Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 18:14
Nieuwste Xiaomi Mi Band 7 is uit!

Verschillende updates als een 25% groter scherm met Always-on optie.
De processor is geüpgraded en ook de SpO2-meter heeft een flinke update gekregen.

Officiële launch in Europa moet nog komen, maar nu al verkrijgbaar bij de Nederlandse webshops!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWxpuion8g4LQwhkAoSRMwUPZOQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vUv09vLfKj8zsjLBiAr6qa2A.jpg?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door slico op 10-06-2022 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Die SpO2-meter, werkt dat echt? Waarschijnlijk kan m'n dat vergelijken met een garmin watch, iemand die al heeft kunnen vergelijken met die van de mi band 6? Maar wat hebben ze eraan verbeterd, de hardware of de UI?

Op dit moment kan ik ook geen deftige review vinden op youtube, over een maand zullen er al oneindig veel video's van zijn 8)7

Er zou trouwens ook nog een pro versie komen van de mi band 7 in juli en daar komt een gps chip in, maar ik geloof er niets van! Het is ook nooit officieel aangekondigd, maar ben wel benieuwd welke nieuwigheden die zal krijgen ALS die ooit uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-08 22:33
Rob ter Horst heeft hem al getest, en die doet dat best grondig lijkt het: YouTube: Mi Band 7 Scientific Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-08 08:04
Heb 'm ook besteld. Heb de 4, 5 en 6 gehad (tevreden over de 4 en 6, niet over de 5), dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:40
https://m.youtube.com/watch?v=x-rgrhVPuF0&t=2s
Kerel heeft altijd leuke, uitgebreide, reviews.

Ik heb de 6, maar zie nog niet echt hele grote verschillen naar de 7.
Wacht wel op de 9 ofzo, al klinkt de BIP 2022 editie ook wel interessant...

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
BIP is dat niet Amazfit? Die zijn een heel stuk minder nauwkeurig, schijnt het. Maar als het om notificaties e.d. gaat maakt dat niet uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
sympa schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:29:
BIP is dat niet Amazfit? Die zijn een heel stuk minder nauwkeurig, schijnt het. Maar als het om notificaties e.d. gaat maakt dat niet uit natuurlijk.
Komen allebei uit de zelfde fabriek rollen, waarbij Amazfit de luxere modellen heeft, en Mi de budget lijn is.
Anderzijds, in deze prijsklasse kan je ook niet te veel verwachten qua nauwkeurigheid natuurlijk, al wordt het wel steeds beter.
Ik zie het als leuk extraatje tijdens wat extra beweging of wandelingen, ideaal!
En de notificaties inderdaad, ook handig, telefoon blijft gewoon op bureau liggen als ik in de werkplaats ben.
Als je serieus te werk gaat moet je kijken bij Polar, Garmin of Suunto.

[ Voor 7% gewijzigd door hansie_k op 24-06-2022 20:04 ]

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
Er zit een verschil in de software tussen Xiaomi en Amazfit.
Rob ter Horst vindt Amazfit erg mooi maar helaas erg onnauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-08 10:21
Ben wat aan het stoeien met de Always-On en Brightness settings. Heb de AO-setting nu op "Smart" waarbij hij in 2.5dag de batterij tot 45% heeft leeggetrokken.
Ook is ie nog niet zo Smart dat als ik 's nachts beweeg het scherm zo fel aan gaat dat ik wakker wordt van het licht. Een auto-brightness feature zou heel fijn zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cschipper
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-07 18:30
Je kan een setting aanklikken dat hij in de nacht niet oplicht, tenzij je een dubbel tikje geeft. Ergens in de settings te vinden. Status inschakelen scherm

Ik ben tevreden over de Band 7. Lijkt er wel op dat het bluetooth bereik minder goed is dan de mi band 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Ik krijg meermaals per dag melding van PAI, recht staan e.d. terwijl ik al deze opties uit heb gezet in Zepp Life. Zoals vanmorgen. Ik moest rond 5:00 even het bed uit om te plassen. Daarna weer het bed in, maar na enkele minuten opeens een buzz en een melding van PAI, waardoor ik weer wakker schrok.
Ik heb wel gevonden dat ik alle doel-meldingen kan uitzetten, maar die van bv. de stappen wil ik blijven houden. Op de Bands 3, 4, 5 en 6 werkte dit probleemloos. Dit is iets nieuws van de 7. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-08 10:21
Na 4dgn nog 17% batterij over. Geen specifieke monitoring-functies actief, niet met het ding gesport, geen telefoon-notificaties naar de Mi Band, puur als horloge met always-on overdag aan. Dat geeft blijkbaar een forse load op de batterij-duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Always on kost gewoon veel vermogen. Het scherm is de grootste stroomvreter. Ik heb 'm op 5 sec time-out staan, slaapmonitoring (verder niks) en vooralsnog lijkt het ding ongeveer 12 dagen te halen op een volle lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 00:35

phizzie

always look on the bright side

In de specificaties in de pricewatch staat dat de miband 7 overweg kan met NFC betalingen. Heeft iemand dit werkend? Zo ja, hoe werkt het dan en met welke bank?

aw snap, was dat het alweer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
Volgens specs wél, maar ik kan dat nergens in de app of band terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phizzie

phizzie

robert.v.w. schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:47:
Volgens specs wél, maar ik kan dat nergens in de app of band terugvinden.
Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-07 16:31
phizzie schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:30:
In de specificaties in de pricewatch staat dat de miband 7 overweg kan met NFC betalingen. Heeft iemand dit werkend? Zo ja, hoe werkt het dan en met welke bank?
Werkt alleen met de Chinese versie en alleen met de Chinese banken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phizzie

phizzie

Reksho schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:23:
[...]

