Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:45

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Topicstarter

Vivo X80-serie Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: https://asia-exstatic-vivofs.vivo.com/PSee2l50xoirPK7y/Picture_library/1651807587039/zip/img/gallery-pc-img1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://asia-exstatic-vivofs.vivo.com/PSee2l50xoirPK7y/Picture_library/1651807587039/zip/img/gallery-pc-img3.jpg

Vivo heeft de Global versie van z'n X80 en X80-Pro aangekondigd.
De toestellen zouden vanaf begin juni 2022 leverbaar moeten zijn.
En, sinds V2Future een distributieovereenkomst heeft getekend met Vivo, ook officieel in Nederland te koop.

Prijzen en leverbaarheid kan in het daarvoor bestemde topic worden besproken.
[Vivo X80-serie] Levertijden & Prijzen

De Vivo X80 en X80-Pro is een doorontwikkeling van de X70 en X70-Pro+.
Voor zover nu bekend, vervangt de X80-Pro dus de X70-Pro+ en komt er een X80-Pro+.
Veranderingen t.o.v. de X70-serie zijn oa het nog sneller laden (80W), een véél grotere vingerafdrukscanner en de vernieuwde Vivo V1+ chip.
Specs:
https://tweakers.net/pricewatch/1823680/vivo-x80-pro-zwart/specificaties/
ModelX80X80-Pro
Afmetingen LxBxD164,6 x 75,3 x 8,3164,6 x 75,3 x 9,1
Gewicht206219
CPUMediaTek Dimensity 9000Snapdragon 8 Gen 1
RAM+ROM12GB + 256GB12GB + 256GB
Accu4500mAh4700mAh
OSFuntouch OS 12Funtouch OS 12
Laden bedraad80W FlashCharge80W FlashCharge
Laden draadloosn.v.t.50W Wireless FlashCharge
Display6,78" 1-120hz AMOLED 2400x10806,78" 1-120hz AMOLED 3200x1440
Camera50MP + 12MP + 12MP50MP + 48MP + 12MP + 8MP
BootloaderLockedLocked
Updates3 Android versies, 4jr security3 Android versies, 4jr security

Wil je helpen met het aanvullen van de gegevens in dit topic? Stuur dan je user-id in een PB, dan voeg ik je toe

[ Voor 6% gewijzigd door HellStorm666 op 04-06-2022 11:48 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Ik zal de discussie aftrappen ;)

Ik heb op dit moment nog (steeds) de Huawei P30 Pro.
Toestel bevalt opzich nog steeds prima, al merk ik dat ie steeds vaker een tijdje vast hangt.
En na ruim 3jr wil je ook een keer wat anders.

De S22 Ultra valt met z'n Exynos chip af.
Huawei valt helaas af ivm gebrek Google Services (dankjewel USA), anders was de P50 Pro een leuke optie geweest.

Ik denk dat de X80 Pro een mooie opvolger is.
Wat denken jullie?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:01
Ik zit een beetje in hetzelfde bootje, maar dan met een Mate 20 Pro. Hij doet het nog prima, maar ik begin wel te merken dat de batterij minder begint te worden. Ook niet gek na 3,5 jaar denk ik. Zit dus ook te kijken voor wat nieuws.
Ik overwoog in eerste instantie al de Vivo X70 Pro+, maar die was dus niet officieel te koop in NL. Ivm garantie e.d. heb ik toen besloten het niet te doen. Nu lijkt de X80 Pro mij ook wel een mooie opvolger. Het enige wat mij tegenstaat is de batterij. Die is met 4700 mAh toch wel een stukje kleiner dan de 5000 mAh van concurrenten. Ik ben benieuwd hoe dit in tests naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Wat is het update beleid van Vivo? Dat je P30 zo lang mee gegaan is komt deels door de software updates die Huawei nog wel kon geven, en natuurlijk hoe je ermee om ging, maar dat laatste is onder eigen controle, dat eerste ben je afhankelijk van de leverancier, of optioneel custom rom community als dat mag van Vivo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
swhnld schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:28:
Wat is het update beleid van Vivo? Dat je P30 zo lang mee gegaan is komt deels door de software updates die Huawei nog wel kon geven, en natuurlijk hoe je ermee om ging, maar dat laatste is onder eigen controle, dat eerste ben je afhankelijk van de leverancier, of optioneel custom rom community als dat mag van Vivo.
Updates van Huawei zijn, dankzij de USA, belabberd.
Draai nl nog steeds Android 10.

