Mijn Canon Maxify MB2350 viel ineens constant uit , mijn reactie : versleten na 7 jaar.
Bijna naar recyclage punt gebracht , maar vandaag krijg ik een mail van CANON (zie hieronder).
Mijn instellingen waren geen contact met canon servers.
Nu blijkbaar doet die dat wel indien de printer een internet connectie detecteert met gevolg :bootloop/hangt/crasht/willekeurig 2 witte pagina's printen.
Ook is er nooit een firmware update geweest voor mijn model , dus hun suggestie om je model "up to date" houden is nutteloos advies.
Dus na firmware update werkt hij weer vandaag. Hopelijk gooien mensen hun model niet weg voor niets.
UPDATE FIRMWARE :
moet gedaan worden via usb en printer mag niet verbonden zijn LAN/WLAN.
Bijna naar recyclage punt gebracht , maar vandaag krijg ik een mail van CANON (zie hieronder).
Mijn instellingen waren geen contact met canon servers.
Nu blijkbaar doet die dat wel indien de printer een internet connectie detecteert met gevolg :bootloop/hangt/crasht/willekeurig 2 witte pagina's printen.
Ook is er nooit een firmware update geweest voor mijn model , dus hun suggestie om je model "up to date" houden is nutteloos advies.
https://nl.canon.be/suppo...ExactTarget&utm_campaign=We hebben onlangs een probleem vastgesteld bij sommige inkjetprintermodellen waarbij de printer onmiddellijk na het inschakelen, wordt uitgeschakeld. We laten je hierbij weten dat jij een model hebt geregistreerd waarbij dit probleem optreedt. Dit probleem is opgelost op 7 juni 2022.
Canon is trots op de kwaliteit en de prestaties van haar producten en wij bieden onze oprechte excuses aan voor het eventuele ongemak voor onze klanten.
Hoewel het probleem nu is opgelost, werken we aan een firmware-update om te voorkomen dat dit probleem zich in de toekomst opnieuw voordoet. Wij raden je aan de firmware van de printer regelmatig bij te werken.
Klik hier voor meer informatie.
Dus na firmware update werkt hij weer vandaag. Hopelijk gooien mensen hun model niet weg voor niets.
UPDATE FIRMWARE :
moet gedaan worden via usb en printer mag niet verbonden zijn LAN/WLAN.