Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verbruik van Orcon Compact-8/14p mechanische ventilatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 14:19
Omdat ons jaarlijks verbruik van 5000 kWu met een gezin van 4 in een tussenwoning aan de hoge kant is probeer ik inzicht te krijgen in het verbruik. Een van de apparaten waarbij dit niet lukt is de Orcon Compact-8/14p installatie. Deze gebruikt een perilex stekker waardoor ik niet gemakkelijk wat tussen kan zetten om het verbruik te meten.

Heeft iemand ervaring met deze installatie als het gaat om verbruik? En valt hier op enige manier nog wat winst te behalen? Ze kosten de wereld niet, dus zijn er alternatieven die veel zuiniger en wellicht ook beter zijn?

Alle reacties

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-11 17:35

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

https://www.orcon.nl/wp-c...leiding_compact-8-14p.pdf zegt tussen de 14 en 72 W. Mocht hij in hoogste stand vast staan is dat dus 631 kWh per jaar maar waarschijnlijk ca 150-200 kWh.
Voor een verklaring voor je verbruik kan je beter elders kijken. Andere ventilatoren verbruiken hetzelfde maar worden hooguit slimmer gestuurd (vocht, CO2).

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 14:19
Proton_ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:40:
https://www.orcon.nl/wp-c...leiding_compact-8-14p.pdf zegt tussen de 14 en 72 W. Mocht hij in hoogste stand vast staan is dat dus 631 kWh per jaar maar waarschijnlijk ca 150-200 kWh.
Voor een verklaring voor je verbruik kan je beter elders kijken. Andere ventilatoren verbruiken hetzelfde maar worden hooguit slimmer gestuurd (vocht, CO2).
Dank! Ik had die vermogens wel gezien in de handleiding, maar wist even niet hoe te gebruiken. Logisch inderdaad, zoals je het schetst.

De reden dat er een perilex stekker op zit is dat er drie standen (uit/1/2) gebruikt kunnen worden? Ik ben niet bekend met die aansluiting

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-11 17:35

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Inderdaad, zie figuur E en de legenda in de gelinkte handleiding.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.