Wateraansluiting splitsen 1 naar 3 in nieuwe keuken

Pagina: 1
Acties:

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:25
Hi!
Over een aantal weken wordt mijn nieuwe keuken geleverd en ik moet de wateraansluiting nog aanpassen. Dit is het laatste puntje van aandacht, en wil dit graag z.s.m. doen.

In de vorige keuken zat een enkele koud/warmwaterkraan maar deze keuken krijgt wat meer opties, namelijk:
- Een quooker met PRO3 reservoir.
- Een vaatwasser.

Dit betekent dat ik de koudwaterkraan moet wijzigen van 1 uitloop naar 3:
- Quooker pro kokend water reservoir
- koud water
- vaatwasser

De vaatwasser komt (op de foto) rechts van de wateraansluiting te zitten.

De huidige aansluiting ziet er als volgt uit:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Kunnen jullie mij op pad helpen over hoe ik dit het beste kan aanvliegen?
Voor koperen leidingen had ik een dubbel tstuk geplaatst, maar voor deze flexibele leidingen heb ik zo gauw het antwoord niet.

Bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Hetisookwat op 09-06-2022 13:17 ]

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 03:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWWIyEpQ09uLkaKWk_igwSGu0lI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/47KAT5g9ml4PUNTHwhO4iba0.jpg?f=fotoalbum_large

Kun je hier wat mee? Dit is zoals het bij mij is aangesloten. Op de muur (dus nu achter het kastje) zit de flexibele leiding aangesloten. Dit is de koudwaterleiding.

De eerste 'aftakking' gaat naar de Quooker. Bij de splitsing op het einde gaat de bovenste rechtstreeks naar de kraan en op de onderste zit de vaatwasser aangesloten.
De warmwaterleiding wordt niet gesplitst, deze gaat rechtstreeks naar de kraan.

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 03:09
FirePuma142 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:07:
[...]

Dit is wel een beetje een houtje-touwtjeoplossing als je het mij vraagt. Neemt enorm veel ruimte in beslag, en steekt een 30cm uit de muur zonder ondersteuning.
Overdrijven is ook een vak zeg. Ik weet dat wij mannen vaak denken dat de zaak groter is dan die daadwerkelijk is, want het gaat hier over een kleine 20 cm.
En het is niet dat die ruimte anders wel nuttig gebruikt zou kunnen worden.

Daarnaast hangt het geheel stevig vast, geen beweging in te krijgen, al ruim 2 jaar (en zelfs zonder lekken, toch wel het belangrijkste vind ik)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhPde3sBLg8VT018pY-jCWDIFuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uwfNV3LyLfY6YKyL18sBr3V0.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1