Gelukkig zijn de verschillen tussen de Android versies tegenwoordig veel en veel kleiner dan vroeger.

Vivo geeft 4jr updates en 3 android versies als garantie.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
En is de bootloader van een Vivo geschikt voor custom roms zoals bij OnePlus? Of is dat geblokkeerd zoals bij Oppo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
swhnld schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:40:
En is de bootloader van een Vivo geschikt voor custom roms zoals bij OnePlus? Of is dat geblokkeerd zoals bij Oppo?
Locked, net als Oppo en Huawei.
Reden van alle 3 de bedrijven is dat, volgens hun, een locked bootloader veiliger is.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik heb de x70pro plus top camera maar door de Chinese orgin os geen android auto wel de rest van google 😅 ik hoop dat de funtouch os versie van x80 pro snel hier komt in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 20:08
Of het snel naar NL komt weet ik niet zo zeker.
Veel van dit soort merken brengen nauwelijks modellen hier op de markt en de flagships ook zeker niet altijd.
Meestal dus de budget en midrange flutmodellen waar vrijwel niemand op wacht.
Dan zie je ook vaak dat je zelden de echte top modellen krijgt, en dus niet de versie met veel storage, en zo blijf je dus klooien. (Voorbeeld Find X5 Pro).

Bestellen uit China is de enige oplossing maar je zit vaak met de software aangezien je de ROM niet eenvoudig, of soms helemaal niet, kan wijzigen.

Meestal lijkt het mooi maar zijn er best wel wat issues.
Vivo heeft veel gedoe met notificaties die dan wel en dan niet werken en je moet behoorlijk thuis zijn in de materie en geduldig zijn om het enigszins werkend te krijgen.
De ene app heeft er wel last van en de ander weer niet.

Bekijk eens het X70 pro+ topic op Xda forums. Sommigen hebben de hoop opgegeven en verkopen de boel weer want een dikke camera is leuk maar als de basis functionaliteit niet top is vinden sommigen dat ze achteruit IPV vooruit met hun nieuwe 1000+ euro toestel.
Het release tempo van Vivo werkt ook niet mee want hun focus op een toestel is vrij kort en de updates moet je dan maar afwachten.
Hun grote markt is Azië en zeker niet de EU.

Tenzij ze hem hier mainstream gaan verkopen met de westerse landen georiënteerde Funtouch OS zou ik er bij weg blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Bomberman71 op 06-06-2022 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
Bomberman71 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:11:
Of het snel naar NL komt weet ik niet zo zeker.
Veel van dit soort merken brengen nauwelijks modellen hier op de markt en de flagships ook zeker niet altijd.
Dan zie je vaak dat je zelden de top modellen krijgt, en dus bijv met veel storage, en zo blijf je dus klooien.

Bestellen uit China is de enige oplossing maar je zit vaak met de software aangezien je de ROM niet eenvoudig, of soms helemaal niet, kan wijzigen.

Meestal lijkt het mooi maar zijn er best wel wat issues.
Vivo heeft veel gedoe met notificaties die dan wel en dan niet werken en je moet behoorlijk thuis zijn in de materie en geduldig zijn om het enigszins werkend te krijgen.
De ene app heeft er wel last van en de ander weer niet.

