• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 14:35
S0epkip schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:15:
Ik gebruik een band 7 met Notify & Fitness en heb een relatief slechte accuduur. Met dezelfde settings als op de band 4 waarmee ik een maand batterijduur haalde, zit ik nu op een week met de band 7.
Het scherm is tap to open (dus niet eens lift wrist) en ik gebruik geen hartslag of andere monitoring. Dit moet toch gewoon een maand meegaan op een lading?
Niet bijzonder slecht maar ook niet bijzonder goed. Ik gebruik al de Mi Band sinds versie 2. Geen enkele ging langer mee dan pakweg 12 dagen, met alle settings zo zuinig mogelijk. Met de Band 5 als dieptepunt, die ging met moeite een week mee. Mijn Band 7 haalt probleemloos 12 dagen, zelfs ingesteld met slaap monitoring, wrist activate, whatsapp notificaties e.d.
Een hele maand op 1 volle lading heb ik met geen enkele Band gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:53
Weet iemand waar originele bandjes voor de mi band 8 te krijgen zijn? Net zoals bij zijn voorgangers geeft het bandje na een half jaar flinke huid irritaties, schoonmaken helpt niet. De ervaring leert dat niet originele bandjes helaas al na een paar maanden irritatie oplevert of dat ze sneuvelen omdat het pinnetje breekt van het bandje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
ratzz schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 09:53:
Weet iemand waar originele bandjes voor de mi band 8 te krijgen zijn? Net zoals bij zijn voorgangers geeft het bandje na een half jaar flinke huid irritaties, schoonmaken helpt niet. De ervaring leert dat niet originele bandjes helaas al na een paar maanden irritatie oplevert of dat ze sneuvelen omdat het pinnetje breekt van het bandje.
Geen antwoord op je vraag, maar op Ali heeft Mijobs wel redelijke bandjes denk ik. Alleen ik zou de Milanese met magneet ontwijken, want die bleven haken aan mijn kleding enzo. Ik heb nu de mesh black, met normale sluiting en die bevalt wel goed. Ze hebben genoeg andere keuze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
xileS schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:54:

Geen antwoord op je vraag, maar op Ali heeft Mijobs wel redelijke bandjes denk ik. Alleen ik zou de Milanese met magneet ontwijken, want die bleven haken aan mijn kleding enzo. Ik heb nu de mesh black, met normale sluiting en die bevalt wel goed. Ze hebben genoeg andere keuze ook.
Al het meedenken is welkom, ik heb vandaag deze besteld, dan gaan ze maar wat minder lang mee. Als work-around voor het pinnetje kan ik het metalen pinnetje uit mijn oude bandje halen en dan in deze zetten, dat ging bij mijn mi band 7 ook goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
ratzz schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:34:
[...]

Al het meedenken is welkom, ik heb vandaag deze besteld, dan gaan ze maar wat minder lang mee. Als work-around voor het pinnetje kan ik het metalen pinnetje uit mijn oude bandje halen en dan in deze zetten, dat ging bij mijn mi band 7 ook goed.
Ik gebruik altijd van die RVS bandjes van o.a. AliExpress. Die gaan nooit stuk en leveren over het algemeen geen irritatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07-2024
Is één van bovenstaande knapperds in staat ook een Ervaringen en Discussie te maken over de Mi Band 8 zodat ik advies kan vragen?

Ik ben overgestapt van 6 naar 8 en heb veel moeite met dat apparaat. Instellingen verdwijnen. Ik moet allerlei toestemmingen geven aan Xiaomei, waarvan mijn telefoon (ook een Xiaomei, trouwens) rood uitslaat van de waarschuwingen dat ik vooral géén toestemmingen moet geven.
Ik kan nergens een handleiding vinden waar je wat aan hebt.

Alvast dank.

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Marezathus schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:04:
...
Ik ben overgestapt van 6 naar 8 en heb veel moeite met dat apparaat. Instellingen verdwijnen. Ik moet allerlei toestemmingen geven aan Xiaomei, waarvan mijn telefoon (ook een Xiaomei, trouwens) rood uitslaat van de waarschuwingen dat ik vooral géén toestemmingen moet geven.
Ik kan nergens een handleiding vinden waar je wat aan hebt.
...
Afhankelijk welke functies je wilt gebruiken van de band zijn de toestemmingen allemaal legitiem zover ik kan inschatten. Bij ieder toestemming krijg je tegenwoordig waarschuwingen maar met welke toestemmingen heb je zelf problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Laatst online: 00:53
Iemand die Xiaomi mi band 9 gekocht heeft? Vandaag kan je deze bestellen.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
pinokkia schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:08:
Iemand die Xiaomi mi band 9 gekocht heeft? Vandaag kan je deze bestellen.
Ja via Gshopper maar hij is nog onderweg. Ik zie dat die bij m.com voor 34,99 euro te krijgen door een coupon van de pagina te gebruiken, dat is wel een strakke prijs. Binnen 2 -5 dagen gratis bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
ratzz schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:28:
[...]

