Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een vriend van me zoekt een pc waar hij mee kan gamen en zijn vriendin die bezig is om wat verder te komen met haar carrière in de fotografie. Ze gaan het doen op een 4k scherm dus ook graag gamen op 4k. Zij gebruikt photoshop en lightroom wat naar mijn weten en na googlen niet meer dan 8 cores schaalt en baat heeft bij een hogere clock. Ook werken ze beter met Nvidia?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute max prijs is €2500. Het liefst minder natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee maar het gaat om de pc zelf. Scherm en randapparatuur komt los nog.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende lijstje gemaakt voor ze. Is de i7 het wel waard vergeleken met een i5 met hun wensen? Is ryzen misschien beter?
32gb is goed of dik overkill? Heb zelf het gevoel dat 32gb juist goed is voor foto bewerking.
De videokaart lijkt me goed genoeg voor gamen op 4k
Hij speelt van alles van world of tanks tot schietspellen en RDR2 en andere games straks.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever stiller dan iets anders. Groot mag vanwege uitbreidings mogelijkheden nog in de toekomst.
Ga je overklokken?
Op xmp na en misschien wat tweaken maar zeker niet dik overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Help mijn vriend en zijn vriendin om het meeste bang for the buck te krijgen. Als iets duurder moet en het is echt beter dan prima. Kan het misschien zelfs goedkoper? Heel graag. Is er iets toch niet compatibel. Hoor het graag.
Een vriend van me zoekt een pc waar hij mee kan gamen en zijn vriendin die bezig is om wat verder te komen met haar carrière in de fotografie. Ze gaan het doen op een 4k scherm dus ook graag gamen op 4k. Zij gebruikt photoshop en lightroom wat naar mijn weten en na googlen niet meer dan 8 cores schaalt en baat heeft bij een hogere clock. Ook werken ze beter met Nvidia?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute max prijs is €2500. Het liefst minder natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee maar het gaat om de pc zelf. Scherm en randapparatuur komt los nog.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende lijstje gemaakt voor ze. Is de i7 het wel waard vergeleken met een i5 met hun wensen? Is ryzen misschien beter?
32gb is goed of dik overkill? Heb zelf het gevoel dat 32gb juist goed is voor foto bewerking.
De videokaart lijkt me goed genoeg voor gamen op 4k
Hij speelt van alles van world of tanks tot schietspellen en RDR2 en andere games straks.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever stiller dan iets anders. Groot mag vanwege uitbreidings mogelijkheden nog in de toekomst.
Ga je overklokken?
Op xmp na en misschien wat tweaken maar zeker niet dik overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Help mijn vriend en zijn vriendin om het meeste bang for the buck te krijgen. Als iets duurder moet en het is echt beter dan prima. Kan het misschien zelfs goedkoper? Heel graag. Is er iets toch niet compatibel. Hoor het graag.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 399,99 | € 399,99 |
| 1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 189,90 | € 189,90 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 V2 OC Edition met LHR | € 849,- | € 849,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Red Plus, 4TB (128MB cache) | € 91,06 | € 91,06 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 106,66 | € 106,66 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 142,30 | € 142,30 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 182,97 | € 182,97 |
| Totaal | € 2.199,88 | |||