Bekijk eens het X70 pro+ topic op Xda forums. Sommigen hebben de hoop opgegeven en verkopen de boel weer want een dikke camera is leuk maar als de basis functionaliteit niet top is vinden sommigen dat ze achteruit IPV vooruit met hun nieuwe 1000+ euro toestel.
Het release tempo van Vivo werkt ook niet mee want hun focus op een toestel is vrij kort en de updates moet je dan maar afwachten.
Hun grote markt is Azië en zeker niet de EU.

Tenzij ze hem hier mainstream gaan verkopen met de westerse landen georiënteerde Funtouch OS zou ik er bij weg blijven.
De X80(Pro) komt naar NL. Lees de OP maar of het artikel op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
cordonbleu schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:13:
[...]

De X80(Pro) komt naar NL. Lees de OP maar of het artikel op de frontpage.
De X80 versie boeit de meesten niet. De Pro moeten we maar zien.
En ook dan is de vraag welke configuratie die heeft en evt kleur opties.
Dat is altijd een gedoe met die Chinese toestellen.
Enne wanneer ?? Als zoiets in september komt dan zijn de meesten alweer bezig met andere releases en toestellen die eraan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Bomberman71 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:15:
[...]

De X80 versie boeit de meesten niet. De Pro moeten we maar zien.
En ook dan is de vraag welke configuratie die heeft en evt kleur opties.
Dat is altijd een gedoe met die Chinese toestellen.
Enne wanneer ?? Als zoiets in september komt dan zijn de meesten alweer bezig met andere releases en toestellen die eraan komen.
Voor nu is er alleen de X80 Pro in t zwart met 12GB RAM en 256GB opslag als Global version.
Dus als de X80-serie komt, is t in ieder geval deze config.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Ja, 256GB versie ... Was ik al bang voor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:21
HellStorm666 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:05:
Ik zal de discussie aftrappen ;)

Ik heb op dit moment nog (steeds) de Huawei P30 Pro.
Toestel bevalt opzich nog steeds prima, al merk ik dat ie steeds vaker een tijdje vast hangt.
En na ruim 3jr wil je ook een keer wat anders.

De S22 Ultra valt met z'n Exynos chip af.
Huawei valt helaas af ivm gebrek Google Services (dankjewel USA), anders was de P50 Pro een leuke optie geweest.

Ik denk dat de X80 Pro een mooie opvolger is.
Wat denken jullie?
Ik heb een Huawei P30, loopt nog steeds als een trein. Bouwkwaliteit is top-notch. Ik ben nu ook voorzichtig aan het kijken, maar zie eigenlijk weinig echt goede vervangers op dit moment? In de meeste gevallen ga ik er eerder op achteruit dan op vooruit (tenzij ik een toestel van richting de 1000,- neem).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thiazi
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-12-2022
mirod schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:58:
[...]

Ik heb een Huawei P30, loopt nog steeds als een trein. Bouwkwaliteit is top-notch. Ik ben nu ook voorzichtig aan het kijken, maar zie eigenlijk weinig echt goede vervangers op dit moment? In de meeste gevallen ga ik er eerder op achteruit dan op vooruit (tenzij ik een toestel van richting de 1000,- neem).
Dit probleem had ik ook. Daarom ook op deze telefoon uitgekomen. In een keer afbetaald binnen een abo verlenging kostte de telefoon me 880 euro. Voor een top end vlaggenschip is dat een prima prijs in de huidige markt.

Ik kom zelf van de OnePlus 7 pro en had hetzelfde gevoel als jou. Nog steeds vind ik de 7 pro een van de beste designs vanwege de weggewerkte selfiecamera. Maar helaas gaat het nog wel een jaar of twee duren voordat camera's onder het scherm verdwijnen en goede kwaliteit foto's leveren.

De keuze is dus nu op de vivo x80 pro gevallen, maar als ook maar een ander merk een gemotoriseerde selfie camera had geplaatst met clean scherm was ik daar meteen voor gegaan. Probleem wat ik nu ondervind is dat er nauwelijks accessoires te vinden zijn. Hopelijk is dit over paar weken wat beter.

