Gereageerd op een advertentie en dit krijg je terug.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.066 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinkeldijkje
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-08 08:23
woensdag 8 juni 2022 16:05

Schinkeldijkje

- knip-

Dit is mijn bericht naar de verkoper, krijg geen reactie terug en heb dus op een of andere manier een review kunnen plaatsten voor de 72 uur.
nu heb ik nog steeds niks terug gekregen behalve een review terug met alles op 1 ster ik ben net mijn beoordelingen aan het opbouwen, nu had ik een vraag hierover.

Mijn vraag is als iemand dit als review plaatst:

Beoordeling van Loco07 (verkoper) over Schinkeldijkje, vrijdag 10 juni 2022
Voldoet aan beschrijving:Score: 1Communicatie:Score: 1Aflevering:Score: 1

Een waardeloze manier van benadering en verwacht nog een reactie ook… tsja

Advertentie: Alienware 3821DW Wit, Zwart

Terwijl ik mijn bericht netjes heb gemaakt met een vraag maar ook mijn review:

Beoordeling van Schinkeldijkje (koper) over Loco07, donderdag 9 juni 2022
Voldoet aan beschrijving:Score: 4Communicatie:Score: 1Aflevering:Score: 0

Hierbij een review, ik heb gereageerd op dit scherm. geen reactie en later is de advertentie verwijderd zonder enig tegen bericht vind ik tegenvallen als iemand interesse toont in een product.

Aanvulling
Ik krijg een 1 ster waardering omdat ik waardeloos zou hebben gereageerd met dit als vraag op zijn advertentie + mijn reactie helemaal bovenin met wat ik heb gestuurd.

word dit ook in zekere zin nog bekeken?
Ik heb deze persoon nogmaals een bericht gestuurd om te kijken of er contact te krijgen valt op een normale manier, mocht dit niet zo zijn wat kan ik doen?

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 10-06-2022 08:39 ]

Beste antwoord (via Bor op 10-06-2022 08:52)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

@Loco07 @Schinkeldijkje

Ik heb beide reviews verwijderd. Een review achterlaten mag inmiddels ook wanneer er geen transactie heeft plaatsgevonden maar de review in dit geval is veel te vroeg geplaatst. De review terug is niet meer dan een wraak review wat sowieso niet is toegestaan.

Ik heb de topicstart ge-edit gezien het openbaren van DM verkeer niet de bedoeling is.

Voor de rest van de mensen: gelieve niet te reageren wanneer je zelf geen deel uitmaakt van het geschil.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 10-06-2022 08:41 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:00
Review dient pas te worden geplaatst na transactie goederen. Je bent dus zelf eerst de fout in gegaan met onterechte review.

Je kan aan moderator vragen beide reviews te verwijderen.

Blijkbaar gewijzigd, weer wat geleerd.
Maar hoe te voorkomen dat je een negatieve review terug krijgt...

[ Voor 24% gewijzigd door Cyriel85 op 10-06-2022 08:32 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinkeldijkje
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-08 08:23
Dat is overigens wel na 72 uur dat je een review mag achter laten als er niet tot slecht word gecommuniceerd staat er in de regel ik snap dat ik dan alsnog fout zit om het vroeger te doen maar dat is te lezen in de veranderingen van 8 juni.

Kan ik dat vragen om allebij de verwijderen hier of moet ik dan even een nieuwe topic maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:49

Pazo

Mroaw?

Cyriel85 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:19:
Review dient pas te worden geplaatst na transactie goederen. Je bent dus zelf eerst de fout in gegaan met onterechte review.
Dat is niet waar, is net veranderd:

Belangrijke wijziging in de voorwaarden V&A per 8 juni 2022
Wijziging voorwaarden omtrent het achterlaten van feedback
De V&A review is altijd bedoeld geweest voor het beoordelen van een afgeronde transactie. Het beoordelen van voorafgaande communicatie (of juist het gebrek hieraan) was niet toegestaan indien er geen transactie was. Afgelopen jaren hebben we veel reacties op dit beleid gehad. Men vond het bv unfair dat er geen beoordeling geschreven mocht worden indien iemand totaal niet reageert, aangezien de manier van reageren volgens jullie ook iets over de (ver)koper zegt. We hebben deze feedback verwerkt, wat uiteindelijk tot een aanpassing in de voorwaarden heeft geleid.

