Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo.H
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-03 16:13
Is er een IP camera deskundige die mij wat kan adviseren over IP camera's?

Momenteel heb ik een gembird camera welke ik een andere never nooit zou kunnen adviseren.

Nu wil ik een IP camera welke USB gevoed kan worden en off te grid kan werken. Met andere woorden: werken zonder internet maar enkel via een wifi router.

Tevens wil ik deze (en wellicht meerdere) camera via mijn laptop kunnen benaderen en niet enkel via een app op de telefoon.

Ik zit ook niet te wachten op camera's waarbij alles enkel via een cloud/abonnement werkt. Data wil ik prive kunnen houden.

Situatie is als volgt: Ik werk buiten in het veld met de huidige camera. Deze is aangesloten op een powerbank met een 30000 mha capaciteit. De camera maakt verbinding met een dichtbij geplaatste wifi router en werkt via de app. Kwaliteit is om te janken en het aantal frames is niks om van naar huis te schrijven.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je wilt heel duidelijk iets specifieks, bedenk waarom zou je een IP camera USB gevoed willen hebben? Voor jouw specifieke toepassing niet dus. Zonder verdere info over wat je nu echt wilt bereiken kan niemand je helpen. Waarschijnlijk zal je zelf iets in elkaar moeten zetten waarschijnlijk kom verder als je als basis 12Volt neemt. Zou eerder richting POE gaan kijken maar dat zegt mijn glazen bol.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 12:29
Inderdaad heb je het over verschillende dingen.

Je wilt een IP camera.
Die moet draadloos werken.
Belangrijk: Hij moet werken zonder dat hij zijn beelden via een server in China naar je telefoon stuurt.
Je wilt de beelden direct op je telefoon, niet afhankelijk van een externe server.

Het voeden van dat ding is een ander verhaal. Heb je 12V nodig dan neem je bijvoorbeeld een boormachine-accu en een step-down converter en hoppa! 12V. Die converters zijn er op Alie voor 6-15 euro; die vreten alles van 12-24 volt en maken er op zuinige wijze 12V van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1995
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
Theo.H schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:35:
Is er een IP camera deskundige die mij wat kan adviseren over IP camera's?

Momenteel heb ik een gembird camera welke ik een andere never nooit zou kunnen adviseren.
Kwaliteit is om te janken en het aantal frames is niks om van naar huis te schrijven.
Ik interpreteer jouw vraag op deze manier: je zoekt een IP camera die betere (beeld)kwaliteit geeft.
Mijn advies is om dit bestaande topic door te lezen:
Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:17

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Waarom niet een statisch IP instellen in de camera, waarbij je de gateway weglaat?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 23:13
Niet helemaal duidelijk of het een statische setup is of dat je deze eenvoudig wil kunnen verplaatsen. In beide gevallen kan de 12V inderdaad een optie zijn. Dit topic gaat over een bijzonder interessant off the grid project en zal vast inspiratie geven qua mogelijkheden:

IP Camera op zonnepaneel en accu

[ Voor 15% gewijzigd door Barin op 23-06-2022 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-08 20:19

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Maak zelf een IP camera door de MotionEyeOS software te draaien op Raspberry Pi hardware.

[ Voor 14% gewijzigd door aawe mwan op 23-06-2022 07:43 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Pagina: 1