DaantD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:21
thiazi schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:08:
[...]

Dit probleem had ik ook. Daarom ook op deze telefoon uitgekomen. In een keer afbetaald binnen een abo verlenging kostte de telefoon me 880 euro. Voor een top end vlaggenschip is dat een prima prijs in de huidige markt.

Ik kom zelf van de OnePlus 7 pro en had hetzelfde gevoel als jou. Nog steeds vind ik de 7 pro een van de beste designs vanwege de weggewerkte selfiecamera. Maar helaas gaat het nog wel een jaar of twee duren voordat camera's onder het scherm verdwijnen en goede kwaliteit foto's leveren.

De keuze is dus nu op de vivo x80 pro gevallen, maar als ook maar een ander merk een gemotoriseerde selfie camera had geplaatst met clean scherm was ik daar meteen voor gegaan. Probleem wat ik nu ondervind is dat er nauwelijks accessoires te vinden zijn. Hopelijk is dit over paar weken wat beter.
Voor 880,- had ik 3 P30's:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thiazi
mirod schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:51:
[...]

Voor 880,- had ik 3 P30's:)
Dat wel, ik kocht me eerste one plus ook voor 400. Tijden veranderen.

DaantD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
mirod schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:58:
[...]

Mhwa.. je zou kunnen kijken naar een Realme GT2 pro.
Nu iets meer dan 700 euro, aanbiedingen bij Belsimpel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Heeft iemand al ervaring met de toestellen die Belsimpel uitlevert? Ik zie nog weinig particuliere reviews helaas. Ben erg benieuwd naar de accuduur, helderheid van het scherm in de zon en camera in de praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
cordonbleu schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:30:
Heeft iemand al ervaring met de toestellen die Belsimpel uitlevert? Ik zie nog weinig particuliere reviews helaas. Ben erg benieuwd naar de accuduur, helderheid van het scherm in de zon en camera in de praktijk.
Heb wat research gedaan ... Ik had ook interesse maar zie er zeker vanaf:

- Accuduur valt tegen, wazige software die heel agressief bepaalde apps killed en andere blijven slurpen.
Sommigen hadden wel 10% in een nacht verlies met een device op vliegtuigmodus !!

- Notificatie systeem is gaar. En nee, het instelwerk gaat je niet helpen in alle gevallen (energie modus uit, notificatie per app AAN zetten, etc etc)

- Streaming niet altijd in de hoogte kwaliteit, terwijl widevine L1 aan staat.
- En wat rare kleinere zaken.

Enne dit is op Funtouch, de versie die hier te koop is. De Ocean OS versie kan je hier niet kopen en zal je moeten importeren.

Eigenlijk is iedereen het erover eens, geweldige camera, perfecte fingerprint sensor, leuk toestel maar de meesten nemen geen Vivo meer omdat al die zaken zoals hierboven de fun verppesten.
Vivo heeft een hoog release tempo en besteed nooit veel aandacht aan de software per toestel.
Ik zou het afraden.

Wil je meer weten ??? Lees eens op XDAforums in de Vivo X80 Pro sectie. Met de X70 Pro zagen we dezelfde klachten overigens.

P.s. Je ziet dus wel dat je weinig hebt aan Youtube reviews. Qua Camera en unboxing wel maar enige diepgang is er zelden tot nooit want NIEMAND heeft het over vervelende klachten zoals de gebruikers die wel hebben.

De reden: Die gasten gebruiken die toestellen niet 100%. is NOOIThun main device en hebben slechts een extra simcard(s) liggen, sandbox gmailaccounts en downloaden de basis apps.
Die lopen zelden tegen enige diepgang aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Bomberman71 op 08-08-2022 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Bomberman71 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:42:
[...]

Heb wat research gedaan ... Ik had ook interesse maar zie er zeker vanaf:

- Accuduur valt tegen, wazige software die heel agressief bepaalde apps killed en andere blijven slurpen.
Sommigen hadden wel 10% in een nacht verlies met een device op vliegtuigmodus !!