Werkt alleen met de Chinese versie en alleen met de Chinese banken.
Kijk, dat maakt het nog duidelijker, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Als ik via Medisana mijn hartklopping meet kom ik op gemiddeld 60-65 uit, maar bij MI Band 7 boven de 70. Ik heb hem om volgens de aanwijzingen. Of moet ik nou niet dezelfde metingen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craften
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-07 13:36
Werkt heerlijk, maar helaas net zoals de laatste paar versies crasht/restart hij op willekeurige momenten, en bij het wegklikken van notificaties soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slelieveld
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 22:43
Weet iemand of en hoe je de afstand weer terug krijg naast de stappen teller? Bij de miband 5 was dit naast de stappen te zien. In de miband 7 met geen mogelijkheid ergens te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reksho
slelieveld schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:59:
Weet iemand of en hoe je de afstand weer terug krijg naast de stappen teller? Bij de miband 5 was dit naast de stappen te zien. In de miband 7 met geen mogelijkheid ergens te vinden.
Dit is afhankelijk van je watchface. Probeer een andere watchface waar je zowel stappen als afstand kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slelieveld
Reksho schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:03:
[...]

Dit is afhankelijk van je watchface. Probeer een andere watchface waar je zowel stappen als afstand kan zien.
Helaas niet, het is niet te zien in welke watchface dan ook. En bij doorklikken op de stappen is de afstand niet te zien op de miband 7 zoals dit op de 5 wel prima aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
slelieveld schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:27:
[...]

Helaas niet, het is niet te zien in welke watchface dan ook. En bij doorklikken op de stappen is de afstand niet te zien op de miband 7 zoals dit op de 5 wel prima aanwezig was.
Je kunt watchfaces ook extern downloaden. Daar gebruik ik deze app voor. Ik heb er nu één met zowel stappen, als afstand en calorieën. Sommige watchfaces kun je ook customizen door het ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slelieveld
Helaas is het geen watchface probleem. Het deel waarin de stappen wordt weergegeven laat al geen afstand (km) zien zoals de 5 dit wel deed. Dit staat los van watchfaces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 20:06

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

phizzie schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:14:
[...]

Kijk, dat maakt het nog duidelijker, dank je wel!
Ik ben toch wel benieuwd en in de markt als er een Xiaomi Mi Band 7 (Global) NFC versie komt nog. Zoals wel met de 6 het geval is.

System specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
Vorige week m'n Band 6 verloren omdat de standaard sluiting niet goed werkt (dat knopje).
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met andere straps met een gesp sluiting?
Zie er diverse bij Ome Ali, maar ze zien er allemaal minder soepel uit dan de druksluiting.

Zijn er al mensen hier die de Pro versie hebben?

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 20:06

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

YouTube: Xiaomi Mi Band 7 Review: The BEST Budget Smartband!
YouTube: Mi Band 7 Pro Review: The BEST Smartband!
Hele aardige review videos die ik in eerste instantie niet vond op zoek naar video reviews. Vond ik even de moeite te delen voor de anderen die toch op zoek naar een goede review en ervaringen van de Mi Band 7 modellen.

[ Voor 32% gewijzigd door Cmdr_Satan op 25-09-2022 21:39 . Reden: Nuttige Linkdrops, niet? ]

System specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:57

de Peer

under peer review

Waarom random linkjes naar YouTube?
Kun je kort toelichten waarom je deze hier plaatst?

Linkdrops worden over het algemeen niet gewaardeerd en zijn niet toegestaan.

[ Voor 8% gewijzigd door de Peer op 25-09-2022 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
Zo, sinds vandaag de 7 met een rvs/stalen band. Bij Ome Ali nog een paar TPU bandjes met gesp sluiting bestellen.

Wat een verschil met de 6 zeg, vooral qua formaat.
Wat me wel opvalt is dat het scherm (nogsteeds) in de hoogte niet uitgelijnd zit, maar iets naar boven zit. Valt met sommige watchface erg op.
Verder nog weinig mee gespeeld maar ziet er goed uit tot nu toe.
Mis wel het kopje 'berichten' in de lijst, die krojg je nu te zien als je naar beneden swiped...?

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-07 14:04
Vind het wel jammer dat de makers het moeilijker maakt om third party apps te gebruiken zoals Notify & Fitness. Workouts zijn (tot zo ver ik heb gehoord) versleuteld waardoor het syncen niet meer mogelijk is. Ik vind de officiële app echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Moet eerlijk zeggen heb paar jaar geleden ook N&F gebruikt, betaalde versie, maar vond juist die app echt een draak. Totaal onoverzichtelijk, en miste een hoop dingen.

De oude MiFit app was ook niet alles, maar met de laatste paar updates vind ik het een overzichtelijke app geworden (Zepp Life).

Wat vind je waardeloos aan de app?

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-07 14:04
Notify & Fitness is niet de mooiste app, dat klopt idd. Maar je kunt tenminste wel handmatig workouts toevoegen en ze hernoemen, je hartslag per seconden meten i.p.v 1x per minuut via Zepp Life. Ook kun je handmatig slaap toevoegen, wat volgens mij je ook niet via Zepp Life kan doen. En sinds kort heeft N&F het ook Home Assistant integratie.

