Goedemiddag allemaal,
Ik zou graag wat aankoopadvies en opstelling advies voor zonnepanelen willen ontvangen. Gaat om een oost/west opstelling van een hoekwoning in de regio Rotterdam. Ik wil zelf alle materialen bij een webshop bestellen en dit vervolgens samen met een bevriende aannemer gaan leggen en aansluiten. Het dak heeft een helling van 31 graden
Als aanvullende eis zou ik graag de mogelijkheid willen hebben om het systeem in de toekomst gemakkelijk met een x aantal panelen uit te breiden. Ik ga in mijn tuin een overkapping bouwen en daar wil ik in de toekomst ook panelen op gaan leggen.
De afmetingen bepaald door het kleine schuine dakje van de bijkeuken (achterkant huis) op te meten en dan op basis van het aantal pannen terug te rekenen. Afgerond naar beneden (op 5 cm):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/14AnnMNHpBbnqVPnop3nTNIy.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/wK9mEqaxceKIs0lXu9Ll99I6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hLd2RI65nKvRN86g3xb4wyzq.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou graag wat aankoopadvies en opstelling advies voor zonnepanelen willen ontvangen. Gaat om een oost/west opstelling van een hoekwoning in de regio Rotterdam. Ik wil zelf alle materialen bij een webshop bestellen en dit vervolgens samen met een bevriende aannemer gaan leggen en aansluiten. Het dak heeft een helling van 31 graden
Als aanvullende eis zou ik graag de mogelijkheid willen hebben om het systeem in de toekomst gemakkelijk met een x aantal panelen uit te breiden. Ik ga in mijn tuin een overkapping bouwen en daar wil ik in de toekomst ook panelen op gaan leggen.
De afmetingen bepaald door het kleine schuine dakje van de bijkeuken (achterkant huis) op te meten en dan op basis van het aantal pannen terug te rekenen. Afgerond naar beneden (op 5 cm)
Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/14AnnMNHpBbnqVPnop3nTNIy.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/wK9mEqaxceKIs0lXu9Ll99I6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hLd2RI65nKvRN86g3xb4wyzq.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Zie foto'sSchaduw
Afgezien van de schaduw van de huizen van een straat verder, zowel aan de voor- als achterkant, is er geen schaduw.Jaarverbruik
Weinig. Zit op gemiddeld 1800 kwh per jaar. Hier gaan dit najaar een warmtepomp en airco bijkomen.Huidige elektriciteitsaansluiting
1-faseBudget en doel
Budget +/- 4k. Doel is om het dak maximaal te benutten (vol te leggen voor zover mogelijk). Het kleine schuine dakje aan de achterkant van de woning blijft vrij aangezien dit mogelijk plat gaat in de komende jaren.Wie gaat het project uitvoeren
Een bevriende aannemer. Ik verdiep me zelf in alle technische materie en koop ook zelf alle benodigde materialen.Bijhouden van data
Dit zou ik graag willen integreren in m'n huidige home assistant dashboard. Bij voorkeur verlaat de data van de zonnepanelen ook niet mijn woning. Met andere woorden liever geen opslag/connectie naar externe servers van fabrikanten oid.Reeds verkregen offertes
Nog geen, omdat ik vooral op zoek ben naar suggestief voor welke opstelling, welke (type) paneel, omvormer, bevestigingsmaterialen etc. Het volledige pakket zelf samengesteld zonder installatie zeg maar.Regio
Rotterdam[ Voor 34% gewijzigd door kooimens op 03-06-2022 16:50 ]
:strip_exif()/f/image/C3HttGzm9ja13cOLRXHJK1Gw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FbJP9wIcGwbIGgLv0brQ1bbF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EZhPtLJFw5HOqtnhsaL7rj4W.jpg?f=fotoalbum_large)