We hebben besloten dat communicatie ook beoordeeld mag worden, ook wanneer dat niet tot een transactie heeft geleid. Mocht iemand dus niet of zeer traag reageren, dan mag je vanaf heden ook een beoordeling achterlaten. We zijn van mening dat het in deze moderne tijd met moderne communicatiemiddelen prima mogelijk moet zijn om binnen een aantal dagen te reageren op een mailtje of DM. Zeker als iets te koop staat, mag je als koper verwachten dat de verkoper actief op communicatie reageert.

Om te zorgen dat iedereen wel de tijd krijgt om te kunnen reageren hebben we een voorwaarde gesteld: je mag pas een beoordeling over communicatie schrijven na 72 uur. Reageert iemand dus na 72 uur niet, dan mag je dit beoordelen. Beoordelingen die eerder geplaatst worden, worden verwijderd. (Voor de duidelijkheid: een negatieve beoordeling op communicatie puur omdat er geen deal kon worden bereikt is niet toegestaan)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:18
Volgens mij ben je zelf de belangrijkste veroorzaker van deze negatieve beoordeling door loco07. Misschien ben je erg ongeduldig?

Wat had je nou eigenlijk verwacht wanneer je binnen 1 dag na een berichtje een negatieve review schrijft over iemand die alleen maar jouw berichtje niet beantwoord heeft? 8 juni stel je vraag, 9 juni plaats je negatieve review. Er zijn ook gewoon mensen die niet de hele dag op tweakers zitten hè?

Ik zou de volgende keer sowieso wat meer geduld hebben en daarnaast schouders ophalen bij geen reactie. Verloren energie om daar achteraan te gaan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

@Loco07 @Schinkeldijkje

Ik heb beide reviews verwijderd. Een review achterlaten mag inmiddels ook wanneer er geen transactie heeft plaatsgevonden maar de review in dit geval is veel te vroeg geplaatst. De review terug is niet meer dan een wraak review wat sowieso niet is toegestaan.

Ik heb de topicstart ge-edit gezien het openbaren van DM verkeer niet de bedoeling is.

Voor de rest van de mensen: gelieve niet te reageren wanneer je zelf geen deel uitmaakt van het geschil.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 10-06-2022 08:41 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Geduld is een schone zaak, veel Tweakers reageren binnen zeer korte tijd. Als ik iets te koop heb staan, check ik regelmatig m’n DM’s. Doet niet iedereen.

Heb je er aan gedacht dat de persoon misschien geen tijd had om te reageren in verband met werk, een uitvaart, een bruiloft of een vliegreis?

Volgende keer een nieuwe kans met hopelijk iets meer geduld.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 11:17

Nielless

Born at a very young age.

THE_BASE schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:39:
Heb je er aan gedacht dat de persoon misschien geen tijd had om te reageren in verband met werk, een uitvaart, een bruiloft of een vliegreis?

Volgende keer een nieuwe kans met hopelijk iets meer geduld.
Daar is tegenwoordig ook een afwezigheidsmelder voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/laG_CbJ8FWgekMqUUe1xIRQblzk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7qUVU4aTFhOoWzm65yJBBuGl.jpg?f=user_large

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-09 15:13
Nielless schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:42:
[...]

Daar is tegenwoordig ook een afwezigheidsmelder voor:
[Afbeelding]
Het is een openbaar forum, geen werk waar je doorgaans 40 uur per week doordeweeks bereikbaar bent. Het lijkt mij niet de standaard om dit aan te moeten vinken bij afwezigheid.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.