- Notificatie systeem is gaar. En nee, het instelwerk gaat je niet helpen in alle gevallen (energie modus uit, notificatie per app AAN zetten, etc etc)

- Streaming niet altijd in de hoogte kwaliteit, terwijl widevine L1 aan staat.
- En wat rare kleinere zaken.

Enne dit is op Funtouch, de versie die hier te koop is. De Ocean OS versie kan je hier niet kopen en zal je moeten importeren.

Eigenlijk is iedereen het erover eens, geweldige camera, perfecte fingerprint sensor, leuk toestel maar de meesten nemen geen Vivo meer omdat al die zaken zoals hierboven de fun verppesten.
Vivo heeft een hoog release tempo en besteed nooit veel aandacht aan de software per toestel.
Ik zou het afraden.

Wil je meer weten ??? Lees eens op XDAforums in de Vivo X80 Pro sectie. Met de X70 Pro zagen we dezelfde klachten overigens.

P.s. Je ziet dus wel dat je weinig hebt aan Youtube reviews. Qua Camera en unboxing wel maar enige diepgang is er zelden tot nooit want NIEMAND heeft het over vervelende klachten zoals de gebruikers die wel hebben.

De reden: Die gasten gebruiken die toestellen niet 100%. is NOOIThun main device en hebben slechts een extra simcard(s) liggen, sandbox gmailaccounts en downloaden de basis apps.
Die lopen zelden tegen enige diepgang aan.
Met notificaties bedoel je dan dat bijvoorbeeld whatsappjes niet binnen komen? Dat zou wel heel vervelend zijn. Zulke dingen komen inderdaad vaak niet naar voren in de gemiddelde review, omdat ze haast nooit de tijd nemen om een toestel als daily driver te testen.
Zal xda weer eens checken inderdaad. Hing daar vroeger wel eens rond, maar had er nu niet meer aan gedacht. Toch denk ik ook wel dat ik hem laat lopen. €1100 is gewoon wel erg veel voor een Chinees merk met dito slechte software ondersteuning. En wachten op een betere chip dan het 8 gen 1 heethoofd lijkt mij ook verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
cordonbleu schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:03:
[...]

Met notificaties bedoel je dan dat bijvoorbeeld whatsappjes niet binnen komen? Dat zou wel heel vervelend zijn. Zulke dingen komen inderdaad vaak niet naar voren in de gemiddelde review, omdat ze haast nooit de tijd nemen om een toestel als daily driver te testen.
Zal xda weer eens checken inderdaad. Hing daar vroeger wel eens rond, maar had er nu niet meer aan gedacht. Toch denk ik ook wel dat ik hem laat lopen. €1100 is gewoon wel erg veel voor een Chinees merk met dito slechte software ondersteuning. En wachten op een betere chip dan het 8 gen 1 heethoofd lijkt mij ook verstandig.
Ja, Whatsapp die niet door komt, of na instellingen weer wel, en daarna weer niet of te laat.
Stiekem heb je veel notificaties (Gmail, Youtube, facebook, insta, crypto, marktplaats, ebay, en noem de andere tientallen apps maar).
Heb GEEN zin om daar mee te lopen kloten, wil niet een ervaring op dat vlak dat minder is als een 150 euro Samsung.
Daarbij las ik dat alle notificaties op het lockscreen dezelfde kleur hebben .... Waardeloos, en waarom niet de standaard kleuren ?? Whatsapp groen, Youtube Rood, etc etc.

En ja die gasten gebruiken die dingen niet als daily, ook al zeggen ze van wel. Puur gelul want daar hebben ze de tijd niet voor plus ze lopen een risico. Die hebben voor hun prive zaken (bankzaken, mesenger apps, crypto, prive mail, prive solcial media, authentificatie, 2e hands, etc etc etc) een degelijk toestel en zeer waarschijnlijk allemaal een Iphone.

