Feedback m.b.t. nieuwe voorwaarden V&A 8 juni 2022

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ten eerste chapeau, de nieuwe voorwaarden zijn in mijn optiek echt een verbetering van wat we eerst hadden.

Omdat er geen moderatie/feedback topic is (althans niet als sticky of volgens mijn zoekactie) heb ik maar een nieuwe topic aangemaakt.

Ik vraag mij wel af hoe jullie gekomen zijn bij de tien nieuwe artikelen regel, iemand die vijf nieuwe videokaarten of vijf nieuwe Steam Decks kan aanbieden is toch duidelijk een handelaar, waarom ligt de drempel nog steeds zo hoog?

Zoals @Puch-Maxi aangeeft, wat ik zelf gemist heb te benoemen, gaat het hier om: Belangrijke wijziging in de voorwaarden V&A per 8 juni 2022 zie: https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/v-a/

[ Voor 19% gewijzigd door True op 08-06-2022 20:17 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:12

Wokschotel

Op 6 wielen

Heel klein dingetje: ik zou (conform artikel 41 van de voorwaarden) duidelijk maken dat de wijzigingen per 8 juni in werking treden. Nu staat er wel 8 juni in de titel maar je kunt maar beter duidelijk zijn.

@Bor @jelle.

[ Voor 4% gewijzigd door Wokschotel op 08-06-2022 17:54 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik ben ook erg blij met deze nieuwe voorwaarden. Het is fijn om te zien hoe eventuele communicatie 'slecht' is waardoor je toch sneller afziet om met een bepaalde Tweaker zaken te doen.

Wat @Wokschotel zegt sluit ik mij tevens bij aan, chapeau @Bor en de rest van het V&A team!

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Wokschotel schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:44:
Heel klein dingetje: ik zou (conform artikel 41 van de voorwaarden) duidelijk maken dat de wijzigingen per 8 juni in werking treden. Nu staat er wel 8 juni in de titel maar je kunt maar beter duidelijk zijn.

@Bor @jelle.
Goed punt, aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:55
Meg schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:40:
Ik ben ook erg blij met deze nieuwe voorwaarden. Het is fijn om te zien hoe eventuele communicatie 'slecht' is waardoor je toch sneller afziet om met een bepaalde Tweaker zaken te doen.

Wat @Wokschotel zegt sluit ik mij tevens bij aan, chapeau @Bor en de rest van het V&A team!
Geen idee, vrees dat het voor mij de andere kant op gaat werken. Ik negeer lowballers nu eigenlijk altijd gewoon aangezien ik meestal de prijzen nakijk en dan iets aanbied voor de laagste prijs. Maar de (pseudo)handelaren knallen er toch nog een bod van 50-70% in waar ik geen energie aan ga besteden.

Misschien iets van een standaard tekstje in de advertenties die ik plaats dat ik altijd reageer binnen 72 uur behalve op..?

Sowieso is er nu ook al enige discussie in het "Marktplaats, ik word er gek van" topic aangezien op Marktplaats nu ook een onderscheid gemaakt gaat worden tussen particulier en zakelijk. Dat gaat natuurlijk nog wel discussie opleveren, net zoals hier op V&A eerder is gebeurd.

Ik zie bijvoorbeeld wel eens mijn eigen spul dat hier verkocht is aangeboden worden op Marktplaats door mensen die tegelijkertijd 7 PC's aanbieden.

Of meer recent een ex-handelaar die net zoveel blijft aanbieden maar dan zonder de zekerheden die je bij een zakelijke aanbieder hebt als consument, want "nu is het hobby". Ik snap overigens wel dat Tweakers alleen actie onderneemt bij overduidelijke gevallen en het lijkt me dat ze hier niet actief naar speuren.

Neemt natuurlijk niet weg dat dit een stap in de goede richting is! Ben dus alleen benieuwd hoe het communicatie dingetje gaat uitpakken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mooi lijstje verbeteringen, wel jammer dat er nog steeds geen actie ondernomen is tegen de ratten scalpers. Die verpesten steeds elke grote release met hun gerotzooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

True schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:40:
Ik vraag mij wel af hoe jullie gekomen zijn bij de tien nieuwe artikelen regel, iemand die vijf nieuwe videokaarten of vijf nieuwe Steam Decks kan aanbieden is toch duidelijk een handelaar, waarom ligt de drempel nog steeds zo hoog?
Voor de een zal deze drempel hoog liggen, voor de ander (te) laag. We hebben gekozen voor een drempel die veelvuldig aanbod beperkt maar waarbij het wel mogelijk blijft om af en toe als particulier iets wat ongebruikt is aan te bieden. De limiet geldt voor een heel jaar.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Lanfear89 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:35:
Mooi lijstje verbeteringen, wel jammer dat er nog steeds geen actie ondernomen is tegen de ratten scalpers. Die verpesten steeds elke grote release met hun gerotzooi.
Wat betreft het fenomeen scalping verwijs ik je graag naar het volgende: Scalping op Tweakers

Mag ik je wel vragen om de sfeer positief te houden, verwijzen naar anderen als "ratten" is nergens voor nodig

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 26-09 01:43

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

- Hoe wordt omgegaan met onzinnige biedingen? Normaal reageer ik niet op onzinnig lage biedingen bijvoorbeeld.