Zoals ik al zei.. niet de mooiste app, maar wel de beste app voor de meeste Mi Bands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
@Skyrider dat zijn inderdaad ook wel mooie opties!
Die kende ik nog niet, zaten er toen misschien nog niet in.

Nu moet ik ook zeggen, het is maar net wat je er mee wil doen.
Eenvoudig workouts tracken en binnenkomende berichten of oproepen checken is voor mij het belangrijkste.
Dan voldoet Zepp Life 😉

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Cmdr_Satan schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:25:
YouTube: Xiaomi Mi Band 7 Review: The BEST Budget Smartband!
YouTube: Mi Band 7 Pro Review: The BEST Smartband!
Hele aardige review videos die ik in eerste instantie niet vond op zoek naar video reviews. Vond ik even de moeite te delen voor de anderen die toch op zoek naar een goede review en ervaringen van de Mi Band 7 modellen.
De Pro ziet er best interessant uit hoor. Ik ga er voor.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansie_k
@Geurt-kun ik zou nog even wat echte gebruikers ervaringen afwachten.
Op o.a. Reddit eigenlijk alleen maar problemen en klachten.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebrassien
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-12-2022
Mijn vriendin gebruikt de 7 om haar hartslag te monitoren, niet sport gerelateerd, maar wegens ziekte.
Je zou de 7 zo moeten kunnen instellen dat je boven een bepaalde hartslag een melding/tril krijgt op het horloge. Dit lukt echter nog niet. Iemand die weet hoe dit werkt? Ik heb zowel in de app als op het horloge de meldingen aangezet en de hartslag grens op 100 gezet.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkksCLikQY1C2RpL7nlOJGMEXZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ug4JuwCwmaKyxyKwGPL3fZJr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb geen flauw idee, waar ik dit zou moeten posten? Een algemene Mi/Redmi/Xiaomi band topic lijkt mij logischer. Zoveel verschil zit er ja niet tussen de verschillende generaties....

Maar dit is dus de Redmi Smart Band Pro, deze heb ik in Hongkong gekocht en had mijn voorkeur over de traditionele Mi Band. De rechthoekige vorm vind ik mooier en doet het een beetje lijken, op een smartwatch.

In het verleden heb ik best lang de Mi Band 2 gedragen: in vergelijking met deze Redmi Smart Band Pro, lijken die oudere Mi bands wel prehistorisch. Deze nieuwere doen niet veel onder meer voor smartwatches, wat de functionaliteit van een smartwatch ook mogen zijn :+

Hier kun je namelijk ook gewoon een foto van je hond of kat, kind of vrouw als achtergrond instellen _O- Dus dat vind ik al behoorlijk smartwatch achtig oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is ook een goedkope smartwatch, band of horloge dat is puur de vorm en misschien materialen. Zeker die van Xiaomi die niet op Wear OS draaien (zou ik ook liever niet hebben omdat je dan te vaak moet opladen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Iemand de Miband 7 Pro al verbonden met een iPhone?
Ik krijg het met mijn 12 niet voor elkaar.
Moet Mi Fitness downloaden, maar deze vindt de band niet.
Toch hoop ik dat ik Zepp Life kan blijven gebruiken.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Is er geen Zepp app voor de iphone? @Geurt-kun

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansie_k
@Geurt-kun ik denk dat je de Zepp Life app moet hebben.
Niet alle Xiaomi bands worden gemaakt door Xiaomi...
De "gewone" Band serie is van Xiaomi, en werkt met Zepp Life.
De Pro wordt gemaakt maar door 70Mai, en die werkt dan weer met Mi Fitness.
Zepp is voor Amazfit wearables.
De Band 7 werkt wel deels met Zepp.

@Marco-Peters Vind dit ook wel een mooi model, maar qua techniek zit deze dichter bij de Band 6 dacht ik...?
Zelf nog gekeken naar de Band 7 Pro, ook iets meer smartwatch idee, maar bij de release waren er best wat problemen, en het is geen officiële Xiaomi, dus een aantal functies tussen de Band en een Xiaomi telewerken dan niet.

Een los/algemeen Xiaomi/Amazfit wearables topic is wel een idee.

[ Voor 38% gewijzigd door hansie_k op 18-01-2023 20:26 ]

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Ik probeer het ook met de Zepp app, maar die kan em niet vinden.
Of zou het komen, omdat de Pro in China gekocht is en niet geschikt voor mijn NL iPhone?
Ik krijg de melding, geen Bluetooth beschikbaar.
Moet ik overigens eerst mijn Miband 6 verwijderen?
hansie_k schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:18:
@Geurt-kun ik denk dat je de Zepp Life app moet hebben.
Niet alle Xiaomi bands worden gemaakt door Xiaomi...
De "gewone" Band serie is van Xiaomi, en werkt met Zepp Life.
De Pro wordt gemaakt maar door 70Mai, en die werkt dan weer met Mi Fitness.
Zepp is voor Amazfit wearables.
De Band 7 werkt wel deels met Zepp.

@Marco-Peters Vind dit ook wel een mooi model, maar qua techniek zit deze dichter bij de Band 6 dacht ik...?
Zelf nog gekeken naar de Band 7 Pro, ook iets meer smartwatch idee, maar bij de release waren er best wat problemen, en het is geen officiële Xiaomi, dus een aantal functies tussen de Band en een Xiaomi telewerken dan niet.

