iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 14 Pro Zilver Apple Watch Series 6 Product Red Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePod Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Welke betaalde extensie als ik vragen mag?TheKerremenke schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:38:
[...]
Met de Safari extensie vinegar lukt me dat wel. Die haalt de reclames weg, maakt picture in picture mogelijk en video playback op de achtergrond mogelijk. Wel enkel via de Safari browser en ene betaalde extensie. Maar in mijn ogen het geld wel waard.

@Roald1965 Vinegar zei hij al. Die staat gewoon in de App Store en kost een paar euro, maar dat is het waard (vind ik).Roald1965 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:36:
[...]
Welke betaalde extensie als ik vragen mag?
Het werkt trouwens ook onder macOS.
[Voor 8% gewijzigd door syltheboy op 14-12-2022 15:51]
Ik heb sinds kort een iPad Pro M2. Op dit moment kom ik niet verder dan wat netflixen en wat YouTuben. Is er een topic waar over bepaalde iPad apps gesproken wordt? Op dit moment zoek ik een comic app. Maar ik zie door het bos de boom niet meer. Ik las dat cruncyroll goed is, maar na installatie zie ik een abonnementen service. En dat is niet wat ik wil.
Ik gebruik al jaren Chunky. Geen abonnement oid. Wel een pro in-app aankoop maar heb nog niet ontdekt waar ik dat voor nodig zou hebben.SamSid schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:49:
Ik weet niet of ik het hier moet plaatsen, maar mijn vraag gaat over iOS apps. Dus waarschijnlijk hier wel.
Ik heb sinds kort een iPad Pro M2. Op dit moment kom ik niet verder dan wat netflixen en wat YouTuben. Is er een topic waar over bepaalde iPad apps gesproken wordt? Op dit moment zoek ik een comic app. Maar ik zie door het bos de boom niet meer. Ik las dat cruncyroll goed is, maar na installatie zie ik een abonnementen service. En dat is niet wat ik wil.
[Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 06-01-2023 21:00]
Wat bedoel je precies met een 'comic app'? Gewoon een reader die je .cbr en .cbz kan voeren? Daarvoor gebruik ik Smart Comic. Kost niks en werkt primaSamSid schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:49:
Ik weet niet of ik het hier moet plaatsen, maar mijn vraag gaat over iOS apps. Dus waarschijnlijk hier wel.

Ja dit bedoelde ik. Maar ik wist niet hoe ik het moest uitdrukken.PhilipsFan schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:35:
[...]
Wat bedoel je precies met een 'comic app'? Gewoon een reader die je .cbr en .cbz kan voeren? Daarvoor gebruik ik Smart Comic. Kost niks en werkt prima
Op mijn iPad Air 2022 met het iPadOS en alle apps up to date krijg ik bij het openen van de Facebook app veelvuldig de melding in een zwarte balk te zien, dat mijn internetverbinding is hersteld terwijl er geen sprake was of is geweest van een afgebroken verbinding met het internet.
Ik krijg een dergelijke melding bij geen andere apps te zien, ook niet bij gebruik van Facebook op mijn iPhone of MacBook, alleen bij FB op mijn iPad. En dan ook niet continue, maar wel zeer veelvuldig.
Ik heb hier nu al weer sinds enkele maanden last van. Natuurlijk de/een oplossing kan zijn de app te verwijderen en opnieuw te installeren, maar ik vind deze melding zo vreemd.

©2004
Da’s al een tijdje zo: iOS 15 misschien zelfs 14hk12nl schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:25:
Ik ben net de update aan het installeren maar is dit voor het eerst dat het Apple logo en de laadbalk in landscape modus wordt weergegeven? Of heb ik het niet eerder gezien?

