Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hert
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-06 13:25
hallo,

aangezien mijn HR gasketel van 2005 stilaan op zijn laatste benen begint te lopen ben ik begonnen offertes aan te vragen voor warmtepompen en hybride systemen. Nu promoten al die installateurs hun eigen merk natuurlijk. Kan ik ergens terug vinden welke merken als A merk beschouwd worden?

Ik heb nu offerte's van:
- General (de verkoper zei dat General kwalitatief beter was dan Vaillant aangezien General al veel langer warmtepompen maakt, geen idee of hier iets van klopt)
- Bosch
- Vaillant
- R-Aqua

is hier enige rangschikking van te maken?

Verder lijkt het weer een moeilijke zoektocht te worden. Verkoper van R-Acqua was hier op 10 minuten weer buiten, terwijl de anderen 40-60 minuten binnen waren, vragen stelden en foto's maakten. De ene hybride installateur zei me zeker niet volledig voor enkel warmtepomp te gaan omdat de gas prijzen en de winters onvoorspelbaar zijn (niet uit te sluiten dat we terug winters zoals 2008-2009 en 2009-2010 gaan krijgen). De andere hybride installateur zei mij zeker niet voor een gas ketel (icm wp) te gaan omdat dat een sunk cost is die beter geinvesteerd wordt in low temp radiatoren/fancoils en extra isolatie en gas alleen duurder gaat worden... :?

iig alle reacties welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Fijn dat je je ook hier laat voorlichten :)
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic
De belangrijkste info voor een goed advies ontbreekt nog, zie het template.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:10
Kijk eens naar de A merken uit Japan, die maken al decennia warmtepompen (airco's):
Mitsubishi, Hitachi, Panasonic, Daikin, Fujitsu... deze merken produceren ook wel in de EEG.

Vaillant is van jou merken goed, de overige zou ik snel vergeten.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/