Een los/algemeen Xiaomi/Amazfit wearables topic is wel een idee.

[ Voor 4% gewijzigd door Geurt-kun op 19-01-2023 05:06 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Geurt-kun schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 05:02:
Ik probeer het ook met de Zepp app, maar die kan em niet vinden.
Of zou het komen, omdat de Pro in China gekocht is en niet geschikt voor mijn NL iPhone?
Ik krijg de melding, geen Bluetooth beschikbaar.
Moet ik overigens eerst mijn Miband 6 verwijderen?

[...]
Sorry, niet goed gelezen.
Je hebt de Pro, dan zou je Mi Fitness (oude Xiaomi wear) moeten hebben.
Eerst je 6 ontkoppelen kan je uiteraard proberen.

Geen idee of het problemen levert als je een Chinese versie hebt.
Check anders een op Reddit, daar is een r/MiBand .

Live from Denmark

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

hansie_k schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:09:
[...]

Sorry, niet goed gelezen.
Je hebt de Pro, dan zou je Mi Fitness (oude Xiaomi wear) moeten hebben.
Eerst je 6 ontkoppelen kan je uiteraard proberen.

Geen idee of het problemen levert als je een Chinese versie hebt.
Check anders een op Reddit, daar is een r/MiBand .
Het is gelukt door in de Mi Fitness app de regio op Chinees te zetten, daarna de band toe te voegen en dan weer terug te zetten naar NL regio. Om de taal van de band op anders dan Chinees te krijgen moest ik in de iOS settings eerst Engels selecteren, vervolgens weer terug naar Nederlands waarna de band op Engels bleef staan. De band accepteerd geen Nederlands, voor mij geen probleem.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeforelNL
  • Laatst online: 05-05 16:36
Hallo allemaal hier,

Heb sinds kort deze band en weet niet hoe in de stopwatch een minuutje of wat kan laten lopen - zonder - dat het scherm uitgaat en weer tikje nodig heeft om aan te gaan.

Heel irritant in de sportschool.

Weet iemand welke instelling ik daarvoor nodig heb?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 10:35
Ben sinds vorige week overgestapt van de Mi Band 5 (waarbij het 3e bandje kapot ging) naar de 7.
Nu valt mij op dat de stappen behoorlijk afwijken.

Zelfde rondje lopen met een Mi Band 5 had ik ongeveer 6-6500 stappen en nu met de 7 heb ik geluk als ik net 5000 haal. Weet iemand hoe dat kan?
Ik gebruik dezelfde Zepp Life app die ik ook voor de Band 5 heb gebruikt dus aan de instellingen lijkt het mij niet te liggen. Of zou er toch iets veranderd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

PostalDude schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:10:
Ben sinds vorige week overgestapt van de Mi Band 5 (waarbij het 3e bandje kapot ging) naar de 7.
Nu valt mij op dat de stappen behoorlijk afwijken.

Zelfde rondje lopen met een Mi Band 5 had ik ongeveer 6-6500 stappen en nu met de 7 heb ik geluk als ik net 5000 haal. Weet iemand hoe dat kan?
Ik gebruik dezelfde Zepp Life app die ik ook voor de Band 5 heb gebruikt dus aan de instellingen lijkt het mij niet te liggen. Of zou er toch iets veranderd zijn?
Ik heb dat ook met de 7 Pro, helaas niet meer de Zepp Life app. En dan ook nog eens de Chinese versie van de Pro.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Xiaomi heeft misschien wat te veel producten :) Ik zie de toegevoegde waarde ook niet zo, maar waarschijnlijk is een chip dan net wat goedkoper en beter voor dezelfde prijs en dan passen ze meteen het model minimaal aan.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Inmiddels gebruik ik de Mi Band 7 voor een paar weken en ben erg tevreden. Ik mis wel het scherm van m'n Bip 2 die altijd af te lezen was. Ik weet dat de Mi Band een Always On display heeft, maar dat kost teveel batterij.
Ik zag dat je ook op notificaties kunt reageren (Quick reply), maar ik kan niet vinden hoe ik deze lijst kan aanpassen. Ik gebruik de Notify for MI band app. Iemand een idee of het daarmee kan, of heb ik Zepp nodig hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
  • Laatst online: 10:48
Ik heb nu een paar dagen de Mi Band 7 en dat bevalt prima. Ik loop alleen tegen 1 probleem aan. Als ik een wandel activiteit opneem dan berekend hij een stap grootte van 62/63cm terwijl dit veel groter moet zijn. Hierdoor wijkt de brekende afstand 20 a 30% procent af. Weet iemand hoe deze afstand berekend wordt en waar/hoe ik deze kan wijzigen.

