet te beheren kan je beter niet op je eigen naam registeren. Het bedrag van 20 domeinnamen valt nog mee, bij 100 heb je meer kans dat iemand de afschrijving ziet.

[ Voor 10% gewijzigd door xh3adshotx op 13-06-2022 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
Inmiddels de aankondigingsmail van de automatische incasso binnengekregen. Deze wordt geautomatiseerd verstuurd. Hopelijk reageert Versio vandaag op mijn service call.

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:47
Weet je al hoe ze aan je wachtwoord zijn gekomen? Had je dit ww ook gebruikt op andere websites en is het van daar uit gelekt?
Of was het een uniek ww voor alleen die account bij Versio en staat er iets op je PC wat wachtwoorden steelt?

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
The Reeferman schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:37:
Weet je al hoe ze aan je wachtwoord zijn gekomen? Had je dit ww ook gebruikt op andere websites en is het van daar uit gelekt?
Of was het een uniek ww voor alleen die account bij Versio en staat er iets op je PC wat wachtwoorden steelt?
Wachtwoord was uniek. Op mijn PC heb ik al een jaar niet meer ingelogd bij Versio. Daarnaast lijkt me de kans op malware vrij klein, omdat ik linux draai op mijn thuis PC.

Mijn platencollectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
pporrio schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:24:
Inmiddels de aankondigingsmail van de automatische incasso binnengekregen. Deze wordt geautomatiseerd verstuurd. Hopelijk reageert Versio vandaag op mijn service call.
Dat zijn geautomatiseerde processen, ga deze niet verstoren door te storneren etc...

Ze zullen vast logging hebben met welk IP adres deze allemaal zijn aangevraagd, geef ze even de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:47
pporrio schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:44:
[...]
Wachtwoord was uniek. Op mijn PC heb ik al een jaar niet meer ingelogd bij Versio. Daarnaast lijkt me de kans op malware vrij klein, omdat ik linux draai op mijn thuis PC.
Dus je verwacht niet dat het wachtwoord van een computer van jouw is gestolen maak ik daar uit op. Enige andere mogelijkheid die dan over blijft zou zijn dat ie bij Versio is ontvreemd zonder dat zij daar erg in hebben aangezien ze geen melding van gestolen inlog gegevens hebben gedaan en geen wachtwoorden hebben gereset.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pporrio
Reactie van Versio:
Bedankt voor je geduld, wij hebben dit intern onderzocht. Het lijkt er inderdaad sterk op dat jouw account gehackt is.

Mocht je het wachtwoord dat je voorheen gebruikte voor je Versio account ergens anders gebruiken dan wil ik je adviseren om deze te wijzigen, het lijkt er namelijk op dat er met een geldig wachtwoord ingelogd is op jouw account. De hacker zal dus het wachtwoord ergens achterhaald hebben, mogelijk in een database lek van een derde partij. Je kunt dit ook nakijken via https://haveibeenpwned.com/

Ik zie inderdaad dat je de diensten inmiddels opgezegd hebt, er is een automatische incasso gestart de incasso zal nog 4x geprobeerd worden. Probleem is dat het voor ons niet mogelijk is om een lopende incasso te annuleren, die wordt 4 x geprobeerd, ook kunnen we het rekeningnummer bij een lopende incasso niet wijzigen.

Wat ik dus voorstel is: We laten de 4 incasso pogingen gebeuren, deze mag je alle 4 storneren, hierna zal het bedrag van het saldo afgehaald worden dus zul je in de min komen te staan, vervolgens kunnen we het openstaande bedrag crediteren. Zou je contact op willen nemen nadat de laatste incasso poging geweest is? Dat zal in ongeveer 1-2 weken het geval zijn.

Ik hoop dat dit een passende oplossing voor je is.
Heldere mail met nette oplossing wat mij betreft :)

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Inderdaad: goed meegedacht.
Pagina: 1