Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Screeny
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-05 13:13
Wij hebben twee offerte opgevraagd voor een hybride warmtepomp. Deze kan naast de CV geplaatst worden in de bijkeuken en de buitenunit kan direct op het platte dak van deze bijkeuken.
De eerste offerte kwam uit op 12.000 Eruo en de tweede op 11.750. Nu zijn wij enigszins verbaasd over deze bedragen, want we hadden (dachten we) aardig wat voorwerk gedaan en ons ingelezen maar dit soort bedragen waren we niet tegengekomen.

Onze vraag is: zijn dit hele rare bedragen voor een relatief recht toe recht aan installatie van een hybride warmtepomp (Vaillant AroTHERM plus VWL 75/6 R290, inclusief Trillingsdempers, Mono wp-verbindingsset, Ontkoppelingsbuffer vp rw 45/2 b Vaillant, Aansluiting set, g1"" (2 tubes), Systeemregelaar SensoCOMFORT vrc720 Vaillant, Besturingsmodule warmtepomp AI, Leidingset buitenunit - buffervat - cv ketel – circulatie pomp. en installatiekosten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-05 20:34
Daar word goed op verdient.
als ik 2 minuten google
Materiaal 7 a 8000euro
dus voor een recht toe recht aan is 4000euro installeren best veel.
maar gezien ze beide rond die prijs zitten is dat tegenwoordig markt conform

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:49
Dat lijkt een normale prijs voor een full electric HT warmtepomp (wat dit type is) met toebehoren minus warmwatervat.
Maar als jullie al zo'n hybride nodig hebben dan is het niet /nauwelijks duurder om meteen naar een zwaardere warmtepomp te gaan die wel 100% aankan. Die meerkosten kan je wegstrepen tegen vastrecht gas over een jaar of 10 a 15

Verkijk je niet op de installatiekosten qua tijd en leidingwerk. Dat hakt erin.

Ps wat is het huidige gasverbruik op jaarbasis? Indien lager of ongeveer gelijk aan 1000 dan kan deze warmtepomp het in zijn eentje af.

[ Voor 39% gewijzigd door D-dark op 08-06-2022 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-05 23:13
Standaard ELGA 6kW is ca 3,3k na subsidie

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Screeny
BarryH schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:34:
Standaard ELGA 6kW is ca 3,3k na subsidie
Dat is inclusief alles? uren, periferie materiaal etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Screeny
D-dark schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:32:
Dat lijkt een normale prijs voor een full electric HT warmtepomp (wat dit type is)
Zover was ik nog niet eens met googlen :P . Zeg je nu dat dit een full electric systeem is en geen hybride? Dat zou een deel verklaren. (Afgezien nog van de installatie kosten (manuren) a ruim 3000 euro) Ik snap dat het geen uurtje werk is maar zijn ze zolang bezig met de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Screeny schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:02:
[...]

Nee. Dat is een nettobedrag voor de pomp zelf. De Vaillant is na aftrek subsidie goedkoper. Buffervat en extra circulatiepomp is bijna nooit nodig in een installatie met een zware pomp.

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:49
Screeny schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:07:
[...]

Zover was ik nog niet eens met googlen :P . Zeg je nu dat dit een full electric systeem is en geen hybride? Dat zou een deel verklaren. (Afgezien nog van de installatie kosten (manuren) a ruim 3000 euro) Ik snap dat het geen uurtje werk is maar zijn ze zolang bezig met de installatie?
Reken maar op 2 man zeker een hele dag.
Dit is een monoblock warmtepomp welke ook standalone kan draaien met alle electronica erbij.
Die zullen ze wel parallel aansluiten. Het enige wat je dan nog moet doen is zorgen voor je warm water (als je in de toekomst van je gas af wil) .
Maar daar de hybrides behoorlijk zeldzaam zijn schakelt men over naar de full electric.

Vandaar de vraag over je gasverbruik op jaarbasis.
Een hybride is normaal gesproken gedimensioneerd op de helft van je benodigde energie.
Dat zou betekenen dat je 2000 m3 op jaarbasis verstookt!

Om te bekijken of deze geschikt is of het zelfs standalone afkan hebben we je gasverbruik nodig.
Bij 1000 of liever minder kan deze warmtepomp het 100% zelfstandig af.
is je afgiftesysteem ook in orde dan kan het interessant zijn om meteen een warmtepompboiler of warmwatervat te laten plaatsen. Ben je in 1 keer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

Paar maanden geleden is er hier een Daykin/Intergas hybride opgehangen. Offerte heb ik in December 2021 laten maken á 8000.-. inclusief installatie. Installateur gaf aan dat de prijzen flink gestegen waren, door het beperkte aanbod en de vele vraag.
qua werk viel het de installateurs best tegen, in totaal meer dan 1 dag werk voor 2 man. Binnen één dag afronden lukte niet.

Ik kan me goed voorstellen dat met de huidige extra subsidie, gasprijzen en vraag naar hybride ketels de installateurs een extra graantje meepikken door de prijzen te verhogen.
Toen ik mijn offerte aanvroeg was de huidige subsidieregeling nog niet bekend. ;)

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-05 23:13
Screeny schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:02:
[...]

volgens mij is dat incl. installatie. kijk maar eens bij remeha op de site
in 2014 heb ik 4k betaald voor een 4kW elga, incl. installatie. Toen was er geen subsidie.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Elke monoblock kan je hybride gebruiken, deze unit vervangt ca 1500 m³ gas. Ik ben all-electric met zijn kleine broertje, de 65/6 (zie signature).

Een hybride opstelling is - afhankelijk van je afgifte - even duur als all electric voor alleen verwarming. Bij all-electric vervalt bijvoorbeeld vaak het buffervat, de extra circulatiepomp en een stapel messing (duur in 1").
Als je wat over je afgifte en gasverbruik vertelt, of beter nog, Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic even doorleest, dan krijg je beter advies en kan je de installateur goed informeren over je wensen.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Screeny
Dank allemaal, wij zijn weer een stuk wijzer!
Pagina: 1