Note: Hij gebruikt geen GPS tijdens de activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Is er niet inmiddels al een mi band 8? Zelf heb ik nog steeds een mi band 5 en mijn vrouw is sindskort haar mi band 4 kwijt, dus ik verwacht binnenkort een nieuwe te bestellen.
Heel veel verschillen merkten ik de afgelopen generaties niet meer op, maar hoe zit dat nu met de 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Schijnbaar is die er, ik zie er eentje op Bol. Er staat wel CN, dus het zal een Chinese versie zijn (wat meestal taalproblemen geeft als ze nieuw zijn omdat ze dan naar Chinees verspringen, tenzij je telefoon op engels taat ipv Nederlands).

https://www.bol.com/be/nl...nd-8-cn/9300000153408967/

Ik heb ook nog steeds mijn Band 4. Met metalen bandje (dat is altijd het eerste wat ik er bij bestel anders was ik hem waarschijnlijk ook al kwijt), af en toe werk ik dat even bij met wat zwarte lak op plaatsen waar de lak. verdwenen is. Op zich nog steeds tevreden, maar ik weet niet of ik hierna nog zo'n bandje koop of toch een keer wat anders.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:05:
Schijnbaar is die er, ik zie er eentje op Bol. Er staat wel CN, dus het zal een Chinese versie zijn (wat meestal taalproblemen geeft als ze nieuw zijn omdat ze dan naar Chinees verspringen, tenzij je telefoon op engels taat ipv Nederlands).

https://www.bol.com/be/nl...nd-8-cn/9300000153408967/

Ik heb ook nog steeds mijn Band 4. Met metalen bandje (dat is altijd het eerste wat ik er bij bestel anders was ik hem waarschijnlijk ook al kwijt), af en toe werk ik dat even bij met wat zwarte lak op plaatsen waar de lak. verdwenen is. Op zich nog steeds tevreden, maar ik weet niet of ik hierna nog zo'n bandje koop of toch een keer wat anders.
Ik heb ook altijd een metalen bandje, maar zo was ik de module toch kwijt geraakt met de mi band 4 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:07
Ik heb ook de band 7 maar kan deze niet updaten.
De update wordt gedownload, daarna geeft de band verifiëren en dan begint de update te installeren maar na enkele seconden geeft de band update failled aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
karine1 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:45:
Ik heb ook de band 7 maar kan deze niet updaten.
De update wordt gedownload, daarna geeft de band verifiëren en dan begint de update te installeren maar na enkele seconden geeft de band update failled aan.
Weet je zeker dat het een echte Mi Band 7 is? Vaak zie je zulke foutmeldingen bij namaakproducten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiesbethM
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 23-08-2023
Goedemorgen,
Weet iemand hoe je het stappendoel aan kunt passen? Ik ben sinds gisteren al overal aan het zoeken maar kan er niets over vinden. Is toch gek want ik heb het toch een keer ingesteld.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
LiesbethM schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 06:53:
Goedemorgen,
Weet iemand hoe je het stappendoel aan kunt passen? Ik ben sinds gisteren al overal aan het zoeken maar kan er niets over vinden. Is toch gek want ik heb het toch een keer ingesteld.
Dank!
In de app, bij Profielen, Doelen instellen.

Onder in het scherm verschijnt een klein balkje met 2 opties, Activiteitendoel en Streefgewicht.

Dit had inderdaad duidelijker gekund...

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiesbethM
hansie_k schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 08:07:
[...]

Onder in het scherm verschijnt een klein balkje met 2 opties, Activiteitendoel en Streefgewicht.

hansie_k schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 08:07:
[...]

Dank voor je antwoord
Het gekke is dat dat er dus niet staat.
Ik wilde een foto meesturen maar dat kan hier blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiesbethM
Toch een foto 😊
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veVzRuHkbQJMSM5O8QDd-vXKwHM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O4JACUWdwYhPMtV1ZyCkXYsn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:30
Ja vreemd dat staat er inderdaad niet, zelf ook nooit bij stil gestaan omdat ik alleen een keer heb gekeken omdat ik de melding kreeg dat mijn "sta doel"bereikt was en ik nieuwsgierig was hoe dat "sta doel' er uit zou zien.

Bij Zepp Life kun je de doelen wel op die plek aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiesbethM
Ik heb gisteren Zepp Life gedownload maar kom niet verder dan een pagina met verkoopartikelen. Misschien is dit gewoon mijn weekend niet 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiesbethM
Nou ja! Nu doey Zepp Life het ineens wel!
Ga ik kijken of het dan nu wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiesbethM
Nieuw probleem....
Je kunt dus de gegevens van mi fit niet transpoteren naar Zepp.
Enige wat ik nu kan bedenken: deze dag afmaken op Mi Fit en dan morgen starten met Zepp. En dan zien of dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Voor de MiBand 7 heb je Zepp Life nodig.
Als je een account hebt in je MiFit, zou dat overgezet moeten worden naar elk andere app van Xiaomi/Amazfit/Zepp.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-08 08:14
Mijn bandje van de 6 is hier net kapot gegaan en heb er geen extra liggen. Wat zouden jullie doen?
Een nieuw bandje bestellen of meteen maar een 7 kopen (of 8?)? Als ik de ervaringen hier lees is het toch wat wisselend.

Ter info, heb de 6 nu een maand of 15 dus de batterij is nog ok momenteel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
Lambo LP670 SV schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:18:
Mijn bandje van de 6 is hier net kapot gegaan en heb er geen extra liggen. Wat zouden jullie doen?
Een nieuw bandje bestellen of meteen maar een 7 kopen (of 8?)? Als ik de ervaringen hier lees is het toch wat wisselend.

Ter info, heb de 6 nu een maand of 15 dus de batterij is nog ok momenteel.
Ik heb tot nu toe altijd een nieuwe bandje gekocht, ik heb nog de Mi-Band 4 8)

• robert.v.w.
Lambo LP670 SV schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:18:Een nieuw bandje bestellen of meteen maar een 7 kopen (of 8?)?
Een nieuw bandje heb je uit China al voor enkele euro's. Ik neem altijd metalen bandjes, die zijn bij mij nog nooit kapot gegaan.

