Hey allemaal
We zijn bezig componenten voor een nieuwe PC uit te zoeken, en ik zou graag van de expertise van de mede-tweakers gebruiken om in 1x de juiste onderdelen te bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een PC voor VR applicaties, en Data Analyse
Maken vooral gebruik van In-House applicaties gemaakt met Unreal & Unity, MATLAB / Python / R, Tobii eye-tracking software.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een PCI 1x Extensie kaart voor een parallele poort
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moderne CPU, die vlot grote datasets kan verwerken
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel & Nvidia (werken het beste met de software die we gebruiken)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet. maar we hebben het ook later gedaan bij onze huidige PCs, dus wil het niet uitsluiten
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al een lijst samengesteld met onderdelen, zou graag feedback willen hierop
We zijn bezig componenten voor een nieuwe PC uit te zoeken, en ik zou graag van de expertise van de mede-tweakers gebruiken om in 1x de juiste onderdelen te bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een PC voor VR applicaties, en Data Analyse
Maken vooral gebruik van In-House applicaties gemaakt met Unreal & Unity, MATLAB / Python / R, Tobii eye-tracking software.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een PCI 1x Extensie kaart voor een parallele poort
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moderne CPU, die vlot grote datasets kan verwerken
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel & Nvidia (werken het beste met de software die we gebruiken)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet. maar we hebben het ook later gedaan bij onze huidige PCs, dus wil het niet uitsluiten
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al een lijst samengesteld met onderdelen, zou graag feedback willen hierop
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 399,99 | € 399,99 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG Z690 Tomahawk WiFi | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC 8G | € 799,- | € 799,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Wit | € 94,80 | € 94,80 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM DSP OEI | € 129,91 | € 129,91 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 64,63 | € 64,63 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF436C18BBK2/32 | € 135,46 | € 135,46 |
| 1 | Voedingen | Corsair HX1000 V2 | € 205,70 | € 205,70 |
| 1 | Solid state drives | WD Black NVMe SSD SN850 2TB (zonder heatsink) | € 269,90 | € 269,90 |
| Totaal | € 2.398,39 | |||