Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalisay
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-09 13:58
Hi!

Aangezien er een hoop mensen afstuderen rond deze periode van het jaar lijkt het me leuk om aanbiedingen van verschillende starters te verzamelen en te vergelijken met elkaar zodat de waarde van een starter iets transparanter is.
Natuulijk bestaat de grote Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) maar daar kunnen vaker grotere cijfers uitkomen van mensen die dan ook (terecht) trots zijn op hun salaris. Door dit te beperken tot startsalarissen hoop ik een inzichtelijk topic te maken voor mensen die net beginnen met hun carrière :) .

De definitie van starter in dit topic is iemand tussen de 0 en 2 jaren ervaring.
Wanneer je al een jaar of 1-2 werkend bent bij een bedrijf zou je kunnen toelichten hoe je tot een goed bod bent gekomen, enige tips uitwisselen en hoe je ervaring is geweest tijdens de eerste werkjaren.
Als je zelf geen starter bent maar wel handige tips hebt voor starters voor bijvoorbeeld sollicitatieprocessen, salarisonderhandelingen etc. dan lijkt het mij relevant om die hier ook in te vermelden!

Laten we de opmaak van het eerder genoemde grote topic te gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[u]1. Wie ben je: [/u]
[b][*]Leeftijd: [/b] 
[b][*]Opleiding: [/b]
[b][*]Werkervaring: [/b] 
[b][*](Woon) Locatie: [/b]

[u]2. Wat doe je: [/u]
[b][*]Functie: [/b]
[b][*]Werkgever/branche: [/b]
[b][*](Werk) Locatie(s): [/b]
[b][*]Aantal vakantiedagen: [/b]
[b][*]Gewerkte uren/week: [/b]
[b][*]Reistijd: [/b]
[b][*]Werkdruk: [/b]

[u]3. Wat verdien je: [/u]
[b][*]Vast maandsalaris (bruto): [/b] €
[b][*]Vakantiegeld: [/b] €
[b][*]Bonus, toeslagen, etc: [/b] €
[b][*]Dertiende/veertiende maand: [/b] €
[b][*]Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): [/b] €

[u]4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package: [/u]
[b][*]Bijdrage werkgever in pensioeninleg: [/b] €
[b][*]Type pensioenregeling / pensioenfonds: [/b] 
[b][*]Mobiliteit per jaar: [/b] €
[b][*]Overige: [/b] 
[b][*]Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): [/b] €

[ Voor 7% gewijzigd door Dalisay op 07-06-2022 18:15 . Reden: toevoeging van starter definitie voor verduidelijking ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 16:30

mwa

Wat is volgens jou de definitie van een 'starter'? Wellicht handig om aan te geven in de OT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:45

Thompson

Beeromaniac

Mijn tip als niet starter; Focus je zeker niet op je eerste startsalaris maar kijk vooral naar de potentie van het bedrijf. Wat kun je leren bij dat bedrijf, zie je er groeimogelijkheden, kun je er aanvullende cursussen volgen op kosten van de zaak etc.

Bron; Ik ben zelf als complete nitwit zonder enig diploma/papierwerk begonnen bij het bedrijf waar ik nu ruim 9 jaar laten nog met veel plezier zit. Maar ik heb hier wel een mooie groei kunnen doormaken waardoor ik nu met alleen een HAVO diploma in de non-ICT bovenmodaal verdien. Toen ik tekende wist ik nog niet eens wat ik ging verdienen, ik wist enkel dat inzet bij dit bedrijf gewaardeerd zou worden en als ik mezelf zou bewijzen ik kon groeien.

[ Voor 3% gewijzigd door Thompson op 07-06-2022 13:47 ]

Beeromaniac

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmorkMidas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-10-2023
Thompson schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:46:
Focus je zeker niet op je eerste startsalaris.
In de ideale wereld niet nee, maar helaas moet een starter ook gewoon €1400,- huur betalen voor een bezemkast. Al is dat een andere discussie. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 10:08
Ben ik niet geheel mee eens. Absoluut, salaris is niet het allerbelangrijkste, maar als schoolverlater met een diploma mag je toch echt wel wat verwachten en hoef je jezelf niet af te laten schepen met een fooitje onder het mom van "groei". Die groei je namelijk later alleen dicht door grotere stappen te maken, meestal van werkgever overstappen. Verder leert de ervaring vaak dat werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, dat ook toepassen op opleiding en scholing.

Wellicht leuk ter info, mijn startsalaris in 2017. Dit hier schreef ik in oktober 2017, onderstaande is wat het echt was:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dit had het dus moeten zijn, ware het niet dat ze mij nog een geintje geflikt hebben: In mijn branche bouwden we 13 ADV dagen op, maar die had men in mijn maandloon verwerkt (terwijl men zei dat die apart uitbetaald zouden worden). Wilde ik ADV opnemen dan moest ik dus onbetaald verlof opnemen. Ook heb ik mijn twijfels of mijn vakantierechten wel opbouwden bij opname vakantieuren. Daarom mijn tip aan de starters: let goed op wat men in je contract uitspookt, zeker bij detacheerders en detavast contracten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-09 19:44
Thompson schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:46:
Mijn tip als niet starter; Focus je zeker niet op je eerste startsalaris maar kijk vooral naar de potentie van het bedrijf. Wat kun je leren bij dat bedrijf, zie je er groeimogelijkheden, kun je er aanvullende cursussen volgen op kosten van de zaak etc.

Bron; Ik ben zelf als complete nitwit zonder enig diploma/papierwerk begonnen bij het bedrijf waar ik nu ruim 9 jaar laten nog met veel plezier zit. Maar ik heb hier wel een mooie groei kunnen doormaken waardoor ik nu met alleen een HAVO diploma in de non-ICT bovenmodaal verdien. Toen ik tekende wist ik nog niet eens wat ik ging verdienen, ik wist enkel dat inzet bij dit bedrijf gewaardeerd zou worden en als ik mezelf zou bewijzen ik kon groeien.
Vraagje betreft groeimogelijkheden, heb je dit niet overal? :P. Ik kan me natuurlijk voorstellen dat dit bij kleine bedrijven/startups wat minder is. Maar voor de rest lijkt het me wel evenredig overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 17:29

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Dit kan echt prima gewoon in Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) dus daarom sluit ik dit topic. Als je je post verplaatst wil hebben, geef dan ff een seintje!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.