• ratzz
robert.v.w. schreef op woensdag 13 september 2023 @ 07:54:
[...]

Een nieuw bandje heb je uit China al voor enkele euro's. Ik neem altijd metalen bandjes, die zijn bij mij nog nooit kapot gegaan.
Ik neem meestal toch de rubberen bandjes omdat ik deze net iets fijner vind zitten. Nadeel is dat deze na verloop van tijd sneller gaan irriteren (lichte uitslag, jeuk) dan de originele bandjes, daar duurt het vaak meer dan een jaar voordat ik daar last van krijg. Bij de "namaak" is dat vaak al binnen een half jaar of nog eerder.

• Lambo LP670 SV
raymonvdm schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:50:
[...]

Zolang je batterij nog goed is, waarom niet? Ik gebruik het vooral tijdens het zwemmen en merkte wel een grote vooruitgang qua natte bediening tussen de 4 en de 6. Bij de 4 niet te doen, bij de 6 heel goed te bedienen in het zwembad.
ratzz schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:04:
[...]

Ik neem meestal toch de rubberen bandjes omdat ik deze net iets fijner vind zitten. Nadeel is dat deze na verloop van tijd sneller gaan irriteren (lichte uitslag, jeuk) dan de originele bandjes, daar duurt het vaak meer dan een jaar voordat ik daar last van krijg. Bij de "namaak" is dat vaak al binnen een half jaar of nog eerder.
Ik zou het kunnen proberen, is natuurlijk wel lang wachten qua verzending.

Heb overigens ook een V&A aangemaakt met de vraag of iemand zo'n bandje nog over heeft liggen.

• ratzz
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:10:

Ik zou het kunnen proberen, is natuurlijk wel lang wachten qua verzending.

Heb overigens ook een V&A aangemaakt met de vraag of iemand zo'n bandje nog over heeft liggen.
Ik heb letterlijk een hele zak met alle regenboogkleuren weggeven aan de buurjongen, ben je net te laat. Heb ik toen overigens nog geen 8 euro voor betaald voor 20 bandjes. Daar was de levensduur dan ook naar want na 2 maanden ging het pinnetje krom zitten, toen heb ik het pinnetje uit het oude bandje gehaald om dat tegen te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door ratzz op 13-09-2023 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

raymonvdm schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:50:
[...]

Ik ook. Had daarvoor de twee en ben toen veranderd omdat ik het scherm niet meer kon lezen. Maar het scherm van mijn 4 werkt nog prima. Net twee weken vakantie, in de zee gezwommen. Allemaal geen probleem. Zo lang hij werkt blijf ik hem gewoon gebruiken.

Heb een zwart metalen bandje al een paar jaar. Krassen daarop zijn ook simpel op te lossen met zwart.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 15-09-2023 21:47 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymonvdm
En zo breekt gisteren mijn bandje van de 4, dus vandaag op zoek naar een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

raymonvdm schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:56:
En zo breekt gisteren mijn bandje van de 4, dus vandaag op zoek naar een nieuwe
Wordt het nog wel een Miband? Of gewoon een nieuw bandje? :p

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 18-09-2023 11:42 ]

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymonvdm
Het is een nieuw bandje geworden voor de Miband omdat ik vandaag alweer 23 keer voor niks op m`n pols getikt om te kijken hoelaat het is. Qua vervolg keuze weet ik het nog niet want ik ben totaal niet op de hoogte van smartwatches, maar gezien het werk wil ik ook iets wat sterk is.

[ Voor 5% gewijzigd door raymonvdm op 18-09-2023 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
https://www.gshopper.com/...itor-fitness-tracker.html
Met kortingscode GPPLMIB8 te koop voor 39 dollar

Mijn vrouwtje heeft hem al binnen en ik vind het toch wel een best verschil met mijn Mi Band 5, die al best wat toegetakeld is :') . Ik denk hem dus ook te bestellen.

Nog een aantal verschillen dat even snel opvalt, is dat je niet de Zepp Life app moet gebruiken maar de Mi Fitness app en dat bandje niet zoals de vorige generaties om de module heen moet, maar aan beide uiteinden erin kan klikken. Ik zie dan bv ook mogelijkheden om 2 kleine adaptertjes te halen en zo meer keus hebt in verschillende bandjes en dus niet op zoek hoeft naar bandjes specifiek voor de mi band.

Alleen voordat ik hem bestel, komt er niet al een nieuwe versie uit? Versie 9 of een versie met NFC? Alleen tot nu toe waren al die NFC varianten nooit bruikbaar hier in NL met bv Google Wallet, dus in dat geval heeft dat ook weer geen meerwaarde ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waarschijnlijk wordt hij dan gemaakt door een andere fabrikant als het een andere app is?

De prijs is wel weer netjes, iets duurder als eerder bandjes maar we zitten ook met gigainflatie ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:23:
Waarschijnlijk wordt hij dan gemaakt door een andere fabrikant als het een andere app is?

De prijs is wel weer netjes, iets duurder als eerder bandjes maar we zitten ook met gigainflatie ;)
Geen idee eigenlijk. Ik vind het ook maar verwarrend. Eerst was het altijd Mi Fit, toen werd het opeens Zepp Life en bij de Mi Smart Band 8, moet je ineens weer een Mi Fitness app downloaden 8)7 . Ik lees wel klachten online dat de Mi Fitness app slechter zou zijn, maar ik gebruik nooit alle functies dus daar maak ik mij niet heel veel zorgen om eigenlijk.

