Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Hallo,

Ik ben benieuwd wat jullie maandelijks uitgeven aan boodschappen. In feite dus alles dat je koopt bij een supermarkt, incl. huidhoudelijke uitgaven zoals afwasmiddel.

Zelf ben ik erg nieuwsgierig of de bedragen die worden genoemd op het Nibud ook in de praktijk haalbaar zijn.

Zo las ik een tijd terug dat een alleenstaande man gemiddeld tussen de €200 en €250 per maand uitgeeft aan boodschappen. Vorig jaar klopte dit redelijk voor mij maar sinds de laatste maanden gaat dat toch al richting de €300 p/m, met ongeveer een tientje per dag.

Ik ben alleenstaand in de zin dat mijn vriendin en ik niet samenwonen. Zo verblijft zij soms bij mij en ik soms bij haar; dit heft elkaar op omdat we dan voor elkaars boodschappen betalen.

Uiteraard ligt het ook aan wat je eet. Eet je, net als ik, vooral vers en gezond, dan zal je hebben gemerkt dat juist die producten de laatste maanden fors duurder zijn geworden: groente, fruit, zuivel, noten, eieren, volkorenbrood.

Voor mij persoonlijk is het niet echt een bittere noodzaak om te bezuinigen op boodschappen maar ik merk absoluut dat mijn uitgaven bij de supermarkt zijn toegenomen en ik niet meer ben gaan eten :+ Iets met inflatie.

Ik probeer wel slim te shoppen. Zo koop ik geen producten die overpriced zijn (granola repen, melk met een smaakje, of hip vegan voeding). Als ik iets met 35% korting zie, bijvoorbeeld kip, koop ik het en gooi ik het in de de vriezer. Ik heb een aparte rekening waar ik elke maand automatisch €250 op stort zodat ik het iets beter kan bewaken en ook niet allemaal losse transacties op mijn betaalrekening heb van de AH of de Lidl.

Wat zijn jullie maandelijke uitgaven? Dus enkel boodschappen (voeding en huishoudelijke producten) voor jezelf of je gezin (noem dan het aantal personen in je gezien).

Wat niet meetelt is uit eten gaan. Dit zie ik als hobby & vrije tijd. Wat wel meetelt zijn maaltijden die je thuis laat bezorgen of broodjes die je in de bedrijfskantine koopt.

Ik ben benieuwd :)

Let me share my screen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 23:59

Barrycade

Through the...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Nope :+ Ik keek op de 1e pagina en zag niets vergelijkbaars dus startte een nieuw topic

Let me share my screen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Dit topic is gesloten.