Ja via Gshopper maar hij is nog onderweg. Ik zie dat die bij m.com voor 34,99 euro te krijgen door een coupon van de pagina te gebruiken, dat is wel een strakke prijs. Binnen 2 -5 dagen gratis bezorgd.
Zelf ben ik voor 3 maanden terug overgestapt van mi band 7 naar 8 gegaan maar ben totaal niet tevreden over de mi band 8. Heb toch maar de mi band 9 besteld bij mi.com. Hopen dat deze wel goed functioneert met de app, want mi band 8 Connect niet mi fitness app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
pinokkia schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:11:
[...]
Zelf ben ik voor 3 maanden terug overgestapt van mi band 7 naar 8 gegaan maar ben totaal niet tevreden over de mi band 8. Heb toch maar de mi band 9 besteld bij mi.com. Hopen dat deze wel goed functioneert met de app, want mi band 8 Connect niet mi fitness app.
Dat hij niet connect met de mi fitness app is wel vreemd, want hier heb ik geen problemen met de mi band 8 en de app.
Ik heb ook de 9 besteld met name voor de grotere helderheid van het het scherm. Ik vond de mi band 7 ook nauwkeuriger qua registratie van o.a. de hartslag, dat zou in de 9 ook verbeterd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
ratzz schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:48:
[...]

Dat hij niet connect met de mi fitness app is wel vreemd, want hier heb ik geen problemen met de mi band 8 en de app.
Ik heb ook de 9 besteld met name voor de grotere helderheid van het het scherm. Ik vond de mi band 7 ook nauwkeuriger qua registratie van o.a. de hartslag, dat zou in de 9 ook verbeterd zijn.
Heb nml de volgende stappen gedaan
Qr code gescand met de mobiel en gelijk deed alles het. Helaas de volgende dag connect niet meer met mijn iPhone 12 Pro. Toen heb ik de mi band 8 gereset en opnieuw geïnstalleerd. Helaas geen succes.

Zou jij anders via dm kunnen doorgeven wat van stappen heb gedaan om het werkend te krijgen?

[ Voor 18% gewijzigd door pinokkia op 16-08-2024 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:14
Misschien wel een idee om er een algemeen topic van te maken ipv specifiek voor de 7 qua ervaringen. Zeker omdat de nieuwe editites zo snel uitgebracht worden en weinig verschillen?

Mijn 6 heeft sinds kort langs de linkerrand wat water/vocht binnengekregen precies. Reflecteert wat en licht wat op maar hij blijft voorlopig werken. Men een schuin oog naar de opvolger aan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Ik heb regelmatig dat er geen notificaties doorkomen op mijn Mi band 8. Bluetooth uit en weer aanzetten verhelpt dit, maar ik mis regelmatig een bericht of een belletje.
Iemand een idee om dit te voorkomen?
Ik gebruik de Mi Fitness app.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Geurt-kun schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 18:59:
Ik heb regelmatig dat er geen notificaties doorkomen op mijn Mi band 8. Bluetooth uit en weer aanzetten verhelpt dit, maar ik mis regelmatig een bericht of een belletje.
Al gekeken of je mobiel een accubesparing optie heeft? Anders kan je proberen om de Mi Fitness app hieruit te verwijderen.

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

xileS schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:24:
[...]

Al gekeken of je mobiel een accubesparing optie heeft? Anders kan je proberen om de Mi Fitness app hieruit te verwijderen.
iPhone 15, alles staat aan.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Geurt-kun schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 18:59:
Heb ik ook een keer gehad met de Band 7 op een Android telefoon. Het enige wat werkte, was de Band in de Mi app eruit gooien en opnieuw toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Nou, mijn miband 8 lijkt ineens overleden. 1e X dat dit mij gebeurd trouwens. Bij alle vorige versies die ik had, raakte ik ze kwijt of wou ik gewoon een nieuwe.

Na tijdje in vriezer gedaan te hebben starte hij ineens wel weer toen die aan de lader ging. Toen later nog ff gekeken en hij is weer uit.

Ik ben benieuwd hoe lang ik moet wachten op de Mi band 10 of dat ik beter gewoon de 9 moet halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
https://smartwatchinsight...10-release-date-features/
An NFC-Enabled Version (M2457B1) – Supporting contactless payments, possibly through Google Pay, Mi Pay, or other global payment platforms.

If this report holds, Xiaomi might finally bring global NFC support, addressing one of the biggest demands from international users.
Zou het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:14
Gebruik nu al langere tijd de 9. Eigenlijk wel erg tevreden van. Voor het zwemmen goede registraties waarbij de 6 soms niets deed als ik in het zwembad dook. Moest ik deze steeds herstarten wat niet makkelijk was met natte handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Crosspost uit het Google Pixel 6 subforum.
https://gathering.tweaker...message/82695824#82695824
Sinds de upgrade naar Android 16 kunnen de Band en de telefoon niet meer netjes herconnecteren als ze even uit elkaars buurt zijn geweest.
Bluetooth aan- en uitzetten lost het probleem op, maar vervelend is het wel. Al een paar keer gehad dat ik het niet had opgemerkt en vervolgens geen notificaties meer binnenkrijg op mijn horloge.......

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Pagina: 1 2 Laatste