Wij hebben sinds kort een huis dat in 1980 opgeleverd werd.
Op dit moment zit er dubbel glas en vloerverwarming in, maar alles ws van de 1ste generatie.
Wij willen ons huis gaan moderniseren: Nieuwe kunststof kozijnen met triple glas. Huidige vloer er (waarschijnlijk) helemaal uit en dan nieuwe vloer van schuimbeton.
Daarbovenop nieuwe VV.
WTW-ventilatie.
Warmtepompboiler voor SWW.
Zolder isoleren.
Buitenmuren spouw extra isoleren waarschijnlijk.
Wij hebben geen idee van het jaarlijkse gasverbruik, maar dit lijkt me niet relevant omdat we alle isolatie gaan aanpakken.
- Boven ± 11 m² vloerverwarming badkamer.
- Verder nergens radiatoren meer (verwarming elders via airco en incidenteel infraroodpanel)
- Hal geen VV omdat die helemaal onderkeldert is. Plafond van de kelder is niet al te dik. Kelder is lekker fris, en dat wil ik graag zo houden.
Plaatsing van de buitenunit aan een zijmuur van het huis.
Wellicht op een verhoging omdat er op 2 meter van het huis een schutting staat van ongeveer 2 meter hoog.
Schutting staat langs de hele zijkant van het huis.
Er kan maar van één kant wind in. De andere kant is afgesloten.
Welke warmtepomp zou voor ons geschikt zijn.
Neig zelf naar een Panasonic omdat die - voor zover ik het begrijp - redelijk makkelijk te installeren is.
Hopelijk ook verkrijgbaar binnen paar maanden.
            Op dit moment zit er dubbel glas en vloerverwarming in, maar alles ws van de 1ste generatie.
Wij willen ons huis gaan moderniseren: Nieuwe kunststof kozijnen met triple glas. Huidige vloer er (waarschijnlijk) helemaal uit en dan nieuwe vloer van schuimbeton.
Daarbovenop nieuwe VV.
WTW-ventilatie.
Warmtepompboiler voor SWW.
Zolder isoleren.
Buitenmuren spouw extra isoleren waarschijnlijk.
Wij hebben geen idee van het jaarlijkse gasverbruik, maar dit lijkt me niet relevant omdat we alle isolatie gaan aanpakken.
Afgiftesysteem
- 74 m² vloerverwarming beneden: woonkamer, eetkamer, keuken allemaal in 1 ruimte + bijkeuken.- Boven ± 11 m² vloerverwarming badkamer.
- Verder nergens radiatoren meer (verwarming elders via airco en incidenteel infraroodpanel)
- Hal geen VV omdat die helemaal onderkeldert is. Plafond van de kelder is niet al te dik. Kelder is lekker fris, en dat wil ik graag zo houden.
SWW:
Via de Warmtepompboiler. Keuken via Quooker.Warmtepompvoorkeur:
L/W: verkrijgbaarheid, stil, DIY, goedkoop, milieuvriendelijk, zuinigWie gaat het installeren?
Als het eenvoudig genoeg is, durft mijn aannemer het wel aan.Plaatsing van de buitenunit aan een zijmuur van het huis.
Wellicht op een verhoging omdat er op 2 meter van het huis een schutting staat van ongeveer 2 meter hoog.
Schutting staat langs de hele zijkant van het huis.
Er kan maar van één kant wind in. De andere kant is afgesloten.
Welke warmtepomp zou voor ons geschikt zijn.
Neig zelf naar een Panasonic omdat die - voor zover ik het begrijp - redelijk makkelijk te installeren is.
Hopelijk ook verkrijgbaar binnen paar maanden.
:strip_icc():strip_exif()/u/1075249/crop6257cdcf4ad75_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/430617/crop601acfe4153b3_cropped.jpeg?f=community) 
            :no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WQjL0s9EpCt4ShEu9krW7Rf8.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/wxbRDFerfdz3TM1dCF6EHCbo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z1Vg0C3HSsliCuXV7SUjPeEa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9JogtjnQSWwwcIxjHUchFJpe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4tDuXtdba8PmO8OqT0FsYtDm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_icc():strip_exif()/u/97374/crop5de67e3f09be9_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/220376/twitchy_ava60.jpg?f=community) 
            /u/1375664/crop62fde419593e4_cropped.png?f=community)