Hele simpele vraag iCloud sync staat aan op de mac voor freeform?AppleFan2007 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:16:
Freeforms werkt toch nog niet lekker, wijzigingen die op de iPad worden uitgevoerd zijn te zien op alle andere apparaten, wijzigingen die op de Mac worden uitgevoerd zijn dan weer niet te zien op andere apparaten.
Jammer dat het al zo snel moet mislopen met z'n leuke functie
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 11 64GB
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Het is een rommeltje en heb het na een dagje gebruik ook permanent uit gezet. Nu was de eerste multitasking op iPad jaren geleden ook een rommeltje, en werkt het nu best aardig met die triple dots menu, en simpele Split View en Slide Over.
Dus misschien krijgen ze stage manager ook nog getemd tot iets wat voorspelbaar is en goed werkt, maar als ik de basis bekijk, betwijfel ik het toch ten zeerste.
Is er in de 16.4 beta iets gefinetuned aan stage manager? Ik draai geen betas namelijk
Bediening met muis en toetsenbord is nog steeds wat ‘ cluncky’ met mijn dell/Logitech combi. Wellicht beter met Apple eigen spul.
Sommige apps hebben wel echt een voorkeur voor het iPad scherm, maar wat ik tot nu toe getest heb werkt op beide schermen. Ik heb er nu geen toegang meer toe, maar ben wel benieuwd hoe het zou werken met Windows op een server benaderen.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Het gaat me vooral om het gedrag en gebruik van Stage Manager. Ik quote mezelf even uit een ander topic (vooral de link):
Interessante long Read over Stage Manager.
https://www.macstories.ne...nager-ipados-16-1-review/
Goed geschreven, wel een lang stuk. Hoewel ik zelf niet goed onder woorden kon brengen waarom stage manager zo ‘onaf’, onsamenhangend en willekeurig voelde, was dit artikel wel nuttig om te tonen dat ik hier niet alleen in stond. Het is niet zomaar een gevoel. De schrijver heeft zich veel werk getroost om met concrete voorbeelden, gifjes, screenshots en veel uitleg alle vreemde ‘behaviours’ duidelijk te maken.
Ik ben wel eens nieuwsgierig naar hoeveel mensen nu effectief stage manager gebruiken, dagelijks, in hun workflows, naar alle tevredenheid en zonder 'frictie'. Lijkt me bijna niet mogelijk met hoe het nu is geimplementeerd.
Sinds nu ongeveer 1 week heb ik een iPad Air 2022 en een aantal dagen terug dan ook eens Stagemanager geprobeerd, alleen dan niet met een extra scherm. Tja, ik weet niet wat ik ervan moet denken en kan (nog) niet de voordelen ervan zien. Ja oke het scheelt misschien wat vegen op het scherm en ziet er net wat anders uit maar of dat nu iets toevoegt. Voor mij persoonlijk in elk geval niet dus heb ik Stagemanager ook weer uitgeschakeld.Amos_x schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:21:
@SirLenncelot Ik ben wel eens nieuwsgierig naar hoeveel mensen nu effectief stage manager gebruiken, dagelijks, in hun workflows, naar alle tevredenheid en zonder 'frictie'. Lijkt me bijna niet mogelijk met hoe het nu is geimplementeerd.
Deze update bevat belangrijke probleemoplossingen en beveiligingsupdates voor je iPad, waaronder:
De emoji met duwende handen toonde geen variaties voor huidskleur
In sommige gevallen reageerde Siri niet
Belangrijke probleemoplossingen en beveiligingsupdates…

