Beste Tweakers,
Ik probeer er achter te komen of stopcontacten geaard zijn.
De eigenaar heeft iemand langs laten komen, maar ik was nou niet echt heel echt gerustgesteld.
1. Hij vertelde mij dat testen van aarde heel simpel is met de multimeter, klopt dit ? Ik had iets anders gelezen.
2. Bij eigen inspectie van trafo's van halogeenlampen vond ik een groen/geel 'lusje' tussen verbindingsstukjes.
3. De noodstroomvoorziening klikt voortdurend, en ik had in de gaten op een gegeven moment dat deze ook klikt als iemand bij de buren ( zelfde pand ) binnen kwam. Het was me dus wel duidelijk dat een lichtsensor of een sensor van de beveiliging dan inschakeld.
De noodstroomvoorziening klikt nog steeds, ook op een stopcontact welke hij heeft aangegeven dat geaard is.
Kan dit komen door slechte aarding?
Ik heb over het algemeen een beetje het idee dat ik in de zeik word genomen, omdat ik ook niet even de onderkant van mijn vloer mag inspecteren ( veel gezeur gehad met de kachel, en last van vibraties - kennelijk een nieuw hybride model geïnstalleerd).
DIt zijn foto's van twee stopcontacten boven elkaar. Ben ik nou gek, of loopt de aardedraad hier naar elkaar?
Is hier sprake van valse aarding?
:strip_exif()/f/image/w92an75ueMOAZ0jttdnHH2Eq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a0DwfKw4WwKOM9dt6Vy30L7O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5lF575w9cNgAqdkUwuiBHMuq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lsKlJqk4lM0w385r4ZtPSn8q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jEbZjSQZee0T3KLnsH3czZLY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c1EJF0vkHkPUOrM3wOg3Tcmy.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik probeer er achter te komen of stopcontacten geaard zijn.
De eigenaar heeft iemand langs laten komen, maar ik was nou niet echt heel echt gerustgesteld.
1. Hij vertelde mij dat testen van aarde heel simpel is met de multimeter, klopt dit ? Ik had iets anders gelezen.
2. Bij eigen inspectie van trafo's van halogeenlampen vond ik een groen/geel 'lusje' tussen verbindingsstukjes.
3. De noodstroomvoorziening klikt voortdurend, en ik had in de gaten op een gegeven moment dat deze ook klikt als iemand bij de buren ( zelfde pand ) binnen kwam. Het was me dus wel duidelijk dat een lichtsensor of een sensor van de beveiliging dan inschakeld.
De noodstroomvoorziening klikt nog steeds, ook op een stopcontact welke hij heeft aangegeven dat geaard is.
Kan dit komen door slechte aarding?
Ik heb over het algemeen een beetje het idee dat ik in de zeik word genomen, omdat ik ook niet even de onderkant van mijn vloer mag inspecteren ( veel gezeur gehad met de kachel, en last van vibraties - kennelijk een nieuw hybride model geïnstalleerd).
DIt zijn foto's van twee stopcontacten boven elkaar. Ben ik nou gek, of loopt de aardedraad hier naar elkaar?
Is hier sprake van valse aarding?
:strip_exif()/f/image/w92an75ueMOAZ0jttdnHH2Eq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a0DwfKw4WwKOM9dt6Vy30L7O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5lF575w9cNgAqdkUwuiBHMuq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lsKlJqk4lM0w385r4ZtPSn8q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jEbZjSQZee0T3KLnsH3czZLY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c1EJF0vkHkPUOrM3wOg3Tcmy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Tr9OXAuVBlG6jSjl8yHB3MQX.jpg?f=fotoalbum_large)