Na 8 jaar trouwe dienst is mijn pc nu echt aan vervanging toe. Mijn vorige pc heb ik via tweakers samengesteld (waarvoor ik nog steeds erg dankbaar ben) en ik vraag jullie hierbij om mij ook deze keer te helpen bij het maken van de juiste keuzes.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op de pc zal voornamelijk gegamed worden.
De games die ik speel zijn voornamelijk:
F1 2021, Fortnite, Warzone, League of Legends.
Graag zou ik deze games met steady 120fps kunnen spelen (hoeft niet op de hoogste settings te zijn, zolang het maar stabiel is).
Wat mag het systeem gaan kosten?
De pc mag €1500 kosten, mag iets duurder worden als dat echt een groot verschil maakt (exclusief monitor, windows en randapparatuur).
Dit zijn de randapparaten die eventueel mee kunnen indien de build dat toelaat (hoeft niet persé):
Cpu fan: Cryorig H7
SSD: Samsung SSD 860 EVO 500gb
Power Supply: Seasonic Focus Plus Gold Power Supply - 750 Watt
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor mij is het het belangrijkst dat ik een betrouwbare pc krijg die weer een jaar of 8 mee kan gaan, zonder al teveel onderhoud.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur bij Intel of AMD. Momenteel heb ik een AMD pc en die bevalt prima.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc mag best wat geluid maken zolang het maar niet te horen is als ik mijn headset op heb tijdens het gamen. Ook kan het in de zomer best warm worden in mijn kamer waardoor de pc ook in die omstandigheden uit de voeten weet. RGB is iets wat ik overbodig vind en hoeft ook niet in de build aanwezig te zijn, mocht dat er toch bijzitten dan is dat geen probleem.
Ga je overklokken?
Nee, nooit gedaan en ook niet van plan om ooit te gaan doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou het ontzettend waarderen als jullie mij kunnen helpen met het samenstellen van mijn droom pc. Daarnaast ben ik nog opzoek naar iemand die mij wilt helpen de pc te bouwen/installeren van windows en drivers (omgeving Nijkerk). Dit hoeft uiteraard niet voor niets. (indien dat niet mogelijk is zal ik het laten bouwen door Azerty).
Hierbij mijn opzet. Ik hoor graag jullie mening en de mogelijke verbeter punten. In de build ga ik ervan uit mijn bestaande componenten te hergebruiken:
Build:
Hartelijk dank voor het lezen en alvast dank voor uw hulp.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op de pc zal voornamelijk gegamed worden.
De games die ik speel zijn voornamelijk:
F1 2021, Fortnite, Warzone, League of Legends.
Graag zou ik deze games met steady 120fps kunnen spelen (hoeft niet op de hoogste settings te zijn, zolang het maar stabiel is).
Wat mag het systeem gaan kosten?
De pc mag €1500 kosten, mag iets duurder worden als dat echt een groot verschil maakt (exclusief monitor, windows en randapparatuur).
Dit zijn de randapparaten die eventueel mee kunnen indien de build dat toelaat (hoeft niet persé):
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor mij is het het belangrijkst dat ik een betrouwbare pc krijg die weer een jaar of 8 mee kan gaan, zonder al teveel onderhoud.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur bij Intel of AMD. Momenteel heb ik een AMD pc en die bevalt prima.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc mag best wat geluid maken zolang het maar niet te horen is als ik mijn headset op heb tijdens het gamen. Ook kan het in de zomer best warm worden in mijn kamer waardoor de pc ook in die omstandigheden uit de voeten weet. RGB is iets wat ik overbodig vind en hoeft ook niet in de build aanwezig te zijn, mocht dat er toch bijzitten dan is dat geen probleem.
Ga je overklokken?
Nee, nooit gedaan en ook niet van plan om ooit te gaan doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou het ontzettend waarderen als jullie mij kunnen helpen met het samenstellen van mijn droom pc. Daarnaast ben ik nog opzoek naar iemand die mij wilt helpen de pc te bouwen/installeren van windows en drivers (omgeving Nijkerk). Dit hoeft uiteraard niet voor niets. (indien dat niet mogelijk is zal ik het laten bouwen door Azerty).
Hierbij mijn opzet. Ik hoor graag jullie mening en de mogelijke verbeter punten. In de build ga ik ervan uit mijn bestaande componenten te hergebruiken:
Build:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 201,74 | € 201,74 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS PRO V2 | € 174,- | € 174,- |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6750 XT Gaming X Trio | € 738,08 | € 738,08 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | € 79,99 | € 79,99 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF436C18BBK2/32 | € 123,85 | € 123,85 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 106,56 | € 106,56 |
| Totaal | € 1.424,22 | |||
Hartelijk dank voor het lezen en alvast dank voor uw hulp.
[ Voor 36% gewijzigd door mostkiller28 op 08-06-2022 19:43 ]