Een sluit het ander niet uit toch? 🙏🏿PatrickC schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:19:
iPadOS 16.4.1 (20E252)
Deze update bevat belangrijke probleemoplossingen en beveiligingsupdates voor je iPad, waaronder:
De emoji met duwende handen toonde geen variaties voor huidskleur
In sommige gevallen reageerde Siri niet
Belangrijke probleemoplossingen en beveiligingsupdates…
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb sinds gister ook een iPad (2021)
Mooi apparaatje, hoor; draait snel en soepel.
Wel een tikje vervelend dat hij in de VS 250 dollar kost en hier 350 euro.
Verder ben ik de google store gewend en kon daar veel makkelijker onbekende puzzelspelletjes vinden dan in de app-store.
250 dollar?zetje01 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:53:
Hoera!
Ik heb sinds gister ook een iPad (2021)
Mooi apparaatje, hoor; draait snel en soepel.
Wel een tikje vervelend dat hij in de VS 250 dollar kost en hier 350 euro.
Verder ben ik de google store gewend en kon daar veel makkelijker onbekende puzzelspelletjes vinden dan in de app-store.
Dat is dan niet bij Apple zelf (329 dollar voor de 2021 model, net gekeken)
Plus US prijzen zijn exclusief btw, Europese inclusief.
Qua App Store vs Play Store, ik vond de App Store "meh" met mijn iPhone 4 en ik vind het nog steeds "meh" met mijn 13 Pro en iPad, die van Google is voor mij meer overzichtelijk (en werkt probleemloos via een browser naar keuze), maar daar kan iemand anders een andere mening over hebben.
Wat mij meer irriteert dan de App Store zelf zijn de automatische updates die vaak niet snel genoeg gebeuren, dus ik update alles handmatig.
[Voor 27% gewijzigd door Mizgala28 op 04-05-2023 22:13]
Ik kijk echt nooit naar de updates in de store. Soms zie ik opeens dat apps veranderd zijn, dan hebben ze vast een update gehad.Wat mij meer irriteert dan de App Store zelf zijn de automatische updates die vaak niet snel genoeg gebeuren, dus ik update alles handmatig
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
250 dollar zag ik laatst bij Amazon.Mizgala28 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:10:
[...]
250 dollar?
Dat is dan niet bij Apple zelf (329 dollar voor de 2021 model, net gekeken)
Plus US prijzen zijn exclusief btw, Europese inclusief.
Qua App Store vs Play Store, ik vond de App Store "meh" met mijn iPhone 4 en ik vind het nog steeds "meh" met mijn 13 Pro en iPad, die van Google is voor mij meer overzichtelijk (en werkt probleemloos via een browser naar keuze), maar daar kan iemand anders een andere mening over hebben.
Wat mij meer irriteert dan de App Store zelf zijn de automatische updates die vaak niet snel genoeg gebeuren, dus ik update alles handmatig.
Oh, je wilt bij de Apple zelf?
Daar is hij voor mij 440 euro, net gekeken.
Okay, ik ben niet de enige die de App store 'meh' vind.
De play store had ik veel meer keus voor soorten spelletjes; het was makkelijker ze te vinden.
Je bent de google store gewend, je kan daar gemakkelijker je spelletjes vinden... Waarom kocht je dan geen android tablet. Keuze genoeg toch?zetje01 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 20:01:
Wacht effe?!
Youtube op Google Chrome doet geen chromecast op m'n ipad?
Wat onzettend flauw.
Mijn advies is, iPad verkopen en android tablet in de plaats kopen. Voor 350 euro vind je vast wel iets dat net zo soepel werkt.
Dank je voor je advies.Amos_x schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 20:09:
[...]
Je bent de google store gewend, je kan daar gemakkelijker je spelletjes vinden... Waarom kocht je dan geen android tablet. Keuze genoeg toch?
Mijn advies is, iPad verkopen en android tablet in de plaats kopen. Voor 350 euro vind je vast wel iets dat net zo soepel werkt.
En of extern scherm nu beter is geworden? Ik heb hier geen kabel liggen (usb-c naar hdmi) maar heb dat ook al lang niet meer geprobeerd.
Het lijkt er op dat elke poging van apple op de iPad meer pc te maken, gewoon strand en eigenlijk weinig toevoegt of oplost. Vooral als je ook nog andere devices hebt...
/edit sorry, dit is iPadOS topic!
[Voor 11% gewijzigd door page404 op 10-05-2023 10:42]
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Volgens mij is de consensus online wel een beetje dat stage manager een aardige flop is en totaal niet brengt wat gebruikers echt willen. Dan doet Samsung dat met DEX echt een stuk beter.Amos_x schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:58:
Gebruikt iemand nog iPad Stage Manager sinds december? Ik heb het een uurtje geprobeerd en dan nooit meer aangeraakt. Compleet onbruikbaar, onintuïtief en niet consistent in z'n gedrag. Er zijn hele essays over geschreven.
En of extern scherm nu beter is geworden? Ik heb hier geen kabel liggen (usb-c naar hdmi) maar heb dat ook al lang niet meer geprobeerd.
Het lijkt er op dat elke poging van apple op de iPad meer pc te maken, gewoon strand en eigenlijk weinig toevoegt of oplost. Vooral als je ook nog andere devices hebt...
Je kunt ook zien hoe Apple er zelf mee omspringt. In macOS staat het by default niet eens aan. Het voelt ook een beetje overbodig daar, meer iets gedreven uit de behoefte om MacOS en iPadOS dichter bij elkaar ter brengen. En voor iPads heeft het idee best meerwaarde voor multitasking, maar het komt alleen niet goed uit de verf.d0s schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:57:
[...]
Volgens mij is de consensus online wel een beetje dat stage manager een aardige flop is en totaal niet brengt wat gebruikers echt willen. Dan doet Samsung dat met DEX echt een stuk beter.
Ik zie het echter niet als DEX. DEX is een desktop omgeving voor een mobile device. Stage Manager is primair denk ik niet met dat doel ontwikkeld. Hoewel ik graag een DEX achtige functie voor IOS zou willen, verwacht ik dat Apple dat nooit zal willen maken. Ik heb wel de hoop dat ze ooit een iPad gaan maken waarin iPadOS meer macOS achtige functionaliteit gaat krijgen. Wat ik weer niet geloof is dat er een iPad met macOS gaat komen.
JaBiaggioLuciano schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:28:
Heya, ff een (zeer waarschijnlijk al gestelde) vraag: ik mag morgen abonnement verlengen maar aangezien mijn mini 13 nog prima werkt, niet echt reden voor. Toen zag ik dat ik ook dus een tablet kan nemen ipv telefoon bij T-mobile.
Werkt een iPad Air lekker als tweede scherm bij een MacBook Pro?
Werkt perfectVoornamelijk wil ik hem voor notities, scherm uitbreiding en als reis apparaat voor streamen/gamen.
Letterlijk zoeken op 'vertical folios' op amazon...En zijn er trouwens vertical folios beschikbaar?
Want voor tweede scherm heeft dat mijn voorkeur voor lezen.
Als ik een nieuwe aanmaak verschijnt ie wel op de iPhone en andersom, maar tabbladen syncen niet. En ik wil de andere groepen ook gewoon zien. Wat kan dit nou weer zijn?
Discussies over iOS mogen in [iOS 16] - Ervaringen & Discussie.
iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen of helpen met het verkrijgen van de iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.