Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Is_ Y_ Serious?
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-11 14:09
Ik heb een nieuw huis gekocht met daarop 39 zonnepanelen a 390watt piek per stuk. Jaar opbrengst 13.300 kWh.

Het huis heeft een vloer oppervlakte van +-250m2.
800/900m3 inhoud.

Dubbelglas (geen HR++).
Woonhuis uit 1980.
Vloerverwarming op de volledige begane grond 140m2.

Ik heb mij laten informeren door aarde.nl en de vertegenwoordiger gaf aan dat een elektrische warmtepomp een goede optie zou zijn.

De Annotec Alire LDW 8.0 KW.
A 18.500€.

Ik weet het verbruik niet van de woning.

Is dit wel een verstandige keuze? Lever ik nu al niet genoeg elektra terug om 0 op de rekening te krijgen? Zou een hybride warmtepomp niet voorlopig een betere keuze zijn of nog helemaal geen warmtepomp?

2025 gaat (als het doorgaat) de saldering met 36% naar beneden.

Ik vind het een moeilijke beslissing.

Alle reacties

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:40

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Is_ Y_ Serious? Eerst de naam en type van de wp op een rijtje krijgen,
wat je noemt bestaat namelijk niet. De vertegenwoordiger? Ik zou iig tenminste 3 uitnodigen.
Zonder (gas)verbruik van de woning = niet beginnen.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Is_ Y_ Serious?
Bedankt voor uw reactie!

Het is de Alpha innotec LWDV 91-1/3 + 185 (boiler).

De andere leveranciers kunnen pas in september. Ik ga er wel vanuit dat het huis behoorlijk wat gas verbruikt omdat het zo groot is

• Is_ Y_ Serious?
Op dit moment heb ik een huis met een oppervlakte van 125m2. En eveneens vloerverwarming. De kosten zijn nu 86€ per maand. (Alleen gas)
Dit is tegen het oude tarief van 80+-cent. Mijn tarief staat nog 1 jaar vast.
Wij douchen niet heel lang maar zijn wel met 5 personen.

• Is_ Y_ Serious?
"verkoop vertegenwoordiger" cq adviseur.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:34

de Peer

under peer review

Nu op gas blijven zitten zou ik sowieso niet doen.
Maar 18k uitgeven aan een warmtepomp ook absoluut niet!

Ik zou dan toch op zoek gaan naar een gulden middenweg, en dan bedoel ik geen hybride warmtepomp.

Ik zou zoeken naar een warmtepomp van rond de 5k. daar gaat dan nog 2k subsidie af.
Eventueel 2 warmtepompen: 1 voor je verwarming en 1 voor je sanitair warm water (warmtepompboiler).
Of kijk eens naar LL-warmtepompen (airco's).

Panasonic monobloc (L/W warmtepomp) lijkt me wel interessant voor jou, aangezien je al vloerverwarming hebt.
Tot voor kort was je dan maar 1000-2000 euro kwijt in totaal, exclusief installatiekosten.

[ Voor 30% gewijzigd door de Peer op 01-06-2022 11:17 ]

• Is_ Y_ Serious?
Bedankt Peer,

Zo'n monobloc van Panasonic kan alleen temperaturen tot 40/50 halen voor de vloer verwarming? Dan zou ik per slaapkamer boven nog een airco nodig hebben om die eventueel te verwarmen?

Warmtepompen boiler ziet er ook interessant uit.

• Is_ Y_ Serious?
Moet je niet een hele goed geïsoleerde verdieping hebben voor zo'n monobloc?

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-11 17:35

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Is_ Y_ Serious? Je meeste vragen worden beantwoord in Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic dus lees die op je gemak door :)
Het is dus geen nieuw huis en er zal dus historisch gasverbruik (in m³, niet in €!) op te vragen zijn bij de oude bewoners. Mogelijk heb je aan een 10 kW unit genoeg.
Radiatoren doen ook bij 40 graden nog wel wat en er komt ook warmte door de vloer, meestal loopt dat wel los.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Pagina: 1