Canon printer in bootloop bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob310
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 23:14

Rob310

kermisfanaat

Topicstarter
Sinds deze week starte mijn printer (MG6650) wel gedeeltelijk op om binnen de minuut ook weer direct af te sluiten.
Reset bood geen soelaas.
Contact met Canon Support leerde me dat ik sinds begin van deze week één van de velen ben en men had nog geen idee van de oorzaak of de oplossing.
Inmiddels is er een melding vanuit Canon zelf:
https://nl.canon.be/suppo...aqdetailid=tcm:43-2203793

Tldr: De tijdelijke oplossing is om je wifi op je router uit te schakelen, dan je printer opstarten en dan in het menu de WiFi (lan-verbinding) uit te schakelen of de DNS te wijzigen in 000.000.000.001 zodat printer geen verbinding meer maakt met externe server welke de problemen veroorzaakt.

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob310
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 23:14

Rob310

kermisfanaat

Topicstarter
Inmiddels via email de volgende reactie vanuit Canon:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw geduld.

Zoals besproken, informeren wij u bij deze dat er een oplossing is gevonden voor het opstart probleem met uw printer. Wij willen u vragen om onderstaande stappen te volgen om uw printer weer optimaal te gebruiken.
Download de nieuwe firmware update voor uw printer https://www.canon.nl/supp...mg6650.html?type=firmware
Nadat de firmware is gedownload op uw computer, zet u uw router uit.
Sluit de printer aan op uw computer met een USB kabel.
Zet de printer aan.
Start het firmware programma.
Volg de stappen zoals aangegeven op uw computer.
Wanneer de update is voltooid, zal de printer automatisch weer opstarten. Indien dit niet het geval is, kunt u dit handmatig doen.
Schakel uw router weer in.
Let op: het is belangrijk om de router uit te schakelen om te voorkomen dat de printer verbinding kan maken en hierdoor weer in de opstart-fout gaat.

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulieke
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 14:22
ow had jouw topic niet gezien mij het zelfde overkomen

Canon Maxify printers nieuwe firmware nodig

dus meer dan de maxify line up

[ Voor 12% gewijzigd door soulieke op 14-06-2022 22:03 ]