- Is het een idee om een reminder verplicht te stellen alvorens een beoordeling te schrijven? Een bericht missen/ vergeten kan gebeuren natuurlijk.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik vind het ergens wel ironisch dat door de potentiële 'slachtoffers' van de nieuwe regel over communicatie-reviews nu al duidelijk gemaakt wordt dat dit een goede nieuwe regel is :D Als je niet reageert op een belachelijk bod, dan kun je toch niet spreken van een 5-sterren-communicatie of wel dan? O-) If anything, dan zou je juist blij moeten zijn met de reviews, want dan weten anderen dat ze geen belachelijke biedingen hoeven te doen :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
naitsoezn schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:16:
Ik vind het ergens wel ironisch dat door de potentiële 'slachtoffers' van de nieuwe regel over communicatie-reviews nu al duidelijk gemaakt wordt dat dit een goede nieuwe regel is :D Als je niet reageert op een belachelijk bod, dan kun je toch niet spreken van een 5-sterren-communicatie of wel dan? O-) If anything, dan zou je juist blij moeten zijn met de reviews, want dan weten anderen dat ze geen belachelijke biedingen hoeven te doen :+
Tja, ik ben dan wel weer een soort van trots op mijn score tot nu toe denk ik. Zo had ik het echter nog niet bekeken whehe. Kom er dan maar in met die reeks van 25 1-ster reviews ;)

Edit: Ik kom overigens weinig op de frontpage de laatste tijd, maar is dit daar ook een keer voorbij gekomen? Of iets van een melding op V&A zelf (kan ook zomaar zijn dat ik die gemist heb, maar dat lijkt me alweer iets minder waarschijnlijk).

[ Voor 14% gewijzigd door Dagion op 08-06-2022 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
naitsoezn schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:16:
...
Als je niet reageert op een belachelijk bod, dan kun je toch niet spreken van een 5-sterren-communicatie of wel dan?
...
Als je er puur semantisch naar kijkt betwijfel ik of je überhaupt kan spreken over communicatie wanneer de informatieoverdracht niet met zekerheid overgekomen is óf enkel eenzijdig is.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

We gaan bij de geen communicatie mag ook review opleveren richtlijn wel uit van enig inlevingsvermogen en we hopen niet dat mensen na het versturen een aftelklok starten.

Maar, we hebben vaak gezien dat iemand iets op v&a dumpt, een halve tot geen reactie, (of een lompe) op vragen geeft en potentiële blije tweakers gefrustreerd afhaken. Een review mocht dan niet, terwijl we soms 3,4 of 5 berichten zagen waarbij pogingen tot afspreken werden gedaan. Daar is dit voor (tegen!) bedoeld. :)

En tja, het is een "markt" dus lowballers heb je altijd. Persoonlijk reageer ik er altijd op, ook op mp. Meestal reageren de lowballers dan niet meer. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door teacher op 08-06-2022 23:52 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Ik mis art. 18a:
De prijs vermeld in de advertentie geeft de prijs per stuk weer. Bied je meerdere dezelfde producten aan en wil je een totaalprijs aangeven? Dan zet je die in de tekst.

Voorbeeld van een misleidende advertentie:
V&A aangeboden: 3 x zo goed als nieuwe SSD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSPWjTTXNHabXNBBRGF2ekExpV4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fTpmqcptyuzD8j1dJnwiOKeR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door PcDealer op 10-06-2022 22:17 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Niks misleidends aan. Je kan ze alle 3 voor 110 euro kopen, of voor 40 euro/stuk. Beide varianten zijn keurig benoemd.

Daarnaast was dit "artikel" nooit onderdeel van de oude voorwaarden.

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 12-06-2022 18:51 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
Even een kick, benieuwd naar ervaringen van actieve V&A'ers betreffende de nieuwe regels.

Ik vind het behoorlijk irritant om een soort van verplicht te zijn om te reageren, zeker als het berichten zijn in de trant van: "Hoi, 15? mvg."

Nu ligt dat (waarschijnlijk) vooral aan mij en mijn eigen persoonlijkheid maar ik kan me niet voorstellen dat dit heel veel bijdraagt aan "Wij willen een vriendelijker Tweakers". Ik merk in ieder geval dat ik kortaf/geïrriteerd reageer, en of dat nou beter is dan geen reactie, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
Mogen niet reagerende geïnteresseerden ook beoordeeld worden qua communicatie? Heb het idee dat er wat meer random reagerende/biedende accounts aanwezig zijn, daar wil ik dan nog wel een reminder achteraan sturen gevolgd door een beoordeling indien toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Potentiële kopers die niet meer reageren na jouw vraag als verkoper is ook review-waardig.

2 euro
-helaas

Is niet review-waardig, dat is afgesloten communicatie.

2 euro
-wil je het verzonden hebben?
.....
.....

Is wel review-waardig, want er is geen afgesloten communicatie.

[ Voor 56% gewijzigd door teacher op 01-05-2023 11:34 ]

Wise enough to play the fool

Pagina: 1