Waar ik meer over twijfel is, dat ik straks deze net binnen heb en straks een NFC variant te koop is die hier bruikbaar is. Alleen hier kan ik niet echt iets over vinden en verwacht dus ook niet dat dat gaat gebeuren. https://www.mi.com/global...g=xiaomi-smart-band-7-nfc hier zie ik bv alleen met een Curve UK Limited rekening, dus ook geen Google Wallet support.

Online lees ik dat de global versie in oktober te koop komt, maar de mi band 8 te koop bij Gshopper lijkt al om een global versie te gaan? Taal is namelijk ook gewoon op Nederlands in te stellen.

[ Voor 8% gewijzigd door xileS op 29-09-2023 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
Global versie van de Band 8 is al gelanceerd en is ook te kopen bij TechPunt onder andere:
uitvoering: Xiaomi Smart Band 8 RVS (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
slico schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:58:
Global versie van de Band 8 is al gelanceerd en is ook te kopen bij TechPunt onder andere:
uitvoering: Xiaomi Smart Band 8 RVS (Zwart)
Wat is verschil met deze xileS in "[Xiaomi Mi Band 7] Ervaringen & Discussie" voor nog geen €37?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Zover ik kan zien is dat dezelfde, ik heb deze in de pre-sale gekocht en afgelopen week gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
Lijkt me hetzelfde product, maar dan van een Chinese webshop zonder aftersales of garantie natuurlijk.
Ik zie dat hij bij Gshopper nu ook alweer 49.99USD is, dan ben je in Nederland nog goedkoper uit zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
slico schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:29:
[...]

Lijkt me hetzelfde product, maar dan van een Chinese webshop zonder aftersales of garantie natuurlijk.
Ik zie dat hij bij Gshopper nu ook alweer 49.99USD is, dan ben je in Nederland nog goedkoper uit zelfs.
Mja, bij al mijn andere Mi Bands heb ik ook nooit aftersale of garantie nodig gehad, dus als het dezelfde product is dan haal ik hem liever goedkoper bij een Chinese webshop. Mijn vrouw had hem daar al besteld en ontvangen, taal kan gewoon in NL. Verder weet ik niet hoe je anders nog kan zien of het dezelfde global versie is?

Als je de kortingscode (GPPLMIB8) gebruikt gaat er nog €10,40/$10.99 vanaf ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Ben wel benieuwd naar de ervaringen betreffende accu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
https://nl.pepper.com/aan...i-smart-band-8-rvs-289450

€39,99 bij Amazon en eventueel nog €7,50 korting met code 75OFF als je voor het eerst via hun app besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
1 best irritant nadeel dat mij nu met de Mi Fitness app opvalt is dat ik geen optie zie om mijn Xiaomi weegschaal te koppelen. Dit betekend denk ik dan dat ik de Zepp Life geinstalleerd moet houden voor mijn weegschaal en de Mi Fitness app voor de Mi Band 8 :'). En als ik alle gegevens van de weegschaal in de Mi Fitness app wil hebben moet ik ze maar handmatig overnemen of steeds weer de data importeren van Zepp Life?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

xileS schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:46:
1 best irritant nadeel dat mij nu met de Mi Fitness app opvalt is dat ik geen optie zie om mijn Xiaomi weegschaal te koppelen. Dit betekend denk ik dan dat ik de Zepp Life geinstalleerd moet houden voor mijn weegschaal en de Mi Fitness app voor de Mi Band 8 :'). En als ik alle gegevens van de weegschaal in de Mi Fitness app wil hebben moet ik ze maar handmatig overnemen of steeds weer de data importeren van Zepp Life?
Ja, dat is een nadeel. Ook een reden dat ik geen fitbit koop, ik heb ook die weegschaal.

Een beetje raar, een vendor lockin is al een nadeel, maar deze vendor heeft verschillende locks ;)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:31:
[...]

Ja, dat is een nadeel. Ook een reden dat ik geen fitbit koop, ik heb ook die weegschaal.

Een beetje raar, een vendor lockin is al een nadeel, maar deze vendor heeft verschillende locks ;)
Ja dat zie ik dan graag in 1 app, nu is dat dus de Mi Fitness app voor de Mi Band 8. Mocht iemand daar een goede workaround voor hebben dan hoor ik dat graag.

Ik zal binnenkort eerst testen of het werkt met data importeren van Zepp Life. Als dat werkt, lijkt dit mij nog de "makkelijkste" workaround. Alsnog gek, want zijn beide producten van Xiaomi :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
xileS schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:33:
[...]

Ja dat zie ik dan graag in 1 app, nu is dat dus de Mi Fitness app voor de Mi Band 8. Mocht iemand daar een goede workaround voor hebben dan hoor ik dat graag.

Ik zal binnenkort eerst testen of het werkt met data importeren van Zepp Life. Als dat werkt, lijkt dit mij nog de "makkelijkste" workaround. Alsnog gek, want zijn beide producten van Xiaomi :?
Niet helemaal, worden door verschillende merken gemaakt, Mi Fitness is voor o.a. 70mai apparatuur.
De Pro versies bijvoorbeeld worden niet door Xiaomi zelf gemaakt.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-08 22:30
Google kan me niet helpen dus ik vrees er voor... Maar kan ik die PAI melding elke morgen afzetten? Idem voor de kalender meldingen. Bij die laatste had ik graag een overzicht in de horloge maar geen melding

[ Voor 35% gewijzigd door superiscch op 09-10-2023 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
hansie_k schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:11:
[...]