Als je al die zooi niet installed en het beperkt tot de standaard apps op een device en mischien minder als een hand vol externe apps dan loop je veel minder tegen dingen aan. Notificaties vallen je dan 0 op.

Zie hier een topic dat voor mij de knoop doorhakte om het NIETte doen die Vivo:

https://forum.xda-develop...-help-each-other.4459917/

[ Voor 5% gewijzigd door Bomberman71 op 08-08-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Ik ga t ervaren.
Als t goed is komt ie donderdag binnen.
Als ie dan binnen 25dgn ofzo niet bevalt, kan ie gewoon terug.
Zo goed als dat de P30 Pro bevalt, heeft nog geen een telefoon gedaan in alle jaren.

Scientia Potentia Est

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 11:51

Garrett

Watercooler

HellStorm666 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:08:
Ik ga t ervaren.
Als t goed is komt ie donderdag binnen.
Als ie dan binnen 25dgn ofzo niet bevalt, kan ie gewoon terug.
Zo goed als dat de P30 Pro bevalt, heeft nog geen een telefoon gedaan in alle jaren.
Ik ben benieuwd wat je eerste indrukken zijn :)

I love watercooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Hij is vanochtend binnen gekomen.
Tot noch toe erg fijn toestel.
Lekker vlot, mooi vloeiend en scherp scherm en die vingerafdruksensor is helemaal top.

Nu vooral bezig met instellen van t toestel.
OS vind ik tot noch toe erg prettig. Leuke en fijne tweaks er in.

Wordt wel wat warm, maar voor mn gevoel niet warmer dan de P30 Pro.

Camera en batterij kan ik nog niets over zeggen.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Kleine update.
Gisteren voor het eerst een volledige laadcycle gehad.
Viel me niet tegen.
Begon met 100% en had nog 10% toen ik ging slapen.
14u en 43min zat er tussen.
Toestel was 11u en 30m actief.
Scherm was 7u en 53m aan.

Notificaties doen ook wat t moet doen.
Enige dat stom deed is de toegankelijkheid instellingen.
Bitwarden connector werd steeds uitgezet.
Cube ACR app connector werd steeds uit gezet.
Beide ook binnen 10 min.

Oplossing is best simpel (gebruik ik ook voor de apps die notificaties moeten sturen) app locken in het taakbeheer.
Dus start een app. ALT-TAB terug naar bureaublad.
Vervolgens naar je app overzicht (windows-Tab) en dan bovenin de App kiezen en dan lock down. (of app even naar beneden vegen tot je t slotje zie).

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thiazi
HellStorm666 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 08:12:
Kleine update.
Gisteren voor het eerst een volledige laadcycle gehad.
Viel me niet tegen.
Begon met 100% en had nog 10% toen ik ging slapen.
14u en 43min zat er tussen.
Toestel was 11u en 30m actief.
Scherm was 7u en 53m aan.

Notificaties doen ook wat t moet doen.
Enige dat stom deed is de toegankelijkheid instellingen.
Bitwarden connector werd steeds uitgezet.
Cube ACR app connector werd steeds uit gezet.
Beide ook binnen 10 min.

Oplossing is best simpel (gebruik ik ook voor de apps die notificaties moeten sturen) app locken in het taakbeheer.
Dus start een app. ALT-TAB terug naar bureaublad.
Vervolgens naar je app overzicht (windows-Tab) en dan bovenin de App kiezen en dan lock down. (of app even naar beneden vegen tot je t slotje zie).
Bij verschillende apps moest ik de slimme batterij besparing uitzetten.
Als je dit niet doet zullen apps en gadgets (zoals in mijn geval galaxy watch 4) verbinding blijven verliezen.

Voor de rest ben ik helemaal eens met jou ervaring. Camera bevalt mij ook heel goed. Ik schiet in ieder geval betere kiekjes dan m'n collega en zn s22 ultra. De x80 pro is vooral naar mijn mening een HDR koning.

DaantD

Pagina: 1