Niet helemaal, worden door verschillende merken gemaakt, Mi Fitness is voor o.a. 70mai apparatuur.
De Pro versies bijvoorbeeld worden niet door Xiaomi zelf gemaakt.
Je hebt denk ik gelijk, maar eigenlijk zou de consument hier niks van moeten merken vind ik. Stel je voor als je dingen van Apple/Samsung koopt en je hardware/software niet compatible is met elkaar..

iig ik de optie om gegevens van Zepp Life te importeren (Profiel > Gegevens van derden) voor data van mijn Xiaomi weegschaal. Met een beetje geduld werkt dit wel, maar ideaal is het niet. Ik moet nu dus beide apps geïnstalleerd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
superiscch schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:38:
Google kan me niet helpen dus ik vrees er voor... Maar kan ik die PAI melding elke morgen afzetten? Idem voor de kalender meldingen. Bij die laatste had ik graag een overzicht in de horloge maar geen melding
Als je Android hebt, kan je dat volgens mij gewoon instellen in de app of anders via je meldingen balk, wat je nou wel/niet wilt. Apple, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-08 22:30
xileS schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:52:
[...]

Als je Android hebt, kan je dat volgens mij gewoon instellen in de app of anders via je meldingen balk, wat je nou wel/niet wilt. Apple, geen idee.
Het is de melding op de mi band, niet de gsm ☺️ ik heb alle meldingen afgezet, krijg nu wel geen melding meer als ik andere doelen haal maar dat is minste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
xileS schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:50:
[...]

Je hebt denk ik gelijk, maar eigenlijk zou de consument hier niks van moeten merken vind ik. Stel je voor als je dingen van Apple/Samsung koopt en je hardware/software niet compatible is met elkaar..

iig ik de optie om gegevens van Zepp Life te importeren (Profiel > Gegevens van derden) voor data van mijn Xiaomi weegschaal. Met een beetje geduld werkt dit wel, maar ideaal is het niet. Ik moet nu dus beide apps geïnstalleerd houden.
Ben ik helemaal met je eens, als je "Xiaomi" product koopt, ongeacht uit welke fabriek het komt rollen, moet met de zelfde app werken.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 08:47
Ik gebruik een band 7 met Notify & Fitness en heb een relatief slechte accuduur. Met dezelfde settings als op de band 4 waarmee ik een maand batterijduur haalde, zit ik nu op een week met de band 7.
Het scherm is tap to open (dus niet eens lift wrist) en ik gebruik geen hartslag of andere monitoring. Dit moet toch gewoon een maand meegaan op een lading?

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
S0epkip schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:15:
Ik gebruik een band 7 met Notify & Fitness en heb een relatief slechte accuduur. Met dezelfde settings als op de band 4 waarmee ik een maand batterijduur haalde, zit ik nu op een week met de band 7.
Het scherm is tap to open (dus niet eens lift wrist) en ik gebruik geen hartslag of andere monitoring. Dit moet toch gewoon een maand meegaan op een lading?
Nee dat doet die niet, volgens mij als je hem op zijn zuinigst instelt haal je 14 dagen. Ik maakte relatief veel gebruik van opties, zoals continue hartslag en andere monitoring en 2 daags wekker en geregeld de timer (waardoor hij gaat trillen) voor thee en koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 08:47
ratzz schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:50:
[...]

Nee dat doet die niet, volgens mij als je hem op zijn zuinigst instelt haal je 14 dagen. Ik maakte relatief veel gebruik van opties, zoals continue hartslag en andere monitoring en 2 daags wekker en geregeld de timer (waardoor hij gaat trillen) voor thee en koken.
Bedankt voor je snelle reactie! Wel jammer dat de accuduur gehalveerd is dan, eigenlijk.

Hoeveel dagen haalde jij met hartslag etc?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hier met de Mi Band 8 haal ik ook veel minder dagen dan mijn vorige Mi Bands, maar ik heb best wel wat dingen aangelaten die accu slurpen. Ik weet niet of ik wel een week haal, maar ik laadt het vaak op tijdens werk. De magnetische oplader heb ik op een zelf in elkaar geknutseld houdertje naast mijn monitor geplakt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
S0epkip schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:54:
[...]

Hoeveel dagen haalde jij met hartslag etc?
12 Dagen en dan zit er vaak nog 15% in maar dan laad ik hem meestal al op, maar dat is dan veel meer dan alleen de hartslag wat ik aan heb. Daar is overigens goed mee te leven, ik heb een keer een Honor band 5 gehad, die haalde de 6 dagen nog niet dus die heb ik meteen ingewisseld voor de luxe van 12 dagen bij de mi band.

[ Voor 23% gewijzigd door ratzz op 20-12-2023 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
xileS schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:46:
Hier met de Mi Band 8 haal ik ook veel minder dagen dan mijn vorige Mi Bands, maar ik heb best wel wat dingen aangelaten die accu slurpen. Ik weet niet of ik wel een week haal, maar ik laadt het vaak op tijdens werk. De magnetische oplader heb ik op een zelf in elkaar geknutseld houdertje naast mijn monitor geplakt :')
Daar haal ik ook wel de 12 dagen mee met allerlei opties aan. Always on display heb ik uit staan.
